Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۶ استان تا آخر هفته نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی معابر در ۷ استان هشدار داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در برخی مناطق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، جنوب فارس، شرق بوشهر، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات سمنان، گلستان، تهران و البرز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، مازندران، گلستان و سمنان رگبار، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

جمعه و شنبه هفته آینده در مناطقی از جنوب، شمال  غرب و ارتفاعات البرز  بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده سرعت وزش باد در جنوب سمنان، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، اصفهان، مرکزی و قم در برخی ساعات افزایش می‌یابد و احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد به ویژه در منطقه زابل پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: ناپایداری های محلی و همرفتی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب

نوع مخاطره: رگبار باران و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1400/05/26 : هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان.

چهارشنبه 1400/05/27 : هرمزگان، شرق بوشهر، جنوب و ارتفاعات کرمان، دامنه و ارتفاعات مازندران و گلستان.

پنجشنبه 1400/05/28 : هرمزگان، جنوب و ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و ارتفاعات مازندران.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، وزش تند باد موقت، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی موقت و محدود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم جابجایی عشایر کوچ رو بویژه در ساعات بعدازظهر، احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع و فعالیت‌های کوهنوردی.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان هواشناسی سازمان هواشناسی جنوب و ارتفاعات کرمان سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • هشدار؛ سامانه جدید بارشی در راه مازندران است
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان/ تهران آخر هفته بارانی می‌شود
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای چند استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره تداوم تندباد‌های لحظه‌ای و گردوخاک
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود