Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان یزد با عنوان حسینه ایران شناخته و در زمینه برگزاری آیین های محرم از استان های نمونه کشور محسوب می شود و شهرستان میبد نیز در این استان از مناطقی است که آیین های ویژه محرم در آن با شکوه خاصی برگزار می شود و در ۲ سال اخیر نیز که شیوع ویروس کرونا همه امور را تحت تاثیر قرار داده است، هیات های این شهرستان اهتمام جدی نسبت به رعایت موازین بهداشتی دارند و بیت العباس میبد در این زمینه از حسینیه های شاخص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیر غلام امام حسین (ع) و بنیانگذار بیت العباس میبد با درخواست از عزاداران حسینی برای رعایت توصیه های بهداشتی اظهار داشت: به کمک همه خادمان رعایت پروتکل های بهداشتی را نظارت می کنیم و راضی نیستیم جان حتی یک جوان و عزادار سیدالشهدا در مجلس عزاداری که برپا می کنیم، به خطر بیفتد .

محمد علی دهقانی به گزارشگر ایرنا گفت: ساختمان بیت العباس پنج هزار متر مربع زیربنا دارد و ۳۷ سال پیش با کمک مردم به مرور زمان بنا شده و هر سال در این مکان مجلس عزاداری دهه اول محرم برگزار  و روزانه از چهار هزار عزادار حسینی در این مکان مذهبی پذیرایی می‌شود.

وی با تاکید بر عمل همه هیات های مذهبی نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در رعایت توصیه‌های بهداشتی از مردم که خود تامین کننده مواد اولیه غذاهای نذری و برپا کننده این مجالس هستند خواست شیوه نامه‌های بهداشتی را در مجالس امام حسین (ع) بیشتر از مکانهای دیگر رعایت کنند.

دهقانی ادامه داد: هر شب با حضور مداح و سخنران اهل بیت در بیت العباس مراسم عزاداری برپا می‌شود و پس ازپایان عزاداری از طریق  ۶ درب ورودی و با مستقر شدن ۲ نفر بین عزاداری حسینی ظروف عذای بسته بندی شده توزیع می‌شود و همه کسانی در این مکان مذهبی همکاری می‌کنند ، از جان و دل مایه می‌گذارند تا به صورت کامل توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

اشرف دهقانی نیز که به مدت  ۱۷ سال است خادم و همچنین از هیات امنای بیت العباس است ، در دهه اول محرم هر از ساعت ۶  صبح تا ساعت ۱۲ شب و در ماه رمضان نیز از ساعت ۲ بعد از ظهر تا شب  برای ارایه خدمت در این مکان مذهبی حضور دارد، گفت: هر روز در دهه اول محرم در بیت العباس به همراه بانوان صبح‌ها به نظافت مکان و آماده کردن مواد اولیه غذاها برای توزیع بین عزاداران و درست کردن چایی می‌پردازیم و بعد از ظهر هم کار نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی شامل استفاده از ماسک توسط عزاداران و فاصله گذاری اجتماعی شروع می‌شود.

طاهره دهقانی خواهر شهید رضا دهقانی که حدود  ۲۸ خادم بیت العباس است، نیز گفت: همه ما فی سبیل الله به عشق به امام حسین (ع) و ابوالفضل عباس و یارانشان خدمت می‌کنیم و در ۲ سال اخیر با شیوع ویروس کرونا تمام وقت مواظب رعایت توصیه‌های بهداشتی و بیمار نشدن مردم هستیم.

دهقانی اظهار داشت: خادمان در ورودی های حسینیه برای دادن ماسک ، کیسه نگهداری کفش‌ ، آب معدنی و ظرف‌های بسته بندی شده غذا به مردم مستقر می شوند و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در هر شب دهه اول محرم نظارت می کنند.

یکی از بانوان خادم بیت العباس نیز که خود را خواهر شهید محمد رضا صفایی معرفی کرد گفت: هر روزی در زمینه تهیه چایی و آماده سازی سفره نذری در خدمت خادمان عزای سید الشهداء هستم .

وی افزود: تعدادی از مردم در طول سال وجهی را می‌پردازند تا به نیت آنها سفره نذری گسترده شود که تا قبل از کرونا درمکان بیت العباس سفره آماده می‌کردم و الان در خانه بسته بندی و آماده می کنم و به این مکان برای توزیع می‌آورم .

میبد ۱۷ محله و آبادی دارد و تقریبا همه محله‌ها برگزار کننده مراسم‌ نخل‌برداری و نخل‌گردانی  ، پذیرایی از عزاداران حسینی در هر شب با پخت غذاهای نذری  و به راه انداختن موکب هستند.

مرکز این شهرستان ۱۰۶ هزار نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها ستاد کرونا میبد ویروس کرونا ماه محرم یزد هیأت عزاداری پروندهٔ خبری کرونا و آیین های محرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا میبد ویروس کرونا ستاد کرونا میبد ویروس کرونا ماه محرم یزد هیأت عزاداری توصیه های بهداشتی دهه اول محرم بیت العباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  در این نمایشگاه که یکصد نفر از هنرجویان شرکت داشتند؛ ۱۵۰ اثر را در قالب عکاسی، نقاش، طراحی و انیمیشن در معرض دید عموم قرار دادند.


هادی زارع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد میبد گفت: این نمایشگاه تا دهم اردیبهشت ماه برپاست و علاقه مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.


احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در بازدید از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار هنرمندان هنرستان هنر‌های زیبا دختران میبد برپاشد تا مردم و خانواده‌ها آثار این هنرجویان را ببینند.


عابدی با بیان اینکه این مهم است که هنرجو‌های ما در سنینی که در هنرستان تحصیل می‌کنند کارشان دیده شود افزود: تماشای مردم از آثار هنرجویان باعث انگیزه برای ادامه راهی که درپیش گرفتند می‌شود.


وی گفت: خوشحالیم که این نمایشگاه درمیبد برگزار شد و انگیزه مضاعفی برای ادامه تحصیل هنرآموزی این عزیزان خواهد شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: با حمایت‌هایی که همه دستگاه‌های متولی خواهند داشت؛ آینده خوبی را برای هنرستان هنر‌های زیبای دختران میبد می‌بینیم.


عابدی گفت: سعی و تلاش ما این است که به لحاظ تجهیزات و امکانات به این هنرستان کمک کنیم تا شاهد رشد و پیشرفت هنرستان هنر‌های دختران میبد باشیم تا نه تنها در این سطح بلکه در سطوح بالاتری شاهد برپایی نمایشگاه هنرجو‌های هنر‌های زیبای میبد باشیم.

 
درحاشیه این نمایشگاه کارگاه آموزش نقاشی با آبرنگ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشجویان و استادان دانشگاه میبد از ملت مظلوم غزه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • آیا ادعای سید حسین نصر درباره‌ی همکاری شریعتی با ساواک حقیقت دارد؟
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی