Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مقاله ما به بررسی علت نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی و همچنین نحوه برطرف نمودن کد خطا le در لباسشویی ال جی می پردازیم.

به گزارش برنا، در این مقاله ما به بررسی علت نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی و همچنین نحوه برطرف نمودن کد خطا le در لباسشویی ال جی می پردازیم.

آیا تا بحال با ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی مواجه شده اید؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در حال کار کردن با ماشین لباسشویی خود هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماشین لباسشویی شما به خوبی کار میکند اما یک دفعه با ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی خود مواجه می شوید. آیا تا بحال صفحه نمایش لباسشویی شما همچنین اخطار یا  کد خطایی را نشان داده است؟ در این جا دلایلی که باعث بوجود آمدن این اخطار میشود را بیان میکنیم. ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی دردسرساز است. اما در ادامه این مقاله بسیار کاربردی که توسط مرکز ال جی تک سرویس بعنوان نمایندگی تعمیرات ال جی تهیه شده است، نکاتی برای رفع این خطا را به شما آموزش میدهیم تا بتوان مشکل را برطرف کنید.

علت نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی چیست؟

زمانی که موتور ماشین لباسشویی قفل میشود، این کد بر روی نمایشگر ظاهر میشود. گاهی اوقات این اتفاق به دلیل سنگینی(بار شستشوی بیش از حد) لباس های مورد شستشو رخ میدهد. در بیشتر اوقات هم خرابی سنسور روتور، خراب شدن موتور و آسیب رسیدن به سنسور یا سیم موتور باعث رخ دادن این خطا میشود.

اولین گام برای از بین بردن ارور LE

برای اینکه مشخص شود دلیل ظاهر شدن این ارور، زیاد بودن بار لباس ها بوده است یا خیر؛ باید ابتدا دستگاه را راه اندازی مجدد یا ریست کنید. برای انجام این فرایند مراحل زیر را طی کنید.

دکمه power را فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. جریان برق را با کشیدن دوشاخه از پریز، قطع کنید. زمانی که جریان برق قطع شده است دکمه pause/start را حداقل 5 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. حال دستگاه را آماده برای شستشوی لباس کنید. اگر با انجام این مراحل، همچنان ارور LE ماشین لباسشویی ال جی شما همچنان وجود داشت؛ باید عیب یابی سایر قسمت ها را انجام دهید.

نحوه عیب یابی و رفع قفل شدگی روتور(تاکو)

اگر نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی شما با صدای بلند(مانند صدای برخورد دو فلز به هم) همراه است؛ باید روتور دستگاه را بررسی کنید. مراحل زیر را بررسی کنید.

ابتدا دستگاه را از برق بکشید. منابع آب ورودی را خاموش کنید و همه شیلنگ ها را جدا کنید. ماشین لباسشویی را آنقدر به جلو بکشید تا بتوانید به پشت دستگاه دسترسی پیدا کنید. پیچ های پشت که باعث نگه داشتن پنل پشتی در جای خود میشود را باز کنید. پنل را به آرامی بکشید تا زبانه های موجود رها شوند. پیچ و مهره ای که روتور را به محور وان متصل میکند را باز کنید. ممکن است لازم باشد روتور را ثابت نگه دارید تا بتوان پیچ ها را باز کنید. به دلیل وجود لبه های تیز، توصیه میشود در حین کار از دستکش استفاده کنید. روتور را محکم بگیرید و آن را به طور موازی با محور وان بکشید. هنگامی که روتور را خاموش میکنید باید دندانه های آن را بررسی کنید که آیا از بین رفته اند یا خیر. اگر این اتفاق افتاده است، شما به سادگی روتور جدید را خریداری کرده و نصب کنید. نحوه عیب یابی و تعمیر سنسور موقعیت روتور

سنسور موقعیت روتور(RPS) بخش مهمی از سیستم خودکار لباسشویی شما است. به عنوان یک کنترل کننده عمل میکند. سنسور موقعیت موتور، ماشین لباسشویی شما را کنترل میکند تا از این طریق، ماشین لباسشویی شما درست کار کند. خراب شدن این سنسور میتواند دلیل نمایش این خطا باشد. در پایین نحوه تعویض این قطعه آمده است.

ماشین لباسشویی را از برق بکشید. ماشین لباسشویی را جلو بکشید تا بتوانید به پنل پشتی دسترسی پیدا کنید. پیچ ها پشت که باعث الصاق پنل پشتی می شود را باز کنید. پنل را بکشید تا از جای خود بیرون بیاید. پیچ و مهره ای که روتور را به محور وان متصل میکند را باز کنید. هنگامی که پیچ را شل کردید، روتور را با دست نگه دارید. همچنین خوب است فردی درب ماشین لباسشویی را باز کند و وان را ثابت نگه دارد تا دوران نکند. مسائل ایمنی همچون پوشیدن دستکش را فراموش نکنید. روتور را بگیرید و بکشید. سنسور موقعیت روتور در پایین استاتور قرار دارد. شما باید چند پیچ را باز کنید تا بتوانید دو اتصال را از هم جدا کنید. پس از برداشتن پیچ ها، باید پیچ هایی که باعث الصاق استاتور به ماشین لباسشویی شده اند را باز کنید. بهتر است که تمام پیچ ها را تا حدودی شل کنید و استاتور را با دست بگیرید و حال پیچ ها را کامل باز کنید. هنگامی که استاتور را از جای خود بیرون آوردید؛ سنسور را به وضوح مشاهده خواهید کرد. سیم کشی را از کلید ها جدا کنید. سنسور موقعیت(RPS) را از استاتور جدا کنید و سنسور جدید را جایگزین آن کنید.

حال سنسور جدید و قطعات جدا شده را به صورت صحیح در جای خود قرار دهید و پنل پشتی را مجدد نصب کنید. اگر ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی شما همچنان برطرف نشده بود. باید موتور را بررسی کنید و ببینید آیا سیم های سنسور خراب شده است یا خیر.

نحوه عیب یابی و تعمیر سیم های آسیب دیده موتور یا سنسور موقعیت

در حالی که ماشین لباس شویی خود را خاموش کرده اید به روتور و سنسور نگاه کنید. سیم های آن منطقه را بررسی کنید تا خراب نباشند. کد  le به دلیل خراب بودن سیم ها این منطقه هم میتواند بروز یابد. پس قبل از خرید لوازم جایگزین به سلامت سیم های آن توجه کنید. برای این کار فقط باید مراحل 1 تا 6 را انجام دهید.

هنگامی که استاتور را خاموش کردید. میتوانید سیم کشی متصل به موتور و سنسور موقعیت را به وضوح مشاهده کنید. سیم هایی که سوخته و معیوب هستند را تعویض کنید. رنگ سیم ها قرمز، زرد و آبی خواهد بود. بعد از یافتن سیم های معیوب به تعویض آنها بپردازید. با یک عایق حرارتی(مخصوص سیم) هم میتوانید از سیم ها محافظت کنید(در برابر گرما حاصل از موتور) تا در طولانی مدت همچنان کارایی داشته باشند. اگر بعد از انجام این مراحل باز هم ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی شما همچنان روشن بود؛ باید با مرکز پشتیبانی ال جی و یا تعمیر کار های محلی تماس حاصل بفرمایید. مواردی که ما مورد بحث قرار دادیم از شایع ترین دلیل نمایش ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی بود. اما ممکن است مشکلات دیگری مسبب این خطا باشد.  باید حل این مشکل را به افراد متخصص بسپارید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعمیرات ال جی لباسشویی ال جی ارور LE نمایندگی تعمیرات ال جی ماشین لباسشویی بررسی کنید لباسشویی شما باز کنید عیب یابی جدا کنید پنل پشتی جای خود سیم ها شما هم کد خطا پیچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان افزود: شهرداری شهرکرد در سال گذشته ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید برای استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه خریداری شد.
وی ادامه داد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

دیگر خبرها

  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • لوازم یدکی رنو
  • علت تخلیه نشدن آب و نشتی ماشین لباسشویی
  • اینترنت هدیه ۳۰ گیگابایتی برای معلمان + نحوه فعالسازی
  • نحوه درست کردن کروسان نوتلای تازه در ایتالیا (فیلم)
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • فیلم| متفرق‌کردن معترضان اسرائیلی با ماشین آب‌پاش
  • آخرین جزئیات استخدام پلیس فتا + شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • نحوه ساخت لیفتراک در کارخانه + فیلم