Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس چمنیان سال ها در تیم های ملی رده نوجوانان و جوانان ایران مربی گری و استعدادهای زیادی به فوتبال ما معرفی کرده برای انتخاب برترین های قرن خود مقابل دوربین طرفداری قرار گرفت

عباس چمنیان با تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی سال 2017 به جمع هشت تیم برتر دنیا رسید. او سال ها در تیم های نوجوانان و جوانان مربی گری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس چمنیان با سال ها فعالیت در حوزه فوتبال پایه استعدادهای زیادی به فوتبال ایران معرفی کرده و در حال حاضر نیز مدیریت آکادمی باشگاه گل گهر سیرجان را بر عهده دارد.

عباس چمنیان برای شرکت در پروژه تیم منتخب و برترین های قرن میهمان استودیو طرفداری بود. حضور او محدود به ضبط برنامه برترین های قرن نشد. با عباس چمنیان در خصوص وضعیت فوتبال پایه و استعدادیابی در ایران و همینطور فصل بیستم لیگ برتر گفتگو کردیم که این برنامه نیز روز جمعه تقدیم شما می شود.

پیش از آن تماشاگر برنامه تیم منتخب و برترین های قرن با عباس چمنیان هستید. فرم نظرخواهی تکمیل شده او نیز در انتهای متن گفتگو قرار گرفته است:

سلام و درود به مخاطبان عزیز رسانه طرفداری؛ با برنامه تیم منتخب و برترین های قرن ورزش ایران همراه شما هستیم. در این برنامه آقای عباس چمنیان با ما حضور دارند. مربی تیم ملی در جام جهانی نوجوانان که آن جام موفق ترین نتیجه تیم ملی ما در تمامی رده های سنی بود. البته ایشان سال ها در رده های ملی ما کار کردند. آقای عباس چمنیان، سلام و ممنون که مهمان دوربین رسانه طرفداری هستید.

سلام و تشکر. من هم عرض سلام دارم به شما و مخاطبان عزیز. خیلی خوشحال هستم که افتخاری نصیب من شد که به این بهانه در خدمت شما باشم. امیدوارم گفتگوی خوبی با هم داشته باشیم.

ممنون که حضور پیدا کردید. قبل از اینکه برویم به سراغ تیم، به این ترکیب فکر کرده اید. اینکه بازیکنان برتر قرن چه معیاری باید داشته باشند؟

مسلما. فوتبال ما هم به دلیل برخورداری از بازیکنان باکیفیت و ستاره های قابل احترام در طول تاریخ فوتبال ایران و مخصوصا تاریخی که من یادم است، بازیکنان خوبی داشتیم که می توانستند در این ترکیب باشند اما چیزی که واضح است شاید همه کارشناسان بیشتر مدنظرشان باشد این است که علاوه بر کیفیت فنی که عامل تاثیرگذاری است، در کنارش میزان تاثیرگذاری شان بر بخش اجتماعی و خاطرات ماندگاری که رقم زدند، تاثیراتی که روی جوانان مملکت داشتند می تواند ملاک و معیار باشد و به نظرم در کنار کار فنی جزو عوامل تاثیر گذار است.

پس برویم سراغ ترکیب تیم و با گلر شروع کنیم.

من در این پست با توجه به سابقه خیلی خوب آقای عزیز اصلی که یکی از بهترین گلرهای تاریخ فوتبال ایران بوده و در یک مقطعی از ایشان به عنوان لو یاشین آسیا نام برده می شد، با احترام به مرحوم ناصر حجازی که می توانستند جزو منتخبین باشند، آقای عزیز اصلی را انتخاب می کنم.

اما دو دفاع می خواهیم که کمترین توپ به سمت دروازه برود.

در یک مقطعی آقای محمد پنجعلی که شاید یک مقدار دیرتر به فوتبال ایران معرفی شد، در رده های سنی خیلی مطرح نبود اما یک دفعه در فوتبال ایران ظهور پیدا کرد و فکر می کنم از ابومسلم مشهد در جام تخت جمشید مطرح شد و تبدیل شد به یک ستون مستحکم در مرکز خط دفاعی تیم ملی ایران که خب در تیم منتخب آسیا هم بازی کرد و یکی از افتخارات ایران بود که به عنوان کاپیتان تیم منتخب آسیا حضور داشت. اگرچه در حوزه مربیگری وارد نشدند اما یاد و خاطره تاثیر گذاری ایشان از ذهن ها پاک نمی شود. من محمد پنجعلی را می نویسم.

زوج ایشان چه کسی است؟

آقای مصطفی عرب که کاپیتان تیم ملی ایران در مقطعی طولانی بودند. اگرچه عمدتا در دفاع چپ بودند اما زمانی که من کوچک بودم و بازی های تیم را یادم است، آن موقع رسانه ها و تلویزیون کمتر بودند اما همیشه فکر می کردم که آقای عرب با توجه به صلابت و شخصیت مستحکمی که در تیم ملی داشتند، قابلیت بازی در دفاع وسط را داشتند. اگر چه هم آقای عرب و هم آقای پنجعلی چپ پا هستند، من دوست دارم که ایشان را در دفاع وسط انتخاب کنم.

دفاع راست؟

شاید کسی از فوتبالی ها نتواند از اسم آقای ابراهیم آشتیانی بگذرد. در دفاع راست مهره تاثیرگذاری بود. جزو اولین کسانی بود که نه تنها در دفاع خوب بود بلکه در حمله نیز موثر بود. به معنای امروزی که انتظاری از فولبک ها داریم که در طول زمین بروند و برگردند، هم از نظر فیزیکی این قابلیت را داشت و هم از نظر فنی، آقای مرحوم ابراهیم اشتیانی را یادداشت می کنم.

دفاع چپ؟

خاطره تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 از ذهن کسی پاک نمی شود. اولین حضور ایران در جام جهانی بود و همه یادمان است که در خط دفاع چپ یک دفاع مستحکم و فوق العاده با شخصیت و جنتلمن را داشتیم به نام اقای آندرانیک اسکندریان، با احترام به همه دفاع چپ های ایران، ایشان را می نویسم.

انتخاب ما 442 لوزی است اما انتخاب با شما است که چه سیستمی را انتخاب کنید.

من فکر می کنم اینکه لوزی بچینیم یا خطی، اولویت اول نباشد. این که کدام دو بازیکن می توانند در مرکز خط هافبک و بازیکنان تاثیرگذار به عنوان لیدر و رهبر باشند. بدون تردید آقای پرویز قلیچ خانی یکی از اسطوره های فوتبال ایران است از هر نظر. هم از نظر فنی و هم از نظر شخصیتی. آن جایگاهی که به عنوان کاپیتان ایران داشت و یکی از عوامل مهم صعود ایران به جام جهانی 1978 آرژانتین ایشان بودند و من در کنارشان آقای کریم باقری را باز به دلیل همین تاثیرگذاری اش در مقطعی که بود و اینکه فوتبال را خیلی جدی از پایین ترین سطح شروع کرد و با استمرار و تداومی که داشت، باعث شد به یک بازیکن تاثیرگذار در مرکز خط هافبک تبدیل شد. این دو نفر را می نویسم و امیدوارم خودشان با هم هماهنگ کنند که چگونه بازی کنند و فکر می کنم که هر دو نفر از پس اینکار بر می ایند. باز با احترام به مرحوم سیروس قایقران که اگرچه مدت زیادی در تیم ملی بازی نکرد اما در همان مدت جزو نوابغ فوتبال ایران بود که روحش شاد باشد. ایشان هم می توانست جزو گزینه ها باشد.

هافبک راست تیم چطور؟

همه ما از موشک فوتبال ایران یاد می کنیم. آقای مهدی مهدوی کیا که در این پست چه به عنوان لژیونر برای فوتبال ایران افتخار کسب کرد و چه به عنوان بازیکنی که در جام جهانی فرانسه تاثیرگذار بود و توانست یک گل به خاطره ماندنی برابر آمریکا به ثمر برساند. من آقای مهدوی کیا را در راست می گذارم. با احترام به مجید نامجومطلق که بازیکن تکنیکی بود و بازی جذابی انجام می داد.

و هافبک چپ؟

علی کریمی شاید یک استثنا است در فوتبال ما. جزو بازیکنانی است که در بخش جلوی زمین در هر پستی می توانست بازی کند. هافبک چپ، پشت مهاجم، حتی در خط حمله با توجه به نبوغ تکنیکی و خلاقیتی که از این نظر حداقل یکی از سرآمدان فوتبال ایران و آسیا بود، به نظرم علی کریمی شایستگی این را دارد که در هافبک چپ بتواند بازیکن تاثیرگذاری باشد.

دو مهاجم می خواهیم تا تیم مان تکمیل شود.

بدون تردید آقای علی دایی، مهاجم تاثیرگذار همه ادوار می تواند باشد در مقاطع نسبتا طولانی بود ماندگاری اش در فوتبال ایران و همچنان به عنوان رکوردار آقای گلی فوتبال جهان مطرح است، ایشان را در پیشانی خط حمله می شود از او یاد کرد و برای انتخاب دوم، من مرحوم غلامحسین مظلومی را انتخاب می کنم. هم سر زنی فوق العاده ای داشت و هم روی زمین تاثیرگذار بود. ضمن احترام به مرحوم همایون بهزادی و حتی حسین کلانی که می توانستند مهاجمان تاثیرگذاری باشند و امیدوارم که مهدی طارمی بتواند مسیری که آغاز کرده است در جهت تبدیل شدن به مهاجم بزرگ برای فوتبال ایران و افتخارآفرینی برای ایران، بتواند مسیرش را تداوم ببخشد.

سلام عرض می کنیم به آقای حسین کلانی و این وعده را به بینندگان می دهیم که ایشان نیز به زودی ترکیب خود را انتخاب می کنند. اما از این ترکیب 11 نفره، سه بازیکن برتر این تیم را می خواهیم که 3 بازیکن برتر قرن می شوند.

من فکر می کنم آقای علی دایی این ویژگی را دارد که به عنوان بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن قرن اخیر فوتبال ایران مطرح شود. با توجه به اینکه خیلی جاها در سطح بین المللی فوتبال ایران را با نام علی دایی می شناسند و فکر می کنم ایشان نفر اول باشد. آقای پرویز قلیچ خانی را با توجه به خاص بودنش از هر نظر جایگاه دوم را به ایشان می دهند و آقای مهدی مهدوی کیا را با توجه به اینکه هم در دوران فوتبالش و هم پس از فوتبالش یک شخصیت قابل احترام است و می تواند الگوی خوبی برای جوانان این مملکت باشد را در جایگاه سوم قرار می دهم.

برترین مربیان قرن که یک ایرانی است و یک مربی خارجی که در ایران کار کرده است.

آقای حشمت مهاجرانی، شاید بزرگ فوتبال ایران و انسان بسیار تاثیرگذار. اولین صعود دهنده ایران به جام جهانی. سازنده بازیکنان زیادی. چه نسل 1978 و چه قبل و بعد از آن. به نظرم آقای حشمت مهاجرانی شایسته این عنوان هستند. و در بحث مربیان خارجی هم با توجه به اینکه بخش زیادی از فوتبال ایران هنوز متاثر از مکتب و آموزه های آقای رایکوف است، من ایشان را شایسته این جایگاه می دانم و علی رغم اینکه در مقطعی آقای کی روش توانست به فوتبال ایران شخصیت بدهد و آقای برانکو چه در سطح ملی و چه در سطح باشگاهی کار کرد، مربی قابل احترامی است ولی بدون تردید آقای رایکوف پس از نیم قرن از حضورش در فوتبال ایران، هنوز تاثیرات ایشان چه در کشف بازیکن، چه در پرورش بازیکن و مبانی آموزشی که در فوتبال ایران جاری است، به نظرم آقای رایکوف این ویژگی را دارد.

برترین داور قرن؟

همه به سراغ آقای علیرضا فغانی می رویم. چون یک داور استثنا است در فوتبال ایران. هم از نظر شخصیتی و هم از نظر فنی. با احترام به داورانی که در چند سال اخیر بوده اند. شاید بشود یادی کرد از آقای جعفر نامدار. زمانی که ایشان داوری می کرد، من کوچک بودم. حداقل قبل از انقلاب ایشان جزو داوران تاثیرگذار بودند و بسیار باشخصیت و صاحب سبک بودند و می تواند به عنوان گزینه آقای فغانی مطرح شود.

برترین تیم قرن؟

تیم ملی ایران که با هدایت آقای حشمت مهاجرانی به جام جهانی آرژانتین صعود کرد، از آن جایی که برای اولین بار یک رویای بزرگی برای فوتبال ایران توانست محقق کند و ایران برای اولین بار در بالاترین سطح جام جهانی باشد و بازیکنانی که در آن زمان بسیار تاثیرگذار بودند و هنوز نسلی است که در ذهن خیلی ها باقی مانده است، آن تیم را شایسته بهترین تیم می دانم. اگر حمل بر خودستایی هم نشود، تیمی که در جام جهانی نوجوانان در سال 2017 در جام جهانی هند توانست بهتری نتیجه تاریخ ایران را رقم بزند و به جمع 8 تیم برتر راه پیدا کند و در رنکینگ فیفا چند کشور صاحبت سبک از قاره آفریقا مثل گینه، از اروپا مثل آلمان و از آمریکا مثل کاستاریکا و مکزیک را شکست بدهد، به نظرم این تیم هم در عین نوجوانی و جوانی اش، شایسته احترام است.

یکی از بزرگترین تیم های ما بوده است به گواه نتایجی که به همراه شما آورد. انتخاب پایانی برترین ورزشکاران قرن که هیچ محدودیتی ندارد.

از آنجایی که از فوتبال زیاد صحبت کردیم، بهتر است به سراغ سایر رشته های برویم که برای این افتخار کسب کردند و تاثیرگذار هستند و همچنان الگو هستند. من در رشته کشتی که ورزش اول ایران به لحاظ قدمت و پیشینه است، آقای عبدالله موحد که یک نابغه در کشتی بود را به عنوان نفر اول از ایشان یاد می کنم. آقای محمد نصیری در وزنه برداری که اگر اشتباه نکنم در هر وزن شرکت می کرد و در خروس وزن حتی، به هر حال به عنوان هرکول جیبی از ایشان یاد می کردند و جزو مفاخر کشور ما بودند که همچنان به ایشان افتخار می کنیم و در نهایت آقای حمید سجادی که در دو و میدانی و دوهای استقامت که فوق العاده رشته سختی است و جزو رشته هایی است که به تمرین زیادی نیاز دارند، آقای حمید سجادی را یاد می کنم که همچنان برخی از رکوردهایشان ماندگار است و باعث افتخار ایران هستند. ضمن اینکه در این بخش آقای تیمور غیاثی می توانست در رشته دو و میدانی که در پرش ارتفاع قهرمان آسیا بود، می توانست انتخاب شود.

آقای عباس چمنیان، مربوط از حضور شما در این برنامه. اما این وعده را به مخاطبین طرفداری بدهند که این تنها گفتگوی ما با ایشان نیست و روز جمعه درخصوص شرایط فوتبال پایه ایران صحبت می کنیم. ممنون از حضور شما در این برنامه و صحبت پایانی را به شما واگذار می کنم.

جا دارد از صمیم قلب از شما تشکر کنم بخاطر این خاطره بازی ارزشمند و یاد و نام تمام کسانی که برای فوتبال و ورزش ما زحمت کشیدند و افتخارآفرینی کردند و در صفحه تاریخ ورزش ما ماندگار شدند و جای قدردانی دارد که شما بانی این کار شدید و امیدوارم که خروجی این کار علاوه بر خاطره بازی شیرین و جذابی که رخ می دهد، آن احترامی که برای پیشکسوتان ایران که شایسته احترام هستند را به جای بیاوریم.

فرم نظرخواهی تکمیل شده عباس چمنیان

اخبار داغ 

4 سال آزار جنسی هانیه توسلی ! / جزئیات جدید برترین های قرن با رضا جباری: علی کریمی می توانست جزو سه بازیکن برتر دنیا باشد؛ معیارم مدال بود نام هادی ساعی را می نوشتم صحبت‌ های عجیب آلکنو درباره بازی والیبال ایران و لهستان پشت پرده سانسور حرف های نمایندگان مجلس علیه گزینه ورزش! فریاد "مسی، مسی" هواداران بارسلونا در دقیقه 10 مسابقه در ورزشگاه نیوکمپ / فیلم مسوت اوزیل بعد از 18 ماه موفق به گلزنی شد؛ اولین گل با پیراهن فنرباحچه

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فوتبال ایران برترین های قرن فوتبال ایران تیم ملی ایران جام جهانی عباس چمنیان برای فوتبال فکر می کنم تیم منتخب هم از نظر دفاع چپ سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید

به گزارش «تابناک» به نقل از طبنا نیوز،  با وجود اینکه فراموشی و ضعیف شدن حافظه می‌تواند آزاردهنده باشد، اما راهکارهایی برای بهبود عملکرد شناختی و کاهش خطر از دست دادن حافظه وجود دارد. در ادامه به بررسی اقداماتی برای کاهش خطر ابتلاء به ضعف حافظه می‌پردازیم:
 
داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی نه‌تنها برای بدن مفید است، بلکه به بهبود عملکرد شناختی نیز کمک می‌کند، انجام ورزش منظم جریان خون به مغز را افزایش می‌دهد و خطر ابتلاء به ضعف حافظه را کاهش می‌دهد، بنابراین توصیه شده است افراد روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط همچون پیاده‌روی، دویدن یا شنا داشته باشند.

به چالش کشیدن ذهن

مغز انسان نیز همچون عضلات برای قوی و سالم ماندن نیاز به ورزش منظم دارد، بنابراین لازم است افراد به‌منظور پیشگیری از بروز اختلالات شناختی، ذهن خود را تحریک کنند و توانایی‌های شناختی را به چالش بکشند. پازل‌ها، بازی‌های فکری و حل کردن جدول روش‌هایی عالی برای فعال نگه‌داشتن مغز و بهبود عملکرد حافظه است، علاوه بر این، یادگیری مهارت‌ها یا سرگرمی‌های جدید می‌تواند موجب تحریک ذهنی شود و به ایجاد مسیرهای عصبی جدید کمک کند، در این صورت مغز فعال باقی می‌ماند.

نوشتن فهرست انجام کارها

یکی از دلایل رایج ضعف حافظه، نداشتن برنامه‌ریزی دقیق است، با ایجاد فهرست انجام کارها و برنامه‌ها می‌توانید به سازمان‌دهی و دسترسی آن به وظایف و مسئولیت‌های خود کمک کنید، به این منظور قرار ملاقات‌ها و وظایف مهم خود را یادداشت کنید و به‌طور مرتب به لیست خود مراجعه کنید تا آن‌ها را فراموش نکنید؛ تقسیم وظایف به مراحل کوچک‌تر و قابل مدیریت نیز می‌تواند موجب شود احساس خستگی کمتری داشته باشید و به خاطر سپردن آن‌ها نیز آسان‌تر شود.

مصرف مکمل کورکومین

کورکومین که یک ترکیب فعال در زردچوبه است، به دلیل فواید شناختی بالقوه‌ای که دارد، مورد توجه قرار گرفته است؛ نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کورکومین با هدف قرار دادن مسیرهای درگیر در بیماری آلزایمر به بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند، به نظر می‌رسد که مکمل‌های کورکومین ممکن است اثرات محافظتی عصبی داشته باشند و از سلامت مغز حمایت کنند.

دیگر خبرها

  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید