Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان پارلمان عراق و تحلیلگران این کشور احتمال تکرار حوادث افغانستان در این کشور با وجود نیروهای حشد شعبی و مرجعیت حکیم شیعی عراق بعید دانستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «مختار الموسوی» نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق از آمادگی حشد شعبی برای مقابله با هرگونه رخداد احتمالی ناشی از عقب نشینی آمریکا از عراق خبر داد و بر عدم تکیه بر واشنگتن تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع افغانستان و سقوط کابل به دست طالبان گواهی بر شکست دولت کنونی و سابق آمریکاست.

الموسوی تاکید کرد: این نشان دهنده عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش است و کسانی که با آن همکاری می‌کنند و در تعامل هستند همیشه باید در بیم و هشدار باشند.

وی تصریح کرد: وضع در عراق با آنچه در افغانستان رخ داد، تفاوتی نمی‌کند. حشد شعبی آماده مقابله با هر سناریویی از این قبیل است.

این نماینده ائتلاف فتح عراق بیان کرد: سازمان حشد شعبی، بررسی‌های ویژه درباره خروج نیروهای امریکا از عراق به عمل آورده و در اوج آمادگی به سر می‌برد و اقدامات خاصی در این زمینه به عمل آورده است.

آمریکا به دنبال ویرانی عراق است

«عدی حاتم» دیگر نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق هم گفت که آمریکا به دنبال ویرانی عراق است.

وی افزود: آمریکا عامل نگرانی عراقی‌هاست. آمریکا تمایلی برای خارج شدن عراق از وضعیت و اوضاع کنونی آن و رسیدن به مرحله بهتر و تحقق خواسته‌های ملت عراق ندارد.

حاتم تصریح کرد: آمریکا به دنبال راه جدیدی برای ویرانی عراق است.

سناریوی آمریکا در عراق تکرار نخواهد شد

«عدی الخدران» دیگر نماینده ائتلاف فتح هم گفت که سناریویی که آمریکا برای افغانستان رقم زد در عراق تکرار نخواهد شد.

وی اضافه کرد: سناریوی افغانستان از سوی آمریکا با هدف ایجاد بی ثباتی در آسیای میانه و انتقال آن به خاورمیانه‌ای است که اساسا از تبعات القاعده و داعش و دیگر گروه‌های افراطی رنج می‌برد.

الخدران گفت: سناریوی افغانستان در عراق به علت حضور حشد شعبی که ستون مهمی در منظومه امنیتی عراق است رخ نخواهد داد.

وی تصریح کرد: همه فشارها و اقدامات واشنگتن علیه حشد شعبی طی سال‌های اخیر به این سبب است که از توان نیروهای بسیج مردمی عراق آگاه است

الخدران تاکید کرد: آنچه در افغانستان رخ می‌دهد توطئه‌ای بین المللی به رهبری واشنگتن است و عراق با وجود حشد شعبی از آن در امان است.

لزوم آمادگی حشد شعبی در برابر سناریوی آمریکا

«جاسم البیاتی» نماینده پارلمان عراق گفت: هدف قرار دادن حشد شعبی و فرماندهان آن در شرایط کنونی طرح جدید آمریکا پس از شکست نیروهایش در افغانستان است.

وی افزود: پس از تجربه افغانستان با نیروهای آمریکایی، حشد شعبی باید با تمام توان آماده باشد و گرنه عراق هم همان سرنوشت را پیدا خواهد کرد.

البیاتی با اشاره به توطئه‌های بی پایان آمریکا علیه عراق اعلام کرد که هدف قرار دادن حشد شعبی و فرماندهان آن زمینه ساز طرح جدید آنها در عراق است.

وی افزود: هدف قرار دادن فرماندهان حشد شعبی، اقدامی برای تضعیف آن است اما آنها نمی‌دانند که حشد شعبی قوی تر از آنچه تصور می‌کنند، است.

2 نعمت مرجعیت شیعی و حشد شعبی عراق را مصون نگه می‌دارد

«محمد کریم» عضو فراکسیون صادقون در پارلمان عراق هم گفت: آنچه در افغانستان رخ داد و سیطره سریع طالبان بر کابل طرح از پیش طراحی شده آمریکاست و سناریوی افغانستان در عراق هرگز تکرار نخواهد شد زیرا عراق از دو نعمت مرجعیت فرزانه و حشد شعبی مقدس برخوردار است.

وی افزود: اشغال سریع ولایات افغانستان و پایتخت آن کابل در نتیجه عدم اهتمام آمریکا به آموزش ارتش افغانستان و تجهیز طالبان به تجهیزات و تسلیحات به شکل مخفیانه مشابه آنچه درباره القاعده و داعش در عراق رخ داد، است.

کریم گفت: آمریکا از طریق دیدارها با طالبان در دوحه به آن مشروعیت داد.

بغداد کابل نخواهد شد

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف فتح عراق گفت: بحث بازگشت تروریسم به عراق و پایتخت آن در صورت خروج نیروهای آمریکایی تبلیغات اشغالگران از سوی عوامل آنهاست و نشان دهنده عدم شناخت آنها از جامعه عراق است.

وی افزود: سناریوی هرج و مرج که در افغانستان رخ داد در عراق تکرار نخواهد شد زیرا عراقی‌ها با رویکرد فرقه گرایانه مخالف هستند و از سویی بی ثباتی سیاسی و امنیتی در عراق وجود ندارد.

البلداوی گفت: حضور حشد شعبی و نیروهای امنیتی ضامن واقعی عدم تکرار سناریوی سقوط کابل در بغداد است و نیروهای عراقی توان پایان دادن به خطر را به راحتی و به سرعت بدون حمایت خارجی دارند.

سقوط و فروپاشی ارتش افغانستان تداعی کنده تحولات 2014 عراق است

«صباح الطائی» تحلیلگر سیاسی عراقی هم گفت: آنچه در سال 2014 رخ داد و داعش به برخی استان‌های عراق وارد شد بسیار مشابه سقوط افغانستان و فروپاشی ارتش و و تسلیم شدن آن در برابر طالبان است.

وی افزود: طرح آمریکا شکست خورده است و بار دیگر موفق نخواهد شد به ویژه پس از شکل گیری حشد شعبی و غلبه بر تروریسم. آمریکا به این دلیل به هدف قرار دادن حشد شعبی روی آورده است و مدام آنرا مورد حمله قرار می دهد.

این تحلیلگر عراقی تصریح کرد: عراق با وجود اختلافات سیاسی و دودستگی های موجود، به طرح آمریکا تن نخواهد داد و اجازه سیطره تروریست‌ها را بر کشور نخواهد داد به ویژه که آمریکا حساب زیادی روی خارج کردن نیروهایش و ایجاد بی‌ثباتی در عراق باز کرده است اما این طرح با وجود حشد شعبی راه به جایی نخواهد برد.

آمریکا به دنبال نابودی حشد شعبی است

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی حشد شعبی عراق هم گفت: آمریکا به دنبال پایان دادن به حضور حشد شعبی در سنجار برای پیاده کردن طرح های خود به شکل آسان است.

وی ضمن ابراز انزجا از هدف قرار دادن فرمانده حشد شعبی در سنجار از مصطفی الکاظمی خواست که تحرکی در قبال این اقدامات آمریکا انجام دهد.

الحسینی گفت: دولت عراق امروز باید حمایت سیاسی از حشد شعبی به عنوان یک نیروی رسمی و مهم عراقی، به عمل آورد وموضع رسمی در قبال اقدامات آمریکا علیه حشد شعبی اتخاذ کند.

وی تاکید کرد: مصطفی الکاظمی همانطور که معمولا پس از هر رخدادی عمل می‌کند باید به همراه مقامات دولتش به نینوا برود تا از علت حمله ناجوانمردانه به حشد شعبی در سنجار مطلع شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ائتلاف فتح آمریکا به دنبال افغانستان رخ تکرار نخواهد شد هدف قرار دادن پارلمان عراق حشد شعبی حشد شعبی بی ثباتی عراق هم هم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • سلبریتی عراقی تیک‌تاک به ضرب گلوله کشته شد | عکس
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید