Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی طاهری روز سه‌شنبه با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی از شکارچیان با هدف لذت بردن از شکار حیوانات را در تیررس سلاح‌های خود قرار می‌دهند، اما بیشتر شکارچیان با هدف استفاده از گوشت آنها، به دامان طبیعت می‌روند.

وی با بیان اینکه ۱۲ تیم از محیط بانان برای مقابله با تهدید شکارچیان در مناطق حفاظت شده استان قزوین گشت می‌زنند، اظهار داشت: بیشترین تعداد کل و بز استان قزوین در منطقه رودبار الموت غربی، شرقی و طارم سفلی و جانوران دیگر مانند قوچ، میش و آهو در آوج و منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهری تاکید کرد: این حیوانات از گونه‌های تحت حمایت سازمان حفاظت محیط زیست بوده و لازم است که با هدف پیشگیری از تخلف‌های صورت گرفته، شهروندان از آسیب رساندن به این حیوانات خودداری کنند.

این مسؤول به تعدد شکار خرگوش در حیات وحش نیز پرداخت و یادآور شد: گونه خرگوش سفید و خاکستری نیز از عمده جانورانی هستند که در حیات وحش استان مورد شکار قرار می‌گیرند که با توجه به زادآوری این جانور اگر اقدامات لازم صورت نگیرد شاهد آسیب‌های جدی در محیط زیست خواهیم بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: متاسفانه مشاهده شده در روزهای گذشته برخی ها به زیستگاه‌های جانوری نیز آسیب می‌زنند که این مساله باعث می شود تا بعدها شاهد باشیم که برخی حیوانات به سبب این نوع آسیب رساندن ها امکان حیات و زادآوری را از دست بدهند.

استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده در باشگل تاکستان، رودبار الموت و طارم سفلی است.

برچسب‌ها ایرنا استان قزوین حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استان قزوین حیات وحش ایرنا استان قزوین حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۰۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی محیط زیست خراسان رضوی، جواد ستوده اظهار کرد: محیط بانان شهرستان فریمان، در حین گشت و پایش منطقه تحت مدیریت سازمان، از پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان خبر دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست فریمان بیان کرد: در بررسی‌های مقدماتی محیط بانان، نشانه‌ای از تیراندازی روی لاشه پلنگ دیده نشده است.

وی افزود: علت مرگ پلنگ هنوز مشخص نیست و برای بیان دقیق علت مرگ و کالبد شکافی، لاشه به اداره حفاظت محیط زیست منتقل و ضمن نمونه‌برداری با همکاری دامپزشکی علت مرگ مشخص و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نجات ۹ قطعه کبک وحشی از شکارچیان متخلف در سقز
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان کشف شد
  • پیدا شدن لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • جزییات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • پیدا شدن لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع کلیلاق شهرستان فریمان
  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است