Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احمد حسین‌زادگان شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران از قاطعیت در اجرای طرح ممنوعیت سفر و تردد خبر داد و اظهار کرد: مازندران همواره میزبان شایسته مسافران و گردشگران بوده است، اما در شرایط کنونی که سلامتی مردم در خطر است باید به درک متقابل رسید تا زنجیره انتقال کرونا شکل نگیرد و ترددها متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این استان در همه تعطیلات مقصد سفر پایتخت‌نشینان و استان‌های همجوار تبدیل شده است. رشد پدیده‌ای به نام خانه دوم و خوش‌نشینی را نیز به این سفرها باید افزود. هیچ استانی در کشور با این حجم تردد در طول سال مواجه نیست و همین امر موجب شده تا هم استانی‌های عزیز همواره انتظار مانع شدن از سفرها را مطالبه کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: ورودی و خروجی شهرها کاملا کنترل می‌شود و اجازه ورود به خودروهای غیربومی داده نمی‌شود. نیروی انتظامی و بسیج از ابتدا تا پایان طرح نظارت و مدیریت بر جاده‌ها را با تلاش شبانه‌روزی انجام خواهند داد و فقط به خودروهایی اجازه تردد می‌دهند که از کنارگذرها و بدون ورود به شهرها قصد گذر از استان را داشته باشند.

حسین‌زادگان از همکاری و هماهنگی میان فرمانداران، نیروی انتظامی و سپاه در هدایت و مدیریت ممنوعیت‌های اعمال شده قدردانی کرد و گفت: در اجرای طرح ممنوعیت تردد از اعضای ستاد به ویژه نیروی انتظامی استان خواسته‌ام که با شدت و قاطعیت مانع سفرهای غیرضروری و حضور مسافران غیربومی شوند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری اصناف در تعطیلی اماکن عمومی با وجود شرایط دشوار اقتصادی ارزشمند و ستودنی است و بیانگر اهمیتی است که بازاریان ما برای سلامت و جان مردم قائل هستند. کادر درمان استان و اعضای ستاد کرونا نیز هیچ گاه در انجام وظیفه و کمک به حفظ سلامت مردم کوتاهی نکردند و در تمام ماه‌های شیوع کرونا، پای کار بودند.

استاندار مازندران به نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی و شناخت بهتر مردم اشاره کرد و افزود: از رسانه‌های استان می‌خواهم در اجرای طرح ممنوعیت با مجریان همکاری کنند و با انعکاس آنچه درحال انجام است به مردم آرامش خاطر دهند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که متاسفانه کرونا و جان مردم بهانه‌ای برای برخی شیطنت‌ها در فضای مجازی شده است، افزود: این حاشیه‌های بی پایه و اساس را به جان خریده‌ایم و در اجرای طرح ممنوعیت تردد و تعطیلی اصناف کوتاهی نخواهیم کرد. سلامت مردم میدان این رفتارهای غیراخلاقی نیست. همه در قبال کرونا و زندگی مردم مسئول هستیم.

کنترل صد در صدی ورودی‌های استان

سرپرست پلیس راه استان مازندران نیز با اشاره به اجرای ممنوعیت عبور و مرور در محور هراز و سوادکوه اظهار کرد: کنترل ورودی در این محورها به صورت صددرصدی انجام شده و از ورود پلاک غیر بومی به طور جدی جلوگیری به عمل می آید. محور کندوان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است و زمان بازگشایی آن فعلا مشخص نیست.

 سرهنگ هادی عبادی با بیان این که تاکنون مردم همکاری خوبی با  پلیس راه داشتند و این همکاری در روز دوم اعمال محدودیت‌های تردد بیشتر شد، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۷۰ دستگاه خودرو اعمال قانون و ۴۰۳۸ دستگاه نیز به مبدا بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون نیز ۸۰ هزار و ۴۸۲ دستگاه اعمال قانون و  مجموعا ۴۸ هزار و ۷۴۳ دستگاه خودرو نیز به مبدأ بازگردانده شدند.

عبادی با بیان اینکه وضعیت جاده‌ها نسبت به روز گذشته بهتر است، اظهار کرد: تردد بین شهرهای قرمز نیز در استان همچنان ممنوع است.

ستاد ملی مقابله کرونا به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا دلتا از امروز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰  ماه مرداد به مدت ۶ روز  تعطیل رسمی اعلام کرد و همه اصناف ، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری باید بسته باشند.

با وجود سختگیری‌هایی که از ساعت ۱۲ روز یکشنبه در محورهای ورودی مازندران اعمال شد، تعدادی از خودروها توانستند به هر شکلی وارد این استان شوند. هزاران خودرو نیز از روز شنبه و با اعلام تعطیلی تهران خودشان را پیش از آغاز اعمال محدودیت‌ها توانستند به مازندران برسانند و در ویلاهای خود یا خانه‌های استیجاری برای گذراندن این تعطیلات کرونایی ساکن شوند.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران به سه هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است. موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز به نظر می‌رسد که به قله رسیده و در حال مقاومت برای آغاز روند نزولی است. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند در صورت استمرار بی‌توجهی مسافران و جامعه بومی استان به پروتکل‌های بهداشتی، پیاداری ایجاد شده در موج پنجم به زودی خواهد شکست و روند صعودی یک بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا احمد حسین زادگان  مازندران پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا احمد حسین زادگان کرونا ویروس کرونا احمد حسین زادگان مازندران اجرای طرح ممنوعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد به همت انجمن علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، ستار ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید تاجوک واحد ملایر برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این نشست اظهار کرد: رشد جامعه در گرو آموزش بوده و آموزش منجر به تکثیر و سازندگی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: در آموزش صحیح باید راه رسیدن به قله به دانشجو نشان داده شود.

وی با اشاره به تحول و بالندگی دانشگاه‌ها از شروع طلایی و پرشور سال ۱۴۰۳ برای ایران اسلامی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان ملایر در همه حوزه‌ها نکاتی را بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • تأمین زمین ۲۶هزارواحدی مسکن ملی در کردستان
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • مسکن اقتصادی قابل مصادره نیست
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴