Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحران ویروس کرونا موسسات آموزش عالی را به روش‌های جدید و غیر منتظره‌ای به چالش کشیده است. از آنجایی که دانشگاه ها باید اقدامات اساسی انجام دهند و تلاش های عمده ای برای کاهش سرایت ویروس انجام دهند، راه‌های جدیدی را در مدیریت بحران ایجاد می‌کنند.

این امر هم چالش ها و هم فرصت هایی را برای دانشگاه های اروپا ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ویژه در رابطه با دیجیتالی شدن و افزایش یادگیری و آموزش دیجیتالی، تحقیقات، تضمین کیفیت، خودمختاری دانشگاه، بودجه و مشارکت مدنی.

کشورهای عضو اتحادیه اوپا برای تسهیل به اشتراک گذاری شیوه‌های خوب مرتبط با بحران در تلاش هستند تا با حفظ کیفیت، همچنان آموزش‌ها را ادامه دهند. انجمن دانشگاه‌های اروپا همچنین اطلاعات مفیدی را از طریق پرسشنامه های اعضا و نظارت بر تحولات خط مشی در سطح اروپا جمع آوری کرده و از طریق بسیاری از فعالیتهای ارتباطی خود اطلاعات را به اشتراک می گذارد.

 

انجمن دانشگاه های اروپا (EUA) از اعضای خود در این مأموریت ها حمایت می کند، به این امید که جوامع اروپا را برای مقابله با چالش های جهانی به بهترین نحو آماده کند.

اسپانیا یا ایتالیا؟ اتریش یا آلمان؟ کدام یک انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود؟

دانشجویان بین‌‌المللی که قصد تحصیل در اروپا را دارند، انتخاب‌های فراوانی خواهند داشت که می‌توانند باتوجه به شرایط و مدارک خود جهت اخذ پذیرش تحصیلی اقدامات لازم را انجام دهند. در ادامه شرایط برخی کشورهای اروپایی که حتی در زمان کرونا سهمیه مهاجران خود را کاهش ندادند را بررسی خواهیم نمود تا بتوانید تصمیم درستی برای آینده تحصیلی خود اخذ نمایید.

دانشجویانی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید مدرک زبان خود را جهت پذیرش ارائه دهند.  بسیاری از متقاضیان حتی با دانش زبان بالا برای مهاجرت دچار مشکل می‌شوند زیرا مدرک آیلتس یا تافل را اخذ نکرده‌اند. اما باید گفت با تحصیل در اسپانیا این مشکل از پیش روی آنها برداشته خواهد شد. پذیرش تحصیلی در اسپانیا بدون مدرک زبان هم امکان پذیر بوده و هزینه‌های تحصیل در این کشور مقرون به صرفه است. از طرفی فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد در این کشور می‌توانند بدون شرکت در آزمون، وارد مقطع دکترا شوند.

 

تحصیل در دانشگاه های برتر

تحصیل در دانشگاه‌های با رنکینگ جهانی کمتر از 500 و برخورداری از بورس استانی با تحصیل در ایتالیا امکان پذیر خواهد بود. بورس استانی ایتالیا به دانشجویانی که از کشورهای جهان سوم برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت میکنند در نظر گرفته شده است. دانشگاه پلی تکنیک میلان، بولونیا، ساپینزا، رم و پلی تکنیک تورین از معروفترین دانشگاه‌های ایتالیا محسوب می‌شوند.

 

---

 

 

 تحصیل در ایتالیا در مقطع ارشد و دکترا امکان‌پذیر است و همچنین این کشور در رشته های پزشکی و دندان‌پزشکی نیز دانشجویان بین‌المللی را پذیرش میکند. متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته‌های پزشکی ایتالیا را دارند موظف به شرکت در آزمون ورودی هستند که معمولا در شهریورماه برگزار می‌شود.

برای تحصیل در اتریش در همه مقاطع امکان اقدام وجود دارد اما باید نامه قبولی در دانشگاه دولتی را ارائه بدهید یا اینکه فارغ‌التحصیل از یک دانشگاه سراسری باشید. در غیر این‌صورت باید مجددا جهت تحصیل به مقطع قبل برگردید و در این کشور پذیرش بگیرید. برای تحصیل در کارشناسی این کشور باید سطح زبان آلمانی B2 را مسلط باشید. البته لازم به ذکر است مدرک زبان آیلتس 6.5 یا تافل 85 تا 90 نیز در مقاطع ارشد و دکترا الزامی است.

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان در هر 3 مقطع شرایط مفاوتی را دارا است. در مقطع کارشناسی افرادی که دیپلم 12 ساله خود را اخذ نموده و مدرک زبان B2 آلمانی دارند و سن آن‌ها کتر از 23 سال است میتوانند برای کارشناسی آلمان اقدام نمایند. لازم به ذکر است برای ورود به رشته‌های پزشکی معدل بالای 17 و رشته های مهندسی معدل بالای 15 الزامی است.

در مقطع ارشد نیز متقاضیان باید سن کمتر از 35 سال را داشته باشند و مدرک زبان B2 آلمانی یا آیلتس (حداقل نمره 6) و تافل (حداقل نمره 85 )را ارائه دهند. از مزیت های تحصیل در آلمان میتوان به تحصیل رایگان و امکان کار دانشجویی اشاره نمود. دانشجویان در این مقطع حق 20 ساعت کار در هفته را دارند. تحصیل در مقطع دکترا در آلمان که 4-5 سال به طول می‌انجامد نیاز به مدرک زبان آیلتس 6.5 به بالا دارد.

با توجه به شرایط پذیرش تحصیلی متفاوت در هر کشور که پیش‌تر ذکر شد دانشجویان باید توجه داشته باشند مناسب‌ترین کشور را جهت ادامه تحصیل و تعیین سرنوشت خود انتخاب نمایند. اگر درباره تحصیل در خارج از کشور تردید دارید که کدام مقصدی درست برای شما خواهد بود میتوانید با مشاوران موسسه دانش گستر کوه نور در ارتباط باشید. این موسسه از سال 1386 فعالیت خود را جهت اعزام دانشجو به خارج از کشور آغاز نموده و رزومه موفقی در این زمینه را داراست.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه ها مدرک زبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟

نتیجه یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که محبوب‌ترین نقاط برای گردشگران در اروپا در عین حال بیشترین مراکز مورد علاقه جیب‌بُرها در این قاره هم هستند.

این تحقیق از سوی شرکت بیمه «کوت زون» در بریتانیا انجام شده است. محققان پنج مکان محبوب گردشگران در هر کشور را از نظر موارد گزارش‌شده از جیب‌بُری از سوی بازدیدکنندگان بررسی کردند. 

نتیجه این بررسی‌ها نشان داد که ایتالیا را می‌توان «بهشت جیب‌بُرها» نامید چراکه بیشترین موارد جیب‌بُری در مکان‌های محبوب گردشگران در این کشور گزارش شده است.

پس از ایتالیا که یکی از مقصدهای اصلی گردشگران در قاره اروپا است کشورهای فرانسه و اسپانیا در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. 

فواره معروف تروی در رمِ ایتالیا

بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» نشان داده است که گردشگران هنگام بازدید از برخی از جاذبه‌های گردشگری قاره اروپا به طور خاص باید مراقب خطر جیب‌بُری باشند. 

به عنوان مثال خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر رم، پایتخت ایتالیا از دیگر شهرهای این کشور بیشتر است. فواره معروف تروی در رم به طور خاص از جمله مکان‌هایی است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

گردشگران هر سال بنا به سنت حدود یک میلیون یورو سکه به داخل حوض این فواره پرتاب می‌کنند. 

پاریس، پایتخت فرانسه نیز یکی از مقاصد مهم گردشگران در اروپا است. با این حال پاریس دومین شهر از نظر خطر جیب‌بُری در اروپا است. 

جیب‌بُرها در محوطه اطراف برج ایفل که از جاذبه‌های گردشگری محبوب پاریس به شمار می‌رود حضور پررنگی دارند. کلیسای نوتردام و موزه‌های لوور و اورسی از دیگر اماکنی هستند که گردشگران به طور خاص هنگام بازدید از آنها باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

این در حالی است که پاریس طی ماه‌های آینده به دلیل برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ بیشتر از سال‌های قبل میزبان گردشگران خواهد بود. 

در این میان نکته جالب این است که یکی از شاهکارهای تاریخ سینمای فرانسه اثر روبرت برسون «جیب‌بُر» نام دارد. این فیلم در سال ۱۹۵۹ ساخته شد. 

جایگاه برابر آلمان و اسپانیا

کشورهای اسپانیا و آلمان در بررسی‌های شرکت بیمه «کوت زون» از نظر خطر جیب‌بُری در مناطق مورد علاقه گردشگران جایگاه یکسانی به دست آوردند. 

بارسلون به عنوان یکی از شهرهای پرخطر از نظر جیب‌بُری محسوب می‌شود و به همین دلیل خیابان معروف «لا رامبلا» در صدر فهرست اماکن مورد علاقه جیب‌بُرها قرار گرفته است. کلیسای معروف «ساگرادا فامیلیا» در بارسلون نیز از جمله اماکنی است که گردشگران هنگام بازدید از آن باید مراقب جیب‌های خود باشند. 

از سوی دیگر خطر جیب‌بُری هنگام بازدید از دروازه براندنبورگ در برلین، پایتخت آلمان مانند دیگر جاذبه‌های گردشگری اروپا بالا است.

آمستردام؛ کانون جیب‌بُری در هلند

منطقه معروف «رد لایت» در آمستردام، پایتخت هلند یکی از محبوب‌ترین محل‌ها برای گردشگرانی است که به این شهر سفر می‌کنند. این در حالی است که گردشگران در این محله از هر محله دیگری در کل هلند بیشتر در معرض خطر جیب‌بُری هستند.

واقع شدن این محله در مرکز شهر بی‌شک در این امر بی‌تاثیر نیست. احتمالا یکی از دلایلی که مقام‌های آمستردام به دنبال انتقال این محله به خارج از شهر هستند همین حضور جیب‌بُرها است.

دیگر جاذبه‌های گردشگری هلند نیز که به عنوان محل‌های پرخطر از نظر جیب‌بُری شناخته می‌شوند هم در آمستردام واقع شده‌اند. خانه آن فرانک، دختر نوجوانی که در دوران اشغال هلند به دست نازی‌ها کشته شد نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری است که خطر جیب‌بُری در آن بالا است.

کارشناسان حوزه گردشگری به گردشگران توصیه می‌کنند که همواره مراقب اموال خود باشند و اشیاء گران‌قیمت را در هتل یا محل اقامت باقی بگذارند.

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تحصیل رایگان دانشجوی اخراجی آمریکایی در ایران؛ کدام دانشگاه‌ها صف کشیدند؟
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • تعداد اساتید بعد از انقلاب رشد مناسبی پیدا کرده است
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد