Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه چین و روسیه در گفتگویی تلفنی درباره تحولات افغانستان و ضرورت حفاظت از منافع قانونی خود در این کشور رایزنی کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری تاس، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین در گفتگوی تلفنی با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود گفت: مسکو و پکن هم باید از منافع خود در افغانستان محافظت کنند و هم ضمن حمایت از یکدیگر اطمینان حاصل کنند که گروه طالبان مسئولیت ایمنی سازمان‌های روسی و چینی در این کشور را بر عهده می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر امور خارجه چین، امروز (سه شنبه) در وب سایت وزارت خارجه چین درباره این گفتگو نوشت: وضعیت در افغانستان به شدت تغییر کرده است. در شرایط جدید چین و روسیه باید روابط و همکاری‌های استراتژیک را تقویت کنند. امنیت شهروندان، نهاد‌ها و سازمان‌های فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین در افغانستان بسیار مهم است و این با همکاری مسکو و پکن میسر خواهد شد.
او افزود: سیستم سیاسی جدید در افغانستان باید با نیرو‌های تروریستی مبارزه کند تا از تبدیل مجدد افغانستان به محلی برای ملاقات نیرو‌های تروریستی و افراطی جلوگیری کند.
این دیپلمات چینی اضافه کرد: پکن و مسکو باید طالبان را متقاعد کنند که به سیاست خارجی صلح آمیز و دوستانه و همچنین سیاست معتدل و محفوظ در حوزه دین پایبند باشند. لازم است طالبان تشویق شود که در زمینه دین، به دنبال یک سیاست معتدل باشد و با همه طرف‌ها برای ایجاد یک ساختار سیاسی باز و فراگیر همکاری کند.
وانگ یی تصریح کرد: طرفین باید به تقویت مبادلات سطح بالا، تعمیق اعتماد سیاسی متقابل و توسعه همکاری استراتژیک ادامه دهند. چین و روسیه شرکای استراتژیک قابل اعتماد و با ثابت برای یکدیگر هستند.
طالبان در 24مرداد بدون مقاومت ارتش افغانستان وارد کابل شد و ظرف چند ساعت کنترل کامل پایتخت را به دست گرفت. اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که برای جلوگیری از خونریزی کناره گیری و کشور را ترک می‌کند. بسیاری از کشور‌های غربی شهروندان و کارکنان سفارت خود را از افغانستان خارج کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: چین روسیه خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ‏فیلم/ ملاقات وزرای خارجه ایران و مصر ‌در گامبیا
  • ببینید | دیدار وزرای خارجه ایران و مصر