Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود ادیبی شب گذشته در آیین رونمایی از پوستر مراسم سوگواری دهه دوم محرم مجموعه فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) به بیان بخشی از فعالیت‌های این مرکز از ابتدای تأسیس تاکنون پرداخت و اظهار داشت: مجموعه فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) در سال ۱۳۷۸ تأسیس و به ثبت سازمان تبلیغات اسلامی رسید و اکنون در جنوب غرب شهر اصفهان فعالیت می‌کند، این مجموعه دستاوردهایی در حوزه کارآفرینی هم داشته است و افراد فعالی در حوزه‌های شهری، شورای شهر، قوه قضائیه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در این مرکز فعال بود‌ه‌اند.

مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) با بیان این‌که فعالیت این مجموعه در راستای کار فرهنگی است و در بحث آموزش هم ورود پیدا کرده است، افزود: در حوزه آموزش، مدارس پیش دبستانی را در شعبه اول و دوم و خلاقیت‌خانه در مکتب‌الصادق(ع) راه‌اندازی شده که پس از پایان پاندمی کرونا، شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مکتب‌الصادق(ع) جزو ۳ مجموعه برتر استانی و ۳۰ مجموعه شاخص کل کشور است، تأکید کرد: این مجموعه در حوزه کار فرهنگی خواهران و برادران فعال است و همچنین کانون‌های فرهنگی تبلیغاتی نیز تحت پوشش و مدیریت دارد، در سال ۱۳۷۸ اولین مجلس روضه امام حسین(ع) را با هدف میزبانی جمعیت بالاتری در سال‌های آینده آغاز  و به مرور این جمعیت رشد پیدا کرد به گونه‌ای که سال گذشته هر شب میزبان نزدیک به ۵ هزار نفر در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

ادیبی با اشاره به اجرای برنامه نقالی‌خوانی به منظور زنده نگه داشتن این هنر اصیل و ایرانی به جای سرودهای عاشورایی در مراسم امسال، اذعان کرد: امسال نیز همچون سال گذشته در دهه دوم محرم با رفع نواقص در صدد برگزاری مراسم به بهترین نحو با حضور مداحان و سخنرانان کشوری هستیم، سال‌های گذشته به مداحان استان توجه داشتیم و با درخواست مخاطبان و رشد جمعیت در طی سه سال اخیر تلاش شد تا از سخنرانان و مداحان کشوری استفاده شود.

مدیر اجرایی مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) با تأکید بر این‌که امسال هم تب‌سنجی، کنترل اکسیژن خون و استفاده از اقلام ضدعفونی کننده را در فعالیت‌ها خواهیم داشت و خادمان این مراسم هر روز صبح تست کرونا می‌دهند، یادآور شد: امسال همچون سال گذشته مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در دهه دوم محرم در فضای باز و در حضور عموم مردم با رعایت کامل موازین بهداشتی و با حضور مداحان و سخنرانان اصفهانی و کشوری از جمله حجج اسلام عالی، ماندگاری، بهارلویی، رفیعی و همچنین آقایان سلحشور، میرداماد، رسولی، پویانفر و یزدخواستی و البته با اجرای صابرخراسانی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه در خصوص درآمدهای مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) اضافه کرد: تا چهار سال قبل هزینه‌های این مجموعه به صورت خودگردان بود و بعد از آن با مشارکت‌های مردمی و داوطلبانه تأمین می‌شود، از سال ۱۳۹۶ علاوه بر کار فرهنگی فعالیت‌های اقتصادی و راه‌اندازی مهدکودک‌ها و گسترش شعبه‌ها و همچنین رویکرد بحث تربیتی و فرهنگی را در برنامه قرار دادیم که با استقبال گسترده شهروندان در حوزه مهدکودک‌ها مواجه شدیم.

ادیبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکثر مخاطبان مراسم روضه مکتب‌الصادق(ع) خانواده‌ها هستند، هر سال محرم مهد کودکی برای استفاده ۳۰۰ کودک داریم که حدود ۲۰ مربی در آن با خواندن شعرهای عاشورایی و هنر نقالی برای کودکان برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دارند.

ترویج تفکر جهادی زیر پرچم امام حسین(ع)

در ادامه این مراسم مهدی فدایی، رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) در این مراسم با اشاره به اقدامات جهادی این قرارگاه مکتب‌الصادق(ع) بیان داشت: قرارگاه جهادی مکتب‌الصادق(ع) با شیوع و گسترش ویروس کرونا در خیابان ششم کوی امیریه در منطقه ۱۳ شهری تأسیس شده است که در دو شیفت کاری برادران و خواهران برای تولید ماسک و توزیع در مراکز بهداشتی فعال بودند، همچنین فراخوان ضدعفونی محله‌ها در آخر شب‌ها و توزیع بسته‌های فرهنگی و نحوه مقابله با کرونا، مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای خانواده‌هایی که در مضیقه مالی بودند را انجام دادیم.

وی با بیان این‌که بسته‌های معیشتی با کمک خیران استان تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد، افزود: نزدیک به ۳ هزار  بسته معیشتی شامل مایحتاج خوراکی و اقلام فرهنگی کودک محور همچون کتاب و اسباب بازی در ۶ مرحله تاکنون توزیع شده است، همچنین به صورت محدود در مناطق ۱۳ و ۱۴ شهرداری ساخت و ساز‌های جهادی در در محله‌های خاص نیازمند صورت گرفته است که البته به دنبال آن هستیم تا این فعالیت‌ها در استان‌های مجاور هم توسعه پیدا کند.

فدایی یادآور شد: سال گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت یک سوم، چیدمان ۳ هزار صندلی و ضدعفونی را در مراسم دهه دوم محرم داشتیم و امسال هم برای مراسم دهه دوم، فضای بزرگ‌تری را در کوی امیریه پشت بازارچه شهرک ولیعصر(عج) در نظر گرفتیم.

رئیس قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب‌الصادق(ع) در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: در حوزه کادرسازی تلاش‌ ما بر این است تا  در حوزه اجرایی به افراد با سنین مختلف میدان دهیم تا علاوه بر فعالیت جمعی وکادر سازی، آموزش‌های تخصصی در بخش‌های مختلف صورت بگیرد که مدیریت این امر بر عهده خود افراد داوطلب آموزش‌دیده است.

از کادرسازی برای شهر تا تأسیس مدارس ویژه 

همچنین علی صفارزاده، مدیر روابط عمومی مجموعه مکتب‌الصادق(ع) در ادامه این نشست با تشریح برخی اقدامات مکتب‌الصادق(ع) بیان داشت: یکی از دستاورد‌های این مجموعه کادرسازی بوده است که این امر به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام گرفته و  افراد خاصی از این مجموعه در مسؤولیت‌های شهری و کشوری انجام وظیفه می‌کنند، افرادی از جمله علی صالحی در شورای شهر اصفهان و آقای میدان‌چی در قوه‌قضاییه.

مدیر روابط عمومی مجموعه مکتب‌الصادق(ع) افزود: مجموعه مکتب‌الصادق(ع) در راستای کارهای فرهنگی خود، احساس لزوم و توانایی لازم، به موضوعات آموزشی وارد شده و اکنون پیش‌دبستانی مکتب‌الصادق(ع) در شعبه اول و دوم و همچنین خانه خلاقیت آغاز به کار کرده است و مجوزهای لازم برای تأسیس مدارس در سال گذشته گرفته شده اما به علت شیوع ویروس کرونا فعلاً متوقف شده است و بعد از بحث کرونا مجدداً پیگیری خواهد شد.

وی در شرایط مختلف قرار گرفتن عوامل مجموعه‌های فرهنگی را آشنایی با مراحل اجرای هر کاری و مقدمه مدیریت اجرایی دانسته و ابراز داشت: در کادرسازی تلاش شده افرادی که در حال حاضر در کادر اجرایی مجموعه مشغول هستند گاهی در دیگر مباحث تخصصی و اجرایی آموزش ببینند و در دیگر امور اجرایی آغاز به کار کنند.

صفارزاده در پایان خاطرنشان کرد: محل برگزاری مراسم امسال محفل بچه‌های آسمان، در کوی امیریه و پارکینگ جهاد است و مطابق برنامه، سخنرانان مراسم حجج اسلام بهارلویی، عالی، ماندگاری و رفیعی و مداحان هم میرداماد، سلحشور، رسولی، پویانفر، شالباف و یزدخواستی خواهند بود.

به گزارش فارس، به گفته طراح این پوستر، این اثر بر اساس نقاشی قهوه‌خانه‌ای طراحی شده است که روایت‌گر حرکت امام حسین(ع) از مکه مکرمه تا کربلا و حوادث آن است و نشان می‌دهد پرچم نویدبخش پیروزی حزب خدا به دست ایرانیانی از نسل سلمان افراشته خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ح۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش اصفهان جهادی مکتب الصادق دهه دوم محرم امام حسین ع سال گذشته فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای بهادری جهرمی، علاوه بر این، در سال جاری برای جذب ۷۰ هزار معلمِ دیگر نیز مجوز تأمین شده تا با آزمون، استخدام شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی