Web Analytics Made Easy - Statcounter

استعفای دست جمعی مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان به نشانه اعتراض به مشکلات موجود شاید بتواند تغییر و تحولی در وضعیت اسفناکی چند سال اخیر این باشگاه ایجاد کند.

خبرگزاری میزان - مشکلات باشگاه صنعت نفت آبادان تمامی ندارد؛ هر ساله نه تنها مشکلات این تیم کمتر نشده بلکه با موردی جدید بدتر از قبل هم می‌شود. این بار شاید استعفای دسته جمعی اعضای هیئت مدیره این باشگاه تازه‌ترین اتفاقی باشد که برایشان رخ داد؛ هر چند بعید است این استعفا نیز تاثیری در وضعیت موجود بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*استعفایی که فایده‌ای ندارد

قبل از این هم پیش آمده که مدیران باشگاه صنعت نفت در اعتراض به شرایط موجود از سمت خود استفاده کنند، اما هرگز این استعفا موجب تغییر یا بهبود در وضعیت این باشگاه نشد. جدایی علی عیسی‌زاده و همکارانش که در چنین شرایط بحرانی تصمیم به استعفا گرفتند مورد جالبی است! چراکه قطعاً مشکلاتی که آن‌ها در نامه استعفا به آن اشاره کردند به این زودی‌ها حل نمی‌شود.

همواره متولیان بالادست مجموعه باشگاه صنعت نفت نشان داده‌اند به کار‌های ضرب‌الاجلی علاقه دارند و سال‌هاست آن‌ها تیم‌شان را در هفته‌های پایانی تدارک می‌بینند و روانه مسابقات می‌کنند. از این رو استعفای عیسی‌زاده و همکارانش حتی اگر در اعتراض به شرایط موجود باشد دردی را دوا نخواهد کرد و چه بسا باری بر مشکلات این تیم بیفزاید.

*چرا باشگاه صنعت نفت به پالایشگاه آبادان واگذار نشد؟

یکی از مواردی که اعضای هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان به نشانه اعتراض به آن استفاده دادند عدم واگذاری باشگاه به پالایشگاه آبادان است. با این حال بعید است حتی اگر این باشگاه به پالایشگاه واگذار شود بتواند برای تیم فوتبالش به راحتی هزینه کند.

شرکت پالایشگاه همچنان بخش دولتی است و طبق قوانین دولتی برای هزینه کردن در ورزش حرفه‌ای ممنوعیت دارد. شاید آن‌ها فکر کردند با توجه به اینکه پالایشگاه برای تیم بانوان و بسکتبال هزینه می‌کند برای آن‌ها نیز می‌تواند به راحتی هزینه کند در حالی که در بسیاری موارد فوتبال زیر ذره‌بین بوده و اگر نهادی دولتی بخواهد فارغ از قوانین عمل کند بازخواست می‌شود.

شاید اگر این پالایشگاه به بخش خصوصی و نیمه خصوصی واگذار شود بتواند برای این باشگاه کمک مالی هم داشته باشد، اما در حال حاضر انتقال باشگاه صنعت نفت به پالایشگاه که یکی از دلایل اعتراض مسئولین این باشگاه بوده دردی را دوا نخواهد کرد.

شاید دلیل صنعت نفتی‌ها این است که چرا با وجود اینکه خیلی وقت است قول داده‌اند باشگاه صنعت نفت آبادان را به پالایشگاه آبادان واگذار کنند، هنوز این اقدام صورت نگرفته چرا که تصور می‌کنند شاید در صورت انتقال بتواند راه‌هایی برای تزریق پول به باشگاه شان بیابند.

*مشکل با استعفاحل نمی‌شود

چه هیئت مدیره سابق بمانند و چه مدیران جدید بر مسند کار بنشینند دردی از مشکلات باشگاه صنعت نفت درمان نمی‌شود چرا که تعلل همواره مشکل اصلی این باشگاه بوده است. این موضوع همیشه به این باشگاه صدمه زده و همواره در اواسط فصل تیم به شدت اُفت می‌کند و این نشانه عدم آماده‌سازی خوب قبل از شروع فصل است. در چند هفته به شروع مسابقات فصل قبل بود که سیروس پورموسوی مسئولیت تیم را برعهده گرفت، اما فرصت کافی برای آماده‌سازی تیمش نداشت.

با وجود اینکه پورموسوی تیم خوبی را روانه مسابقات کرد و هفته‌ها به خوبی نتیجه گرفت و حتی در میان دو تیم بالای جدول هم قرار داشت بعد از چند هفته با اُفت محسوس رو به رو شد و حتی تا آستانه سقوط به دسته پایین‌تر هم پیش رفت. این نشان می‌دهد برنامه‌های باشگاه صنعت نفت هرگز جواب نداده و مدیران این باشگاه اگرچه نسبت به اتفاقات آن بی تفاوت هستند، اما با این روش دیگر نمی‌توانند به کارشان ادامه دهند.

این که سالهاست این باشگاه در آخرین هفته‌ها آماده و مهیای مسابقات لیگ برتر می‌شود و در لیگ برتر می‌ماند بیشتر شبیه معجزه است و باید این واقعیت را قبول کنر که شاید عدالت در مورد صنعت نفت تاکنون رعایت نشده است. با این حال عدم آماده‌سازی تنها مشکل صنعت نفت نیست و وعده‌های پرداخت پول که هرگز به واقعیت تبدیل نشد نیز از نظر روحی این تیم را با چالش محسوس روبرو کرده است. این اتفاق مختص به فصل گذشته نیست؛ صنعت نفت سالهاست با همین شیوه اداره می‌شود، شیوه‌ای کاملاً غیرحرفه‌ای و سنتی که بدون شک می‌تواند یکی از عجایب دنیای ورزش باشد.

*چرا مردم از صنعت نفت توقع دارند؟

مردم آبادان همیشه از باشگاه صنعت نفت توقع کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته و دارند. مخصوصاً حالا که باشگاه فولاد در همسایگی آن‌ها به این مهم دست یافته، آن‌ها تیمی قهرمان را در یک قدمی خود می‌بینند و از این رو به این خواسته خود بیش از پیش اصرار دارند، اما برای این باشگاه نیز شرایطی اینچنینی فراهم نشد. آن‌ها نه تنها از اولین امکانات هم برخوردار نیستند بلکه کمک‌های لجستیکی خود را به گفته عیسی‌زاده به کمک دوستداران این باشگاه تامین می‌کنند.

حتی اگر در قبال این کمک‌های لجستیک هزینه‌ای هم پرداخت می‌شود، اما پرداخت این هزینه در مقایسه با آنچه دیگر تیم پرداخت می‌کنند بسیار کم است و اگر این هواداران نباشد چه بسا هزینه‌ها و بدهی هنگفتی روی دست باشگاه صنعت نفت باقی بماند.

از این رو با توجه به اینکه مردم آبادان از باشگاه صنعت نفت سهمیه می‌خواهند باید این موضوع را هم درک کنند که مسئولان بالادستی باشگاه هرگز شرایطی برای رسیدن به این مهم فراهم نکردند و همین حالا هم اگر تیمشان هنوز در لیگ برتر جولان می‌دهد معجزه و باور نکردنی است. پس با عوض شدن آدم‌ها چیزی تغییر نمی‌کند و شاید بتوان اینطور گفت که تنها راه نجات صنعت نفت از این مخمصه، خلاصی از وابستگی به دولت و واگذاری به نهادی خصوصی است که بتواند هزینه آن را حداقل تا حدودی مشخص تامین کند.

*قبل از پایان فصل برنامه‌ریزی شده بود

بقای سخت و معجزه آسای تیم صنعت نفت در لیگ برتر باعث شد عیسی‌زاده و سیروس پورموسوی بر ادامه همکاری با یکدیگر اصرار داشته باشند از این رو قبل از پایان فصل مدیرعامل باشگاه صنعت نفت در ملاقاتی با مربی خود، از او خواست برای فصل بعد نیز با توجه به قراردادی که دارد به کارش ادامه دهد. در این گفتگو متذکر شد با توجه به اینکه تیمی جوان را تشکیل داده آن‌ها را رها نکرده و از این تیم جدا نشود.

در همان زمان پورموسوی شروط مالی را دلیل ادامه همکاری با صنعت نفت‌ها دانست و مدعی شد در صورتی که این شرایط فراهم نشود نمی‌تواند به همکاری با این باشگاه ادامه دهد، اما صحبت‌های عیسی‌زاده او را نرم کرد و از آنجا که پورموسوی نیز دوست داشت در آبادان بماند تقریباً توافقی ضمنی بین طرفین حاصل شد. پس از پایان مسابقات و محقق نشدن بسیاری از وعده‌ها باشگاه صنعت نفت نتوانست بخشی از مطالبات فصل قبل بازیکنان را پرداخت کند چه برسد به اینکه بخواهد با آن‌ها تسویه کند.

آن‌ها برای تأمین بودجه خود جریمه‌های غیرمتعارف در نظر گرفتند و قصد داشتند به این شکل از هزینه‌های خود بکاهند، اما واکنش هواداران این باشگاه در مقابل گلایه‌های بازیکنان در فضای مجازی از دلایل جریمه باعث شد تا این جریمه‌ها حداقل در لفظ بخشیده شود. این نشان می‌دهد وضعیت مالی باشگاه صنعت نفت بسیار عجیب‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شد. در چنین شرایطی بود که پس از توافق اولیه بین مدیرعامل و سرمربی سایر اقدامات صورت نگرفت و در شرایطی که پورموسوی منتظر تماس برای ادامه همکاری و جذب بازیکنان جدید و تمدید قرارداد برخی از بازیکنان بود، با استعفا مدیران مواجه شد.

حال صنعت نفت ایران باید منتظر هیئت مدیره جدید بماند تا شاید به کمک آنها برخی مشکلات حل شود هر چند با توجه به ممنوعیت‌های موجود بعید به نظر می‌رسد که هر فردی به جای هیئت مدیره سابق بر مسند کار بنشیند بتواند دردی از مشکلات این باشگاه دوا کند.

بیشتر بخوانید: پاسخ رییس هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت به عدم وجود امضایش در استعفای دسته جمعی اعضا

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت نفت آبادان علی عیسی زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: صنعت نفت آبادان صنعت نفت آبادان علی عیسی زاده باشگاه صنعت نفت آبادان صنعت نفت هیئت مدیره عیسی زاده لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟

طرفداری| تیم محبوب استان خوزستان وضعیت خوبی ندارد و شانس اصلی سقوط به لیگ آزادگان محسوب می‌شود.

در فاصله 5 هفته به پایان لیگ برتر ایران جنگ برای قهرمانی از یک سو و جدال برای بقا از سویی دیگر ادامه دارد. جنگ قهرمانی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس است و از نظر ریاضی سپاهان و حتی تراکتور هم شانس قهرمانی دارند، اما در پایین جدول رقابت سختی برای ماندن در لیگ برتر برقرار است. نکته ناراحت کننده این است که چند تیم‌ باسابقه و دوست داشتنی در کورس سقوط و فرار از سقوط به لیگ آزادگان هستند و چه دوست داشته باشیم و چه نه، دو تیم به دسته پایین‌تر سقوط می‌کنند.

در این بین وضعیت تیم محبوب و دوست داشتنی صنعت نفت آبادان بدتر از بقیه تیم‌هاست. این تیم با 16 امتیاز در رده آخر جدول قرار دارد. استقلال خوزستان با 21 امتیاز در رده پانزدهم است و تیم‌‌های نساجی مازندران و فولاد خوزستان هم با 22 امتیاز در رده چهاردهم و سیزدهم هستند. آبادانی‌ها در این فصل کار را با عبدالله ویسی شروع کردند و سپس با سهراب بختیاری‌زاده ادامه دادند و در حال حاضر فراز کمالوند هدایت این تیم را بر عهده دارند. اما این تغییرات هم نتوانسته صنعت نفت را از بحران خارج کند.  

نکته عجیب این است که صنعت نفت در بازی‌های خارج از خانه 9 امتیاز و در بازی‌های داخل خانه 7 امتیاز گرفته است. این یعنی آبادانی‌ها در بازی‌هایی که در آبادان برگزار می‌شود و از حمایت هواداران‌شان هم برخوردار هستند ضعیف‌تر نتیجه گرفته‌اند. این موضوع البته دلایل فنی دارد اما شاید این تصاویر توضیح درست‌تری درباره این که چرا صنعت نفت همیشه یکی از تیم‌های فانوس به دست لیگ برتر است بدهد. ساختمانی که در این تصاویر می‌بینید مربوط به بافت‌های فرسوده شهری نیست. این بنای قدیمی و ترکش خورده، ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان است.

همان طور که در سردر ورودی این ساختمان می‌بینید، موسسه فرهنگی ورزشی صنعت نفت آبادان در سال 1351 تاسیس شده است. مشخص نیست بعد از تاسیس، این بنا بازسازی شده است یا نه اما اگر هم شده باشد سال‌های زیادی از آن می‌گذرد. این تصاویر نشان دهنده بی‌توجهی مفرط مدیران به ساختمان اداری یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین باشگاه‌‌های ایران است که ستاره‌های زیادی را به این فوتبال هدیه داده است. وقتی مدیران صنعت نفت و مدیران فوتبال خوزستان به ساختمان این باشگاه رسیدگی نمی‌کنند طبیعی است که نباید انتظار رسیدگی و مدیریت صحیح در تیم فوتبال این باشگاه را هم داشته باشیم.

شاید اولین قدم برای رفع مشکلات صنعت نفت و بازگرداندن این تیم به سطحی که هوادارانش انتظار دارند این است که ساختمان باشگاه را به شکلی مرمت و بازسازی کنند که در شان این تیم و هوادارانش باشد. بعد از رخ دادن این اتفاق می‌شود انتظار تحولات بعدی را داشت. اما تا وقتی ساختمان باشگاه ظاهری شبیه به بافت‌های فرسوده شهری داشته باشد انتظار هر تحول و پیشرفتی بیهوده است. ساختمانی که هنوز آثار ترکش ها و خمپاره های جنگ تحمیلی هشت ساله در آن دیده می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • مس رفسنجان در آبادان متوقف شد
  • نفت آبادان طلسم محرم و مس را پاره کرد
  • نفت آبادان 1-0 مس رفسنجان؛ امیدها برای بقا زنده شد
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • ساعت پخش زنده بازی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان‌ + پخش آنلاین
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌شود کار کرد!
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • باید سه امتیاز را از صنعت نفت بگیریم
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • یک دروازه‌بان شماره 80 پوشید (عکس)