Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، انجمن زبان‌شناسی ایران از درگذشت لطف‌اللّه یارمحمدی، زبان‌شناس برجسته کشور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم خبر داد و اعلام کرد: «با کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم استاد عزیزمان جناب آقای دکتر لطف‌اللّه یارمحمدی، زبان‌شناس برجسته کشور و عضو پیوسته فرهنگستان علوم دارفانی را وداع گفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لطف‌الله یارمحمدی متولد ۱ مرداد ۱۳۱۲ در فراهان، زبان‌شناس، استاد بازنشسته دانشگاه شیراز و عضو پیوسته فرهنگستان علوم بود. او مدرک کارشناسی زبان انگلیسی خود را از دانشسرای عالی، مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه ایندیانا و نیز دکترای زبان‌شناسی را از دانشگاه ایندیانا دریافت کرده بود.

یارمحمدی در سال ۱۳۹۰ برگزیده جایزه علمی «علامه طباطبایی» بنیاد ملی نخبگان شد. از آثار او می‌توان به «ارتباطات از منظر گفتمان‌شناسی انتقادی»، «گفتمان‌شناسی رایج و انتقادی»، «فرهنگ بسامدی کامپیوتری زبان فارسی»، «بررسی مقابله‌ای زبان فارسی و انگلیسی»، «فرهنگنامه موضوعی توصیفی علوم انسانی، گفتمان‌شناسی، جامعه‌شناسی زبان، روان‌شناسی و عصب‌شناسی زبان» و ... اشاره کرد.

در پی درگذشت این چهره برجسته زبان شناس، رضا داوری اردکانی ،رئیس فرهنگستان علوم پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است؛

هوالباقی؛

درگذشت استاد گرانمایه اقای دکتر لطف الله یارمحمدی را به خانواده محترمشان و به همکارانشان در دانشگاه شیراز و به اعضای فرهنگستان علوم و بخصوص به اعضای گروه علوم انسانی فرهنگستان تسلیت عرض می کنم. خداوند ایشان را رحمت فرماید که از بزرگان علوم انسانی کشور بودند و همه عمر شریف خود را صرف دانش و پژوهش کردند.

رضا داوری اردکانی

۲۵ مرداد ۱۴۰۰

کد خبر 5282606

منبع: مهر

کلیدواژه: زبان شناسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران درگذشت چهره ها محرم 1400 حسینیه مهر امام حسین ع تازه های نشر ترجمه عاشورا تجدید چاپ برنامه سوره انتشارات شهید کاظمی ماه محرم معرفی نشریات رونمایی کتاب کتاب کتاب و کتابخوانی فرهنگستان علوم زبان شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اسکویی، گزارشگر والیبال و گوینده و تهیه کننده رادیو صبح امروز دار فانی را وداع گفت و جامعه ورزش کشور را عزادار کرد.

انجمن رسانه های ورزشی ایران با ارسال پیامی این ضایعه را به جامعه ورزش  تسلیت گفته و براى بازماندگان و خانواده اسكويى آرزوى صبر كرده اند.

اسكويى از مشهورترين صداهاى راديو به خصوص در حوزه ورزش در طول تاريخ فعاليت رسانه هاى تصويرى، نوشتارى و شنيدارى به حساب مى آيد و ضايعه درگذشت او بازتاب فراوانى در ميان علاقه مندان به ورزش داشته و انجمن رسانه هاى ورزشى خودش را در اين غم شريک می داند.

دیگر خبرها

  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیمان جبلی: دوست داشتیم خبرهای خوش المپیک را از زبان او بشنویم
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • اهتمام به مسائل سیاسی جامعه و بندگی از ویژگی‌های استاد مطهری بود