Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در روز گذشته ۳۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازهمدان، ویروس خطرناک و کشنده دلتا کرونا با سرعت و شدت هرچه تمام تر وارد بدن مردم شده و دستگاه تنفسی آن‌ها را تا پای نابودی می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کوچکی که از چشم‌ها پنهان است در همه کوچه پس کوچه های شهر پخش شده و منتظر است کسی ماسک خود را بردارد تا با سرعتی باورنکردنی وارد بدنش شود.

این ویروس از طریق ذرات آب دهان و از راه دست دادن، بوسیدن و عطسه کردن به دیگران منتقل و در بدن او شروع به تکثیر و حتی جهش می‌کند.
برگزاری مراسم عروسی و مهمانی‌ها در ایام پیش از شروع ماه محرم سبب آغاز موج پنجم کرونا در استان همدان شده و روزهای خطرناکی را رقم زده است.وضعیت قرمز بر همه شهرستان‌های استان حاکم شده و ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری بیماران کرونایی تکمیل شده است.

روزهای تلخی را سپری می‌کنیم چراکه ظرفیت بخش آی سی یو بیمارستان‌ها تکمیل شده و بیماران بدحال برای پذیرش در این بخش باید منتظر ترخیص و یا فوت بیماران باشند.

درصد استفاده از ماسک در بین مردم کاهش یافته و بعضی از مردم حتی با اینکه روزانه شاهد مرگ بیش از 600 نفر از هم وطنانشان هستند اما هنوز کرونا را به شوخی گرفته و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه هستند.

300 بیمار یکروزه بستری شدند

دکتر محمد خزایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه روند بستری بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا افزایشی است اظهار داشت: در روز گذشته بیش از 300 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه‌ تاکنون بیش از 405 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده، تصریح کرد: 322 هزار دز از واکسن‌ها مربوط به دز اول بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیش از 27 درصد از جمعیت گروه هدف استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند اظهار داشت: استقبال گروه شهری از واکسیناسیون نسبت به گروه روستایی بیشتر بوده است.

خزایی با تاکید بر اینکه گروه سنی جدید که متولدین سال 50 به قبل هستند در روزهای آینده اعلام‌ می‌شود، گفت: همه افراد گروه هدف باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه افراد واکسینه شده هم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تصریح کرد: همه مردم باید در بیرون از منزل و تجمعات ماسک بزنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه استفاده صحیح از ماسک بسیار مهم است، اظهار داشت: ماسک باید دهان و بینی فرد را به طور کامل بپوشاند.

خزایی با اشاره به اینکه هنگامی که از بیرون به منزل می‌آیید حتما ماسک خود را در سطل زباله درب دار بیندازید، تاکید کرد: امکان انتقال ویروس از ماسک آلوده به فضای منزل وجود دارد.

وی بابیان اینکه روند واکسیناسیون با سرعت زیادی در حال انجام است، اظهار داشت: در روز گذشته 13 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از راه‌اندازی واکسیناسیون خودرویی خبر داد و گفت: 13 مرکز تجمیعی واکسیناسیون هم در همه روزهای هفته در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر فعال است.

خزایی با تاکید بر اینکه سرایت پذیری دلتا کرونا نسبت به گونه‌های قبلی بسیار بیشتر است تصریح کرد: مردم از شرکت در هرگونه مهمانی خانوادگی، دورهمی، تردد غیر ضروری از منزل و تجمع‌ها خودداری کنند.

موج پنجم سهمگین‌تر است

دکتر ابراهیم جلیلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز از افزایش آمار بستری و بیماران بدحال مبتلا به کرونا خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه موج پنجم کرونا نسبت به پیک‌های قبلی سنگین تر و سرایت پذیری بیشتری دارد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت تخت بستری بسیاری از بیمارستان‌های استان تکمیل شده است تصریح کرد: به منظور کاهش ترافیک بیماران در برخی بیمارستان‌ها اقدام به راه‌اندازی کلینیک تنفسی موقتی برای رسیدگی به امور دارویی و درمان بیماران کرونایی که وضعیت باثبات و بهتری دارند کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه علت اصلی ابتلای بسیاری از بیماران به ویروس کرونا مربوط به دورهمی‌های خانوادگی و حضور در تجمعات است عنوان کرد: استفاده از ماسک و حفظ فاصله دو متری از دیگران برای حفظ سلامتی ضروری است.

جلیلی با بیان اینکه کرونا در کمین همه گروه‌های سنی است و فقط به افراد مسن و سالمندان مربوط نمی‌شود، اظهار داشت: برخی از بیماران بستری در بخش آی سی یو بیمارستان‌ها جوانان سالم و بدون هر گونه بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با تاکید بر اینکه برای بهتر شدن شرایط نیازمند همکاری همه جانبه مردم هستیم تصریح کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود بدون شک آمار ابتلا و مرگ‌و‌میر بیشتر می‌شود.

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| رشد 31.6 بستری آی سی یو/ دقیقه‌ای 28 مبتلای جدید و یک فوتی هر 2 دقیقه + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" رکورد شکنی کرد/ پیک ششم از راه می‌رسد؟ / 14 روز پر التهاب پیش رو داریم + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز 100هزار فوتی تا پایان ماه/ جولان مافیای دارو در تب تند "دلتا"/ بستری بیماران در راهروها و نمازخانه‌ها+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| طغیان کرونا در سرتاسر کشور / وضعیت لحظه به‌ لحظه سخت‌تر می‌شود / کادر درمان دیگر رمقی ندارند + نمودار و نقشه

 

به گزارش تسنیم، روزانه بیش از 10 نفر از بیماران کرونایی در همدان به علت شدت و عوارض بیماری جان خود را از دست می‌دهند که بسیار تلخ و دردآور است.

 

انتهای پیام/743/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اخبار کرونا در ایران بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • سیرسکی: اوضاع اوکراین وخیم است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد