Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وضعیت استان کردستان به ویژه سنندج در پیک پنجم کرونا بحرانی و نگران‌کننده گزارش شده، به طوری‌که ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   سنندج  ، شیوع گسترده کرونا و افزایش آمار ابتلا به این بیماری موجب اعمال محدودیت‌های جدید در سطح کشور از جمله استان کردستان تا 30 مردادماه جاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محدودیت‌های گسترده‌ای که از ترددهای درون برون شهری تا فعالیت اصناف و مشاغل مختلف را شامل می‌شود، از منع تردد تا افزایش عوارض جاده‌ای اعمال قانون گرفته تا تعطیلی کسب و کارها همه برای جلوگیری از تاخت و تاز بیشتر ویروس کرونا است،

براساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم در اولین روز محدودیت‌های کرونایی 6 اکیپ در قالب گشت‌های مشترک در سطح شهر سنندج اقدام به بازرسی اماکن و صنوف کرده که در این‌باره بازاریان از تعطیلی موقت کسب و کارشان نگران و دغدغه دارند. در خارج از شهر نیز کنترل جاده‌ها و مبادی ورودی استان هم در دستور کار قرار گرفته و پلیس در محورهای ورودی شهرستان‌ها مستقر و از ورود پلاک‌های غیره به داخل شهر جلوگیری می‌کند،  اما عده‌ای اصلاً گوششان بدهکار نیست و این در حالی‌ است که شمار جان‌باختگان این بیماری در استان کردستان از ابتدای شیوع تاکنون به یکهزار و 433 نفر رسیده است.

در دومین روز تعطیلی اجباری کرونایی به سطح شهر سنندج رفتیم و دغدغه و مشکلات را از زبان خود مردم و کسبه شنیدم،  یکی از مغازه‌داران سنندجی که به اجبار کرکره مغازه خود را پایین آورده بود در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم اظهار داشت: آیا دولت برای بستن کسب و کار مردم برنامه‌ای دارد، حاضر است چند ماه چک، سفته و وام‌های مردم را عقب بیندازد، با تعطیلی مغازه‌های خود فشار اقتصادی زیادی را تحمل می‌کنیم، در قبال اجناس خود چک و سفته گذاشته‌ایم برای پاس شدن چک‌های خود ما باید درآمد داشته باشیم، دولت طرح‌های اساسی جهت حمایت از اصناف در دوران تعطیلی شیوع کرونا باید داشته باشد.

وی افزود: در روز اول و دوم محدودیت‌های کرونایی اکثراً مغازه‌ها را تعطیل کردیم و کسبه نهایت همکاری را با اجرای محدودیت‌های کرونایی همیشه داشته است، از جان انسان‌ها که بالاتر نیست باید این شرایط را قبول کنیم اما انتظار حمایت داریم چراکه این تعطیلات ضربه مالی جبران‌ناپذیری به کسبه‌ها می‌زند.

یکی از شهروندان سنندجی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که در این شرایط شیوع قرمز کرونایی چگونه گذران می‌کنید، اظهار کرد: این روزها واقعا شرایط سخت است و اگر همکاری نکنیم خودمان گرفتار می‌شویم، امیدوارم با همکاری بیشتر مردم و مسئولان شاهد کمرنگ شدن شیوع ویروس کرونا باشیم.

وی با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برهمه مردم واجب و ضروری است، افزود: مردم باید رعایت کنند چراکه در غیر این‌صورت، وضعیت از این شرایط کنونی بدتر خواهد شد و قطعا هم شهری‌هایمان دچار آسیب می‌شوند، تا روزی که باید ماسک استفاده کنیم باید شرایط را رعایت کنیم.

این شهروند سنندجی با بیان اینکه با توجه به اینکه روزانه هشدارهای زیادی در مورد خطر این ویروس و آمار بالای بستری‌شدگان بیمارستان‌های سنندج داده می‌شود، اما مردم رعایت نمی‌کنند، خاطر نشان کرد: مردم حس خوبی به شرایط کرونا ندارند، شرایط اقتصادی بر آنها فشار زیادی آورده و نمی‌توانند قرنطینه‌های کرونایی را رعایت کنند اما خواهشاً این وضعیت را جدی بگیرند، چراکه کرونا با کسی شوخی ندارد.

یکی دیگر از شهروندان سنندجی که بدون استفاده از ماسک در حال عبور از خیابان‌های سطح شهر بود، در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که چرا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده‌اید و آیا لزومی دارد که در این شرایط قرمز کرونایی در حال خیابان‌گردی باشید، گفت: اعتقادی به کرونا ندارم!

دستور سردار سلامی به سپاه‌های استانی؛ از راه‌اندازی داروخانه‌های سیار تا تامین مایحتاج خانواده‌های کرونایی وزارت بهداشت: در بیمارستان‌ها از ظرفیت طب سنتی استفاده نمی‌شود/ لزوم تشکیل کمیته تخصصی طب سنتی در ستاد ملی مقابله با کرونا

جهانبخش یوسفی، رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج درباره این شرایط کرونایی می‌گوید: وضعیت کرونا در استان کردستان به ویژه شهر سنندج بسیار حاد و نگران‌کننده است و ظرفیت بیمارستان‌ها در حال تکمیل است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان روند افزایشی داشته و تقریباً تخت‌های ICU بیمارستان‌ها پر شده و بخش‌های عادی نیز در حال تکمیل است، گفت: در صورت تداوم این روند، با بحران جبران‌ناپذیر و کمبود تخت مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج در پاسخ به این سؤال که آیا واکسن‌های کرونا می‌توانند از ابتلای مجدد فرد به کرونا و مرگ جلوگیری کند؟ توضیح داد: به هیچ عنوان تزریق دو دوز واکسن هم، مصونیتی در بدن ایجاد نمی‌کند چراکه مواردی در شهر سنندج وجود داشته که بعد از تزریق دو دوز واکسن نیز به دلیل کنار گذاشتن ماسک و رعایت نکردن بار دیگر مبتلا و در بیمارستان و حتی بخش آی سی یو بستری شدند، پس مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

محمد ابراهیم زارعی؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان درباره شیوه اجرای ممنوعیت تردد بین استانی می‌گوید: از ساعت 13 روز 24 مردادماه ممنوعیت تردد در استان اعمال شده و مسافران سریعاً استان را ترک کردند و از روز دوشنبه 25 مردادماه تمامی بانک‌ها و ادارت، به جز ادارات خدمات‌رسان و مراکز نظامی و انتظامی تعطیل شدند.

وی افزود: تمامی صنوف، رستوران‌ها، تالارها، پاساژها و مراکز خرید غیر از مشاغل گروه یک مانند داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، نانوایی و مراکز تهیه مواد غذایی نیز از روز گذشته دوشنبه تا روز شنبه 30 مردادماه تعطیل خواهند بود

زارعی با بیان اینکه تمام کشور از جمله استان کردستان درگیر یک پیک سهمگین کرونا است، تصریح کرد: باید شهروندان نسبت به رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.

سرهنگ برزو مرادی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: تمامی ترددها در استان‌ها ممنوع است و مبادی ورودی شهرها به شدت کنترل و اجازه ورود به پلاک‌های غیر بومی داده نمی‌شود و در صورت عدم رعایت، متخلفان برابر قانون جریمه خواهند شد.

وی افزود: جریمه تخلف ورود به شهرستان‌های قرمز یک میلیون تومان و شهرهای نارنجی500 هزار تومان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با بیان اینکه ممنوعیتی برای تردد درون استانی وجود ندارد اما شهروندان دقت کنند که فقط ترددهای ضروری در این ایام داشته باشند، افزود: رانندگان خودروها در صورت تردد از ساعات 22 شب تا 3 سه بامداد جریمه 200 هزار تومانی برایشان اعمال می‌شود.

جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران| رشد 31.6 بستری آی سی یو/ دقیقه‌ای 28 مبتلای جدید و یک فوتی هر 2 دقیقه + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| "دلتا" رکورد شکنی کرد/ پیک ششم از راه می‌رسد؟ / 14 روز پر التهاب پیش رو داریم + نقشه و نمودار جدیدترین اخبار کرونا در ایران| عبور از مرز 100هزار فوتی تا پایان ماه/ جولان مافیای دارو در تب تند "دلتا"/ بستری بیماران در راهروها و نمازخانه‌ها+ نقشه و نمودار

 

مرادی گفت: مراکز تعویض پلاک نیز در سراسر استان کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت 50 درصدی فعال است.

مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاکی از آن است اگر چه شاهد افزایش آمار ابتلا به کرونا و موارد بستری در مراکز درمانی هستیم، اما روند واکسیناسیون کرونا علیه ویروس منحوس نیز شتاب بیشتری گرفته است، به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم‌اکنون 23 درصد جمعیت استان یعنی 325 هزار نفر بر علیه کرونا واکسینه شده‌اند، اما همچنان باید دستورالعمل‌های بهداشتی در اولویت باشد.

انتهای پیام/484/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی استان کردستان خبرنگار تسنیم بیمارستان ها حال تکمیل شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: اقدام به موقع ماموران وظیفه‌شناس سنندج در خاموش کردن خودروی دچار آتش‌سوزی، موجب نجات جان دو نفر از شهروندان شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی آزادی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران انتظامی سنندج در حین گشت زنی در محله شریف آباد، متوجه آتش گرفتن خودرویی در آن حوالی که یک راننده و یک سرنشین داخل خودرو هستند، می‌شوند.

وی افزود: مأموران وظیفه شناس بلافاصله با کپسول اطفا حریق داخل خودرو سازمانی با یک اقدام شجاعانه، پژو روا که از ناحیه موتور دچار آتش سوزی شده بود، خاموش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه این حادثه تلفات جانی نداشته است، گفت: اقدام همراه با سرعت عمل مأموران موجب خوشحالی شهروندان شد.

سردار آزادی تصریح کرد: پلیس با تمام توان در راستایی ایجاد امنیت و آرامش شهروندان تلاش می‌کند و این را یک افتخار برای خود می‌داند.

کد خبر 749094

دیگر خبرها

  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • اندر احوالات وضعیت نامشخص بیرانوند
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج