Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@02:01:09 GMT

بنگلادش: با دقت اوضاع افغانستان را زیرنظر داریم

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۳۸۲۳۳

بنگلادش: با دقت اوضاع افغانستان را زیرنظر داریم

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از "داکا تریبیون" وزارت امور خارجه بنگلادش در بیانیه‌ای گفت: مردم افغانستان باید قادر باشند تا آینده خود را تعیین کنند و ما آرزو داریم افغانستان را به عنوان یک عضو صلح آمیز، پایدار، مرفه، مسئول و مشارکت کننده در منطقه آسیای جنوبی و جامعه جهانی ببینیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: (اما) بنگلادش معتقد است یک افغانستان دموکراتیک و جمع گرا که با انتخاب مردم هدایت می‌شود، تنها ضامن ثبات و توسعه در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امور خارجه بنگلادش ضمن اشاره به حمایت افغانستان از بنگلادش در طول استقلال آن در سال ۱۹۷۱ اعلام کرد که داکا علاقه‌مند به ادامه همکاری‌ها "با مردم افغانستان و جامعه بین المللی" برای توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان است.
درهمین حال محمد شفیق الاسلام رییس پلیس شهر داکا پایتخت بنگلادش روز یکشنبه از تلاش برخی از شهروندان این کشور برای پیوستن به گروه طالبان در افغانستان خبر داد.
وی در این خصوص گفت: اخیرا طالبان از افراد برای پیوستن به آن در جنگ دعوت کرده است و تعدادی از مردم بنگلادش خانه‌های خود را برای پیوستن به این گروه ترک کرده‌اند. تعدادی از این افراد در هند بازداشت شده‌اند و تعدادی دیگر با پای پیاده و از مسیر‌های مختلف سعی در رسیدن به افغانستان دارند.
گروه طالبان سرانجام پس از چند هفته پیشروی سریع در افغانستان و شکست مقاومت ضعیف نیرو‌های امنیتی توانست روز یکشنبه وارد کابل پایتخت این کشور شده و اداره امور را به دست بگیرد.
همزمان با استقرار طالبان در کابل و ترک پایتخت از سوی محمد اشرف غنی، خلاء قدرت در کابل حاکم شد و در نتیجه هرج و مرج شهر را فرا گرفت و در پی آن رسانه‌های افغانستان نیز انتشارات عادی خود را متوقف کرده‌اند.
شب گذشته هزاران شهروند پایتخت به فرودگاه بین المللی کابل سرازیر شدند تا در صورت امکان حتی بدون داشتن شناسنامه و گذرنامه سوار هواپیما شده و از کشور خارج شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمد مخبر محرم شب های محرم افغانستان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هشتم محرم بنگلادش افغانستان طالب طالبان محمد مخبر محرم شب های محرم افغانستان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان شب هشتم محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۳۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان

وزارت کشور حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور حکومت طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد «سراج الدین حقانی» ریاست این وزارتخانه با هیئت اعزام مالزی در کابل دیدار و گفتگو کرده است.

«داتو شازلینا» نماینده ویژه نخست وزیر مالزی در این دیدار تاکید کرده است کشورش آمادگی دارد تا تجربیات و ظرفیت‌هایش را در زمینه امنیت سایبری و جرائم دیجیتالی با حکومت طالبان افغانستان به اشتراک بگذارد.

بر اساس بیانیه وزارت کشور حکومت طالبان، طرفین در این دیدار بر مبارزه مشترک با مواد مخدر نیز تاکید کردند.

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیمنماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیمگسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

حقانی نیز در این دیدار اظهار داشت حکومت کنونی افغانستان خواستار روابط حسنه و همکاری با کشورهای اسلامی است.

بیانیه اظهار کرد نمایندگان دفتر نخست‌وزیر و وزارت‌های دفاع و کشور مالزی نیز در ترکیب هیئت اعزام این کشور حضور داشتند.

این نخستین سفر هیئت نظامی و امنیتی مالزی به افغانستان از زمان سقوط حکومت پیشین در این کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل