Web Analytics Made Easy - Statcounter

سکوت انفعالی نفتالی بنت نخست وزیر و بنی‌گانتس وزیر جنگ رژیم اسرائیل در قبال شلیک اخیر راکت به سدیروت ابهاماتی را نزد رسانه‌های اسرائیلی به وجود آورده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم در حالی که رسانه‌های اسرائیلی از آمادگی ارتش اسرائیل برای واکنش شدید به شلیک راکت گروه‌های مقاومت به سوی شهرک‌های مهاجر پذیر سخن گفته بودند، سکوت انفعالی بنت و گانتس ابهاماتی را در رابطه با واهمه رهبران اسرائیل از ورود به درگیری جدیدی با نوار غزه به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تل لیف رام تحلیل‌گر امور نظامی روزنامه معاریو در یادداشت خود معتقد است شلیک راکت به سوی سدیروت نشان می‌دهد وقوع درگیری جدید با نوار غزه به شدت نزدیک شده است.

به نوشته این تحلیل‌گر اسرائیلی، شلیک این راکت رهبران اسرائیل را در موضع بغرنجی قرار داده است زیرا آنها بعد از عملیات اخیر در غزه اعلام کرده بودند، شرایط نسبت به قبل از این جنگ تفاوت بسیار زیادی پیدا کرده است.

در یادداشت دیگری در این روزنامه عبری زبان هم تاکید شده است: شلیک راکت ثابت کرد ادعاهای ارتش اسرائیل در رابطه با بازدارندگی گروه‌های فلسطینی در غزه اغراق آمیز بوده است.

گرچه «امیر بوحبوط» خبرنگار نظامی پایگاه عبری زبان واللا نیوز هم به نقل از مسئولان عالی‌رتبه نظامی خبر داد، ارتش اسرائیل یک هزار هدف جدید در نوار غزه تدارک دیده است اما این ادعای وی با واکنش کاربران اسرائیلی مواجه و برخی از آنها از وی پرسیدند مگر قرار نبود در جنگ اخیر تمام اهداف گروه‌های فلسطین از بین رفته باشند و حداقل در کوتاه مدت توانمندی تقابل با اسرائیل را نداشته باشند، پس این یک هزار هدف چگونه از غزه سر در آورده اند.

ارتش اسرائیل در اطراف نوار غزه به حال آماده باش در آمدحماس: اجازه تحمیل معادله‌ای جدید علیه غزه را به اسرائیل نمی‌دهیمشنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین نزدیک غزه«ابومجاهد»: اسرائیل را مجبور می‌کنیم به تعهداتش در خصوص غزه عمل کندنگرانی‌ صهیونیست‌ها از انفجار اوضاع غزه و درگیری‌ با گروه‌های مقاومتتحلیلگر نظامی صهیونیست: انفجار اوضاع در غزه نزدیک است

 

رسانه‌های اسرائیلی در حاشیه پوشش این تحولات می‌پرسند، در شرایطی که ساکنان سدیروت آماده‌اند هر آن به سوی پناهگاه فرار کنند، نفتالی بنت نخست وزیر طوری رفتار می‌کند که گویی هیچ اتفاقی نیافتده است، مگر شلیک راکت به سوی سدیروت تفاوتی با شلیک موشک به سوی تل‌آویو یا قدس دارد؟

ژنرال احتیاط "یوم تاو سامیا" فرمانده سابق منطقه جنوبی ارتش اسرائیل هم به یکی از رادیوهای محلی این منطقه گفت: آنچه که از این امر می‌توان نتیجه گرفت آن است که حماس در حال قدرت گرفتن هرچه بیشتر است، این حماس (گروه‌های مقاومت در غزه)  است که قواعد بازی را به طور کامل تعیین می‌کند و امروز این گروه است که مشخص می‌کند چه زمانی تشنج را ایجاد، این تشنج در چه سطحی قرار گرفته و چه وقت آن را به پایان برساند.

«یوسی یهوشوع» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در این رابطه گفت: تفاوتی نمی‌کند که شلیک راکت از نوار غزه آن هم در روز روشن به چه دلیلی انجام گرفته باشد، مهم آن است که ارتش اسرائیل بنا به خواست مسئولان سیاسی به آن حتی به شکل سمبلیک هم واکنش نشان نداد.

پایگاه 0404 وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هم از آغاز رزمایش ارتش اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل در این رابطه گفت: این رزمایش برای سنجش میزان آمادگی یگان‌های حاضر در طول مرز با لبنان به شکلی کاملا غافلگیر کننده و اعلام نشده آغاز شده است تا ستاد ارتش از میزان آمادگی نیروهای عمل کننده در این منطقه مطلع شود.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارتش اسرائیل شلیک راکت نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۱۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های عبری زبان از وقوع حادثه امنیتی برای نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در محور نتساریم بین شمال و جنوب نوار غزه خبر دادند.

به گفته این منابع، چند فروند بالگرد برای جابجایی مجروحان در این منطقه به زمین نشسته است.

بخش سانسور نظامی ارتش رژیم صهیونیستی فعلا اجازه انتشار جزئیات این حادثه را نداده است.

قبل از این گردان‌های قسام اعلام کرده بود مقر فرماندهی اشغالگران اسرائیلی را در محور نتساریم هدف حمله سنگین خمپاره‌ای قرار داده است.

کد خبر 847907 منبع: تسنیم برچسب‌ها رژيم صهيونيستى فلسطین

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در جنوب غزه | ویدئو
  • تمرد ده‌ها نظامی صهیونیست از رفتن به غزه
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست مقابل خانه گانتس و نتانیاهو
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌ بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • کمین ترکیبی حزب الله برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در «کفرشوبا»