Web Analytics Made Easy - Statcounter

تا کنون عملکرد طالبان با مال و جان و ناموس شیعیان مثبت گزارش شده و بعد از تصرف هرات و مزار و کابل گزارشی مبنی بر خشونت و قتل و کشتار هدفمند علیه شیعیان دریافت نشده است.

به گزارش مشرق، یکی از فضلای افغانستان طی یادداشتی چند نکته راجع به وظیفه ما در قبال شیعیان افغانستان و  طالبان نوشته است و در کانال تلگرامی کانال علمی- تخصصی مسایل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

دوستان عزیز سلام!

ضمن عرض تسلیت ایام محرم و آرزوی سلامتی و امنیت و آرامش برای ملت افغانستان و شیعیان این سرزمین

۱. طالبان، تقریبا همه خاک افغانستان را تصرف نمودند و کنترل و مدیریت شهرها حتی کابل را بدست گرفته و بیرق شان را بالای ارگ کابل برافراشته اند.

۲. برخورد طالبان با برنامه های مذهبی شیعیان تا کنون مثبت بوده و فعلا کاری به شیعیان ندارد و در برخی از مساجد با صراحت اعلام کرده اند که همانند سابق به عزاداری و اقامه نماز و... بپردازید در دیدگاه ما شیعه و سنی تفاوتی ندارند و همه شهروند افغانستان هستیم (اما در آینده چه خواهد شد خدا می داند)

۳.تا کنون عملکرد شان با  مال و جان و ناموس شیعیان مثبت گزارش شده و بعد از تصرف هرات و مزار و کابل گزارشی مبنی بر خشونت و قتل و کشتار هدفمند علیه شیعیان بالخصوص، از طرف این گروه دریافت نشده مگر موارد نادری که در میدان جنگ و درگیری اتفاق افتاده باشد.

۴. فضای مجازی به گونه ایست که کوچکترین تحلیل و توضیح و ابراز نظر و... به راحتی در سراسر دنیا نشر می شود و طبعا طالبان هم این اخبار را رصد می کنند و حتی ممکن است در بسیاری از گروه ها به صورت ناشناس و با نام های مستعار حضور داشته باشند تا پیامهای منتشره را رصد نمایند که طبعا نظرات و تحلیل ها و دیدگاه های دوستان در تصمیمات طالبان راجع به آینده و برنامه مذهبی شیعیان بی اثر نخواهد بود.

لذا با توجه به مطالب فوق دوستان عزیز و کاربران فضای مجازی خصوصا عزیزانی که در بیرون از مرز افغانستان به سر می برند، لطف کنند مواظب کلمات، تحلیل ها، نشر کلیپ ها و... باشند و هر آنچه نشر می دهند ابتدا خوب بیاندیشند که در شرایط کنونی تا چه حد برای شیعیان مظلوم افغانستان ثمره مثبت دارد و تا چه اندازه ممکن است شیعیان افغانستان را افراد مطیع قانون و خواهان امنیت و ایجاد آرامش در این کشور نمایش بدهد و آنگاه اقدام بر نشر کنند. 
هراس از اینست که (در شرایط کنونی که طالبان همه چیز را در اختیار گرفته) نکند خدایی نکرده با فحاشی ها، تندروی ها، نظرات نسنجیده، تظاهرات ها و خیزش هایی که معلوم نیست از کجا و با چه اهدافی راه اندازی و مدیریت می شود و... زمینه شدت عمل و سختگیری طالبان نسبت به شیعیان را فراهم کند و بازهم ملت مظلوم ما شاهد برخورد های نامناسب و محدودیت هایی شدید باشند که ممکن است منشأ این محدودیت ها هم اقدامات و پیامهای نسنجیده افرادی باشند که در داخل افغانستان یا در کشورهای دیگر به سر می برند. 

امید که دوستان با حسن نیت بر این مطالب نگریسته و مواظب پیام های شان در فضای مجازی (اینستاگرام، فیسبوک، واتساپ و...) و این گروه باشند تا ببینیم طالبان در قبال شیعیان چه برنامه و اهداف و ایده دارند (گاهی تعادل، نرمش و سکوت، در صلاح مردم و بیانگر شجاعت افراد است)

به امید امنیت و آبادانی کشورم افغانستان و سربلندی شیعیان این سرزمین

باز هم درباره طالبان و تحولات افغانستان خواهیم نوشت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان اینستاگرام شیعیان افغانستان طالبان شیعیان افغانستان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف

سفارت طالبان در مالزی اعلام کرد: رئیس سازمان بررسی و توسعه اتاق تجارت مالزی از نقیب‌الله احمدی، سفیر طالبان در این کشور برای حضور در کنفرانس بین‌المللی وقف که به میزبانی مالزی برگزار می‌شود، دعوت کرد.

این سفارت افزود: این مقام مالزیایی اظهارداشت که سرمایه‌گذاران مالزی خواهان سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان