Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در تشریح جزئیات نشست امروز (سه شنبه 26 مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: در این جلسه سید عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری و حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون انرژی حاضر شده و برنامه‌های خود را برای اداره وزارتخانه‌ بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ضرغامی اعلام کرد که تمرکز خود را بر روی توسعه گردشگری داخلی خواهد گذاشت و زیرساخت‌ها را برای توسعه این گردشگری را تقویت خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توجه به قابلیت‌های گردشگری مغفول مانده در اقصاءنقاط کشور و مناطق محروم با هدف ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری بود که ضرغامی آنرا بیان کرد. 

نخعی گفت: ضرغامی همچنین اعلام کرد که وزارت میراث فرهنگی، پتانسیل و بسترهای بسیار خوبی برای رشد و توسعه داشته اما متاسفانه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است ضمن اینکه وی به ایجاد حریم برای بناهای تاریخی و صدور مجوزهای گردشگری، استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل های کشور برای توسعه این صنعت اشاره کرد. 

وی با بیان اینکه توجه به حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع درآمدی برای کشور می‌تواند به خروج ایران از بحث تک محصولی نفت بسیار کمک کند، گفت: ضرغامی نیز در جلسه بر همکاری این وزارتخانه با نخبگان، بخش خصوصی و کارشناسان مربوطه برای حفظ آثار فرهنگی به عنوان یک هویت ایرانی، بخش صنایع دستی و به ویژه گردشگری تاکید کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین با اشاره به حضور حمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در این کمیسیون، گفت: آقای سجادی ضمن تاکید بر ایجاد نظام جامع استعدادیابی، بر اجرای طرح آمایش سرزمینی با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم ورزشی و توجه به ورزش همگانی نکاتی را مطرح کرد.

نخعی با بیان اینکه مبارزه با فساد جزو محورهای اصلی وزیر پشنهادی ورزش بود، اظهار کرد: سجادی در کمیسیون گفته که حوزه جوانان تاکنون مغفول مانده و باید در زمینه‌های مسکن، ازدواج، تسهیلات بانکی و... اقدامات مناسب صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت که برنامه‌ریزی برای موفقیت در المپیک 2024 یکی‌ از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش بود.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سید عزت الله ضرغامی حمید سجادی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس وزیر پیشنهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان این خبر گفت: اراضی پادگان جی با مساحتی بالغ بر ۶۰ هکتار در ضلع شرقی منطقه۹ بدلیل وسعت زیاد و یکپارچگی عرصه، معضلات عمده‌ای را برای ساکنین این محدوده ایجاد کرده است که از مهمترین آنها می‌توان به گسست و قطع ارتباط بین پلاکهای مجاور اشاره کرد. همچنین همجواری اراضی پادگان جی با بافت فرسوده معضلات اجتماعی عدیده‌ای را نیز به دنبال داشته است.

مرتضوی با بیان اینکه ارتقا کیفیت زیست شهری و خدمت رسانی به شهروندان مهمترین دغدغه مدیریت شهری است گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری موضوع تعیین تکلیف اراضی پادگان جی در دستور کار قرارگرفت و ماحصل پیگیریها و تلاش همکارانم در منطقه۹ و سازمان‌های نوسازی و املاک و مستغلات منجر به انعقاد توافق‌نامه‌ای با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مرداد سال ۱۴۰۱ و توافق نامه‌ای با ارتش جمهوری اسلامی ایران در اسفند سال ۱۴۰۲ شد.

شهردار منطقه۹ ادامه داد : بر اساس توافق نامه های مذکور پس از انجام فرآیند قانونی بخش قابل توجهی از عرصه پادگان جی به منظور احداث سرانه های خدماتی موردنیاز( از قبیل فضای سبز، بهداشتی درمانی، خدماتی، طرح جهادی مسکن و ...) احداث و جهت رفاه شهروندان به بهره برداری خواهد رسید.

وی در پایان از تلاش تمامی حوزه‌های شهرداری تهران جهت تحقق این موضوع علی‌الخصوص از سازمان نوسازی شهر تهران تقدیر و تشکر ویژه نمود.

لازم به ذکر است که در راستای عملیاتی شدن طرح  و اخذ تایید  به کمیسیون ماده پنج ارسال شده است تا پس از کسب تاییدات نهایی به فوریت پروژه مذکور اجرایی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد