Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که آتش‌سوزی عصر امروز دوشنبه محدوده روستای شش آب این شهرستان با تلاش چهار ساعته نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی مهار شد.

محمد آریانفر اظهارداشت: آتش از ساعت ۱۶ در جنگل‌های دست کاشت سوزنی برگ روستای شش آب رامیان شعله‌ور شد که بلافاصله با اعزام ۴۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و برخی مردم بومی به محل اعزام شدند و با تلاش چندین ساعته از گسترش آن جلوگیری و حریق را مهار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی برای پیشگیری از شعله‌ور شدن احتمالی آتش تا چند ساعت آینده در محل حضور دارند، گفت: آتش سوزی که عامل آن به احتمال فراوان انسانی است طبق برآورد اولیه به ۲.۵ هکتار از درختان سوزنی‌برگ دست کاشت منطقه خسارت زد.

شهرستان ۸۶ هزار نفری رامیان با ۳۶ هزار هکتار جنگل و ۲ هزار هکتار مرتع در شرق استان گلستان قرار دارد.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت که هم اکنون هزار و ۹۷۴ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۳ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۸۳ نفر از آنان مساعد نیست.

عبدالرضا فاضل افزود: علاوه بر بیماران بستری در مراکز درمانی گلستان روزانه حدود هزار نفر هم به صورت سرپایی تحت درمان هستند.

وی با سیاه اعلام کردن وضعیت کرونایی گلستان از گروه‌های مختلف مردم خواست که برای بهتر شدن اوضاع و حفظ سلامتی خود و عزیزان شان، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

**

نوجوانان عاشورایی کلاله در ششمین روز محروم و به یاد قاسم بن الحسن(ع)، به‌صورت محدود با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مقابله با کرونا در مسجد صاحب الزمان (ع) این شهرستان، سوگواره "احلی من العسل" را با عنوان "عشقبازی" با شهید نوجوان کربلا و به یاد یکی از زیبایی‌های حماسه همیشه جاوید عاشورا برگزار کردند.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که با تلاش ماموران انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند که در تحقیقات پلیس به ۷۲  فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ محمود علیفر با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارقان مقادیری اموال مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل داده شد، افزود: در پاکسازی ۱۷ پاتوق که محل تجمع مجرمان در نقاط آلوده گنبدکاووس بود ۲۵ معتاد و خرده فروش موادمخدر نیز دستگیر و جمع آوری شدند.

وی کشف یک قبضه سلاح جنگی و شکاری غیرمجاز، پلمب پنج واحد صنفی متخلف، کشف سه هزار و ۴۰۰ عدد انواع قرص‌های غیرمجاز و دستگیری ۷۳ متهم تحت تعقیب مراجع قضایی را از دیگر موفقیت‌های پلیس در گنبدکاووس اعلام کرد.

**

تزریق واکسن کرونا در آزادشهر به گروه سنی ۳۷ سال به بالا (متولدین سال ۱۳۶۳ و ماقبل آن) رسید و پایگاه تجمیعی واکسیناسیون در مصلی نمازجمعه این شهرستان همه روزه صبح و عصر پذیرای مراجعه کنندگان است.

**

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، دوربرگردان عریض در محور شرقی شهرستان کردکوی که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شد امروز با حضور هادی حق شناس استاندار به بهره‌برداری رسید.

این دوربرگردان هشتمین دوربرگردان از مجموعه ۲۰ دوربرگردانی است که ایمنی بیش از پیش راه‌ها را فراهم خواهد آورد.

**

مدیر شبه بهداشت و درمان کلاله گفت که شرایط شیوع کرونا در شهرستان بسیار بحرانی است و مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند، ماسک بزنند و در خانه بمانند.

ابراهیم فدایی افزود: بافعال کردن ۱۲ مرکز جامع سلامت، ۵۳ خانه بهداشت، یک مرکز تجمیعی در مرکز بهداشت و یک مرکز مختص فرهنگیان واکسیناسیون بدون تعطیلی در کلاله در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۷ هزار دُز واکسن به واجدان شرایط در سطح شهرستان تزریق شده که حدود سه هزار دُز مربوط به مرحله دوم واکسیناسیون است.

رییس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) کلاله نیز گفت: هم اکنون ۱۷۲ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری هستند که از زمان بهره‌برداری از بیمارستان تاکنون بی سابقه است.

بابک عرب افزود: علاوه بر ارائه خدمت به بیماران کرونایی بستری، ۱۷۰ بیمار کرونایی دیگر نیز به صورت سرپایی خدمات درمانی روزانه را در این بیمارستان دریافت می‌کنند.

**

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن روستایی از یک ماه گذشته در استان آغاز و تاکنون به ۲ هزار متقاضی مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

سیدمحمد حسینی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی در روستاها و شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر، یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: امسال هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث هفت هزار واحد مسکونی روستایی گلستان تامین شده است و آمادگی تامین اعتبار تا سقف ۱۰ هزار واحد نیز وجود دارد.

وی گفت: اعضای نظام فنی روستایی بنیاد مسکن استان بر طراحی نقشه‌های ساختمانی و روند ساخت این واحدها نظارت می‌کنند.

**

مدیرکل انتقال خون گلستان نیز گفت که ذخایر خونی استان به کمتر از پنج روز رسیده و به همه گروه‌های خونی نیازمند هستیم.

سید صادق بنی عقیل افزود: پایگاه‌های انتقال خون گرگان و گنبدکاووس همه روزه صبح و عصر و پایگاه علی آبادکتول هر روز صبح‌ها دایر است و مرکز خونگیری کردکوی روزهای فرد و مرکز بندرگز روزهای زوج فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه واحدهای سیار خونگیری نیز به نوبت در روستاهای گلستان حضور خواهند یافت، گفت: تاسوعا و عاشورا پایگاه‌های گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول در خدمت عزاداران نیک اندیش هستند.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس ویروس کرونا بنياد مسكن انقلاب اسلامی کردکوی سازمان انتقال خون ایران گلستان کلاله محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس ویروس کرونا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گنبدکاووس ویروس کرونا بنياد مسكن انقلاب اسلامی کردکوی سازمان انتقال خون ایران گلستان کلاله محدودیت های کرونا میلیارد ریال منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۷۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد

یونس خلیلی رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فلارد گفت: آفت جوانه خوار بلوط به جان جنگل‌های بلوط شهرستان فلارد افتاده و موجب شده است جنگل بلوط این شهرستان در معرض خطر و آسیب جدی قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مبارزه با این آفت در شهرستان فلارد از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

بیشتر بخوانید

تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس

خلیلی گفت: طغیان آفت جوانه خوار بلوط باعث کاهش رویش، زوال جنگل، تغییر در زادآوری و توالی و حتی باعث مرگ و میر درختان می‌شود.

وی اضافه کرد: لارو‌های ابتدایی این آفت در اوایل فصل بهار وارد جوانه‌های بلوط می‌شوند و از آن تغذیه می‌کنند در حالی که لارو‌های رشد کرده و بزرگ شده، از برگ‌ها تغذیه می‌کنند تا جایی که درختان در اواخر بهار کاملا عاری از برگ می‌شوند.

خلیلی ادامه داد: برای حفاظت و صیانت از جنگل‌های بلوط، کار مبارزه با این آفت در سطح ۶۶۷ هکتار از جنگل‌های بلوط فلارد در بخش‌های مرکزی و امامزاده حسن با ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی از ۱۶ فروردین امسال آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش سوزی انبار قطعات خودرو در کرج
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • مهار آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز
  • خسارت۵۷میلیاردتومانی به راهداری گلستان