Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز نشست مسؤولان جمعیت هلال‌احمر گیلان به‌منظور مساعدت همه‌جانبه با مدافعان سلامت جهت کنترل و مدیریت بیماری کرونا در پیک پنجم با ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و تعدادی از معاونین دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش قابل‌توجه بیماری کرونا در استان اظهار کرد: پیک پنجم به‌مراتب گستردگی بیشتری نسبت به پیک نخست دارد به‌گونه‌ای که در حال حاضر ظرفیت تخت‌های درمانی استان تکمیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان سالاری با اشاره به تجهیز و توسعه همه‌جانبه ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی در گیلان طی دو سال اخیر افزود: علیرغم افزایش همه‌جانبه فضای فیزیکی ، تخت درمانی، اکسیژن ساز و سایر ملزومات همچنان با مشکل مواجه هستیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به عزم همه‌جانبه و همکاری مضاعف آحاد جامعه در پیک نخست شیوع کرونا(اسفند ۹۸) گفت: در پیک نخست شیوع بیماری همه دستگاه‌های اجرایی، مردم و خیران پای‌کار بودند اما اکنون این همراهی‌ها کمرنگ شده و درعین‌حال کادر درمان نیز به‌شدت خسته و مردم نیز از وضعیت کنونی بسیار نگران و مضطر هستند.

سالاری با اشاره به استعداد و توان موجود هلال‌احمر در گیلان بیان کرد: در شرایط کنونی که وضعیت کاملاً بحرانی است لازم است هلال‌احمر با توان بیشتری به کمک کادر بهداشت و درمان گیلان بیاید.

وی به راه‌های مساعدت نیروهای داوطلب هلال‌احمر با کادر درمان اشاره کرد و افزود: وجود نیروهای خبره داوطلب جهت آموزش و ایجاد آرامش در بیمارستان‌ها یکی از راهکارهایی است که جمعیت هلال‌احمر می‌تواند در راستای کاهش بار و فشار روانی در مراکز درمانی استان ایجاد کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین با اشاره به استعداد هلال‌احمر در تأمین  و نظم‌بخشی محیط بیمارستانی تصریح کرد: با توجه به پیک مراجعات بیماران و همراهان به مراکز درمانی و سرپایی، حضور نیروهای داوطلب در ورودی بخش‌ها جهت ارائه مشاوره و راهنمایی ازجمله اورژانس‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مؤثر باشد.

 سالاری همچنین به امکانات و تجهیزات در اختیار هلال‌احمر گیلان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: تخت درمانی، تجهیزات و هر امکاناتی که در هلال‌احمر گیلان وجود دارد می‌تواند به‌صورت موقت در اختیار بخش‌ درمانی استان جهت ارائه خدمت به بیماران کرونایی به کار گرفته شود.

وی همچنین به سرمایه اعتماد مردمی در هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر می‌تواند همچون حوادث غیرمترقبه‌ای چون سیل و زلزله، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری  و جهت تهیه اقلام بهداشتی و درمانی اقدام کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر لزوم استفاده از نیروهای داوطلب جهت نظم‌بخشی به محیط تزریق واکسیناسیون، آموزش و ایجاد آرامش در بین بیماران و همراهان آن‌ها در مراکز بهداشتی و درمانی تأکید کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این نشست با تقدیر از زحمات مدافعان سلامت اظهار کرد: کرونا بر روی مأموریت‌های هلال‌احمر نیز سایه انداخته است.

سیاوش غلامی با اشاره به برخی از اقدامات جمعیت هلال‌احمر گیلان در طول بحران کرونا افزود: جمعیت هلال‌احمر گیلان در بخش ناظران سلامت، شناسایی و ارجاع بیماران مبتلا به کرونا (غربالگری)  و سایر بخش‌ها در ارتباط تنگاتنگ با بهداشت و درمان است و هم‌اکنون روزانه ۳۰۰ نفر داوطلبانه در مدیریت بیماری کرونا با ما همکاری می‌کنند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از آمادگی کامل این جمعیت جهت هرگونه خدمت به مردم در بحران کرونا خبر داد و گفت: فضاهای هلال‌احمر ازجمله سالن‌های آمفی‌تئاتر و سوله‌ها جهت واکسیناسیون و تبدیل به بخش‌های درمانی، چادرهای با ظرفیت بالای امداد و نجات جهت دایر کردن بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، دستگاه‌های اکسیژن و اکسیژن ساز جهت استفاده بیماران کرونایی و همچنین داروخانه هلال‌احمر نیز جهت توزیع داروهای های کرونا در اختیار بخش بهداشت و درمان قرار خواهد گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر یک مرکز مردم‌نهاد است، اظهار کرد: آموزش‌هایی که داوطلبین این جمعیت دیده‌اند در سطح ارائه خدمات پیش بیمارستانی و  کمک پرستاری است و می‌تواند در بحران کرونا کمک‌کار مدافعان سلامت باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیر چهری همچنین بر لزوم راه‌اندازی پویش نذر کپسول اکسیژن خبر داد و گفت: با توجه به نیاز حیاتی بیماران کرونایی به اکسیژن، راه‌اندازی این پویش می‌تواند در جلب مشارکت‌های مردمی و خیران مثمر ثمر واقع شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه آموزش مستمر می‌تواند از شیوع بیماری کرونا بکاهد، گفت: آموزش مستمر توسط داوطلبین با توجه به آموزش‌هایی که قبلاً دوره‌های مهارتی آن را طی کرده‌اند و همچنین با توسعه خانه‌های هلال طی سال‌های اخیر ممکن است و می‌تواند مؤثر واقع شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان سلامت دانشگاه علوم پزشکی جمعیت هلال احمر سیاوش غلامی ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان جمعیت هلال احمر گیلان مدافعان سلامت بیماری کرونا همه جانبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: سقوط به دره و جان باختن یک نفر در اتوبان قزوین - تنکابن ۶ کیلومتر بعد از روستای اکبر آباد به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه محمدیه جمعیت هلال احمر شهرستان البرز به محل حادثه اعزام شدند.

صبوری غیاثوند گفت: این حادثه  یک فوتی برجای گذاشت که پس از ارزیابی، نجاتگران فرد فوت شده را به منطقه امن منتقل کردند و تحویل مقامات ذی صلاح دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن