Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:37:36 GMT

تکذیب خبر تاثیر دخانیات و مواد مخدر بر ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۲۸۷۷

تکذیب خبر تاثیر دخانیات و مواد مخدر بر ویروس کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با تکذیب این خبر گفت: با گسترش روند شیوع کرونا و افزایش التهاب عمومی در پی این اپیدمی، چندی پیش به نقل از یکی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محتوایی جعلی در برخی رسانه‌های مجازی پیرامون نقش دود شیره در کاهش خطرات بیماری کووید ۱۹ انتشار یافت که ارتباط آن با فضای تحقیقات علمی صورت گرفته به صورت کامل تکذیب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر روح الله حسینی شایعات منتشر شده در این زمینه بدون هیچ‌گونه مبنای علمی را تنها موجب تهدید سلامت عمومی جامعه دانست و افزود: به دلیل تبعات این بیماری در سطح دنیا، تمامی مراکز علمی سراسر جهان در حال انجام پژوهش‌های علمی در این زمینه هستند که در صورت تأیید مراجع معتبر، نتایج به دست آمده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن رد ادعای منتشر شده در شایعه مذکور و یا انجام پژوهش پیرامون بررسی علمی تأثیر دخانیات بر بیماری کووید ۱۹ گفت: با توجه به بدیهی بودن مضرات دخانیات و مواد مخدر بر سلامت افراد، انجام تحقیقات در این زمینه، در عرصه علمی به طور کلی از هیچ‌گونه جایگاهی برخوردار نیست.

دکتر حسینی یادآور شد: در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مانند دیگر مراکز علمی دنیا، بررسی‌های علمی در حوزه‌های مختلف، پیرامون تشخیص و درمان این بیماری در حال انجام است که در صورت تأیید علمی، از منابع معتبر انتشار یافته و به کار گرفته می‌شود. او از عموم مردم استان خواست تا با توجه به ارتباط این بیماری با موضوع مهم سلامت، در این زمینه تنها به منابع علمی و رسانه‌های معتبر مراجعه کنند.

کد خبر 5283469

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواد مخدر ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا رسانه هیئت مراسم عزاداری بوشهر آمار کرونا عکس استانها کرمانشاه محدودیت های کرونایی هیئت مذهبی گرگان علوم پزشکی شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ۶ تا ۱۳ اردیبهشت، هفته جهانی واکسیناسیون نام گذاری شده است و در این راستا مجتمع حضرت رسول اکرم (ص) نیز براساس آمار سال ۱۴۰۲ بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون ارائه کرده است.

خدمت واکسیناسیون از بدو تولد تا دوره سالمندی براساس پروتکل کشوری و به صورت رایگان انجام می‌شود.

واکسیناسیون روشی برای کنترل حذف و ریشه کنی بیماری‌های واگیردار است. واکسن با پیشگیری از ابتلا به عفونت‌ها و برخی سرطان‌ها و بیماری‌ها مانند فلج اطفال سطح کیفی زندگی را بهتر می‌کند. واکسیناسیون به نوعی آمادگی سیستم ایمنی بدن انسان را افزایش می‌دهد و نه تنها برای کودکان بلکه برای تمام سنین مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز