Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:15:36 GMT

بازداشت فرمانده عراقی اندکی پس از فرار از دادگاه

تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۶۵۷۳

بازداشت فرمانده عراقی اندکی پس از فرار از دادگاه

به گزارش تابناک به نقل از مهر، شفق نیوز اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عراقی فرمانده پیشین نیروی هوایی این کشور را پس از فرار وی حین انتقال از دادگاه به زندان، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش؛ نیرو‌های امنیتی عراق در محله کوی عدل یعنی جایی که انور حمه امین فرار کرده بود، موضع گرفتند و منطقه را به محاصره خود درآوردند که فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق مجبور به تسلیم خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یگانی از نیروی پلیس الصالحیه وی را به مرکز پلیس منتقل کرد..

این در حالی است که ساعتی قبل، یک منبع امنیتی عراقی از فرار انور حمه امین فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق به هنگام انتقال از دادگاه به زندان خبر داد.

این منبع اعلام کرد: دادگاه کیفری الکرخ در بغداد امروز برای سرلشکر خلبان انور حمه امین، فرمانده سابق نیروی هوایی عراق به اتهام فساد حکم دو سال زندان صادر کرد. پس از صدور حکم، یگانی از پلیس منطقه الصالحیه برای انتقال امین به زندان فرا خوانده شدند و هنگامی که وی از پلیس خواست تا به وی اجازه دهند تا لباس‌ها و وسایل خود را از خودروی نوع مونیکا بیاورد که راننده‌اش برادرزاده وی با درجه سرهنگی در وزارت دفاع است، در این هنگام، وی به همراه یک نیروی پلیس سوار ماشین شد که برادر زاده متهم سلاح خود را درآورده و افسر پلیس را تهدید کرد تا از ماشین پیاده شود.

منبع یاد شده گفت: متهم و برادرزاده‌اش در منطقه حی العدل بغداد با خودروی مذکور پا به فرار گذاشتند که بلافاصله خیابان مسدود و خودرو متوقف شد، اما متهم از ماشین پیاده شده و فرار کرد، ولی برادرزاده وی که دارای درجه سرهنگی است، دستگیر شد.

گفتنی است حکم بازداشت فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق در ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به اتهام اتلاف و هدر دادن بیت‌المال در پرونده قرارداد خرید هواپیما از چک صادر شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هشتم محرم افغانستان فرار محمد مخبر محرم شب های محرم کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هشتم محرم افغانستان فرمانده پیشین نیروی هوایی نیروی هوایی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، منابع عراقی، امروز (یکشنبه)، گزارش دادند که پارلمان این کشور روز گذشته قانون روابط * و تراجنسیتی را بعد از اصلاح طرح پیشین که در آن مجازات اعدام برای همجنس‌بازان در نظر گرفته شده بود، در نهایت با مجازات تا ۱۵ سال زندان به تصویب رسانده است.

روابط عمومی پارلمان عراق در واپسین ساعات شامگاه شنبه اعلام کرد که این قانون اصلاحیه قانون پیشین این کشور تحت عنوان «مبارزه با فحشا» صادره در سال ۱۹۸۸ است.

قانون جدید با حضور ۱۷۰ نماینده از مجموع ۳۲۹ نماینده عراقی روز گذشته در پارلمان این کشور به تصویب رسیده است. به گزارش منابع عراقی، این قانون همجنس‌بازی، و همچنین «تغییر جنسیت بیولوژیکی افرد براساس تمایلات شخصی» و «تبادل همسر» را ممنوع کرده است.

در اصلاحیه جدید اشاره شده است که همجنس‌بازان به ۱۰ تا ۱۵ سال زندان محکوم خواهند شد. به دنبال تصویب این قانون، «متیو تولر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از تصویب چنین قانونی ابراز نگرانی می‌کند و «این اصلاحیه آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه عراق را در معرض خطر قرار می‌دهد و توان این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی را تضعیف می‌کند.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • بازداشت پنج سارق حرفه ای در خرمشهر
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • پلیس در تعقیب همدست ال چاپو | سلطان مواد مخدر اکوادور چه کسی است؟
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)