Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:15:44 GMT

ابراز علاقه و محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت بین مسلمین است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۸۳۶۸

ابراز علاقه و محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت بین مسلمین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نورعلی دیلم شامگاه دوشنبه در عصر شعر عاشورایی که با حضور شاعران اهل سنت و تشیع به صورت مجازی در گرگان برگزار شد، اظهارکرد: محبت به اهل بیت (ع) رمز وحدت مسلمین است و امروز همه برای عملی کردن دستورات خداوند متعال و قرآن کریم، گرد هم جمع شدیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: وظیفه ما عمل به دستورات قرآن، سنت پیامبر (ص) و بزرگان دین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیامبر اکرم (ص) احادیث بسیاری را در مدح امام حسین (ع) و فضائل ایشان بیان کرده اند که یکی از معروفترین آنها، حدیث: «حُسَیْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَیْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَیْناً» است.

دیلم تصریح کرد: ما امروز به دنبال عملی کردن دستورات قرآن کریم و پیامبر (ص) هستیم که در این خصوص یکی از موضوعاتی که قرآن کریم دستور داده است، بحث احیاگری است و باید همه به دنیال احیا خود و احیای دین مبین اسلام باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: زمانی که سنت رسول الله به خاطر ایجاد بدعت ها دچار انحراف شود اینجا وظیفه وارثان، مصلحان و احیاگران است که دست به حرکت بزنند و با امر به معروف و نهی از منکر خود از دین و اعتقادات دفاع کنند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تصریح کرد: در سال ۶۰ هجری امام حسین (ع) با دیدن وضعیت جامعه و دور شدن مردم از سنت رسول الله، قیام و حرکتی را ایجاد کردند که باعث احیای دین مبین اسلام شد.

وی در ادامه گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) در صحرای کربلا، وضعیت حاکمان دین به گونه‌ای شد که اجازه سخنرانی نمی دادند و اینجا بود که شاعران و مداحان وارد کار شدند و در دوران خفقان شعرا بودند که قیام امام حسین (ع) را زنده نگه داشتند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ شاعران بسیار شیعه و سنی با سرودن اشعاری در وصف امام حسین (ع) و قیامش، درس‌ها و پیام‌های قیام و ازخودگذشتگی امام حسین (ع) را مطرح کردند.

دیلم افزود: در گلستان و در ترکمن صحرا هم ابراز علاقه و اشعار مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن در وصف پیامبر (ص)، اهل بیت (ع)، ۱۴ معصوم و خصوصاً امام حسین (ع) به عنوان یک سند ارزشمند، برای ما ماندگار است.

وی با اشاره به شعر مختومقلی با عنوان: «حسن و حسین گل‌های بهشتی» که الهام گرفته از محبت نسبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، افزود: رمز وحدت بین مسلمین محبت به اهل بیت (ع) است و هر چقدر شاعران و بزرگان اهل سنت سروده‌ها و اشعار بیشتری در وصف امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت داشته باشند، نشان از اعتقاد صحیح مسلمانان اعم شیعه و سنی نسبت به محبت اهل بیت (ع) است.

کد خبر 5283060

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم شیوع کرونا واکسن کرونا رسانه هیئت آمار کرونا کرمانشاه مراسم عزاداری بوشهر هیئت مذهبی عکس استانها محدودیت های کرونایی گرگان امام حسین اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد جلال‌مآب در حاشیه بازدید شیخ عبدالمهدی کربلایی متولی شرعی حرم امام حسین (ع) از مراحل پیشرفت طرح توسعه حرم که با همت مهندسان، استادکاران و هنرمندان ایرانی در حال ساخت است، گفت: فاز نخست طرح جامع توسعه حرم امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: براساس طرح صحن حضرت زینب (س)، ساخت ۴ شبستان در تراز رو و زیرسطحی به‌نام‌های شبستان حضرت علی اکبر (ع)، شبستان امام حسین (ع)، شبستان باب القبله و شبستان عقیله در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: از این تعداد، شبستان حضرت علی اکبر (ع) در روبروی خیمه‌گاه حسینی و به مساحت حدود ۲هزار و۸۰۰ مترمربع در طبقه همکف قرار دارد و سه شبستان دیگر در تراز زیر سطحی ساخته می‌شود.

به گفته وی، شبستان عقیله به مساحت ۲هزارمترمربع در شمال ساختمان مقام حضرت زینب (س)، شبستان امام حسین (ع) به مساحت ۴هزار و۸۰۰ مترمربع در جنوب ساختمان مقام و شبستان باب القبله به مساحت ۲هزار و۵۰۰ مترمربع در جنوب در باب القبله حرم مطهر همگی در تراز زیر سطح در حال ساخت است.

وی درباره سایر طرح‌ها و اقدامات ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: این تشکل مردم نهاد با پشتیبانی خیران و نذر دوستداران اهل بیت علیهم السلام، بیش از ۱۸۰ طرح مرمت، بازسازی، خدماتی – رفاهی و توسعه‌ای را در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین، سامرا، بلد، مسیب عراق و سوریه به اتمام رسانده یا در دست اجرا دارد.

وی یادآور شد: حدود یک سال است که طرح توسعه حرم امام علی (ع) در نجف اشرف مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا سلام الله علیها به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع به اتمام رسیده و اکنون در حال بهره‌برداری است.

وی‌گفت: در کاظمین نیز طرح توسعه زیرسطحی مزین بنام شبستان حضرت امام محمد باقر (ع) به متراژ پنج هزار متر مربع طراحی شده و در حال اجراست.

جلال‌مآب گفت: پروژه استحکام بنای حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام در سامرا نیز براساس دانش فنی روز و مهندسی پیشرفته در حال انجام است.

براساس این گزارش، علاقه‌مندان به مشارکت در طرح توسعه حرم‌های مطهر در عتبات می‌توانند به تارنمای ستاد توسعه و بازسازی عتبات و قسمت پرداخت آنلاین به نشانی https://atabat.org/fa/onlinepayment/form مراجعه کرده و کمک‌های خود را به میزان دلخواه اهداء کنند.

کد خبر 6092947 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر ایرانی قوم ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • برگزاری مراسم گرامیداشت تولد مختومقلی فراغی شاعر شعر ترکمن در همه شهرستان‌های گلستان
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • وحدت مسلمین از مهمترین رهاوردهای اجتماعی حج است
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم