Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@16:22:36 GMT

جزئیات گفتگوی رئیسی و الکاظمی

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۴۹۱۹

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهور ایران درباره مسائل مختلفی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرده است. ناطقان: منابع رسمی عراقی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره روابط دوجانبه تلفنی گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، رئیس‌جمهور ایران از مصطفی الکاظمی به خاطر تلاش‌های دولت و مردم این کشور در میزانی از زائران عتبات مقدسه تشکر کرده است.

طبق این گزارش، نخست‌وزیر عراق در این گفت‌وگوی تلفنی بر لزوم توسعه اقدامات دوجانبه مشترک در رویارویی با چالش‌های منطقه تأکید کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق در ادامه نوشت که رئیس‌جمهور ایران نیز از نقش برجسته عراق در نزدیک کردن نقطه‌نظرات در منطقه تقدیر و تشکر کرده است.

این تماس تلفنی در آستانه برگزاری اجلاس بغداد صورت گرفته است. قرار است بغداد اواخر ماه آگوست جاری برای نخستین بار از سال ۱۹۹۰ تاکنون یک اجلاس با مشارکت نزدیک به ۱۰ کشور عربی، منطقه‌ای و اروپایی از جمله پنج کشور همسایه عراق یعنی ایران، ترکیه، عربستان، کویت و اردن  برگزار کند. منبع: مشرق برچسب ها: گفتگوی تلفنی ، رئیسی ، نخست وزیر عراق

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گفتگوی تلفنی رئیسی نخست وزیر عراق رئیس جمهور ایران نخست وزیر رسمی عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یائیر لاپید رئیس جریان مخالف در این رژیم گزارش داد: محال است یک عملیات به نفع اسراییلی ها بدون بازگرداندن اسرا از نوار غزه انجام شود.

وی افزود: هر روز منتظر هستیم تعداد بیشتری از اسرا یکی پس از دیگری کشته شوند.

لاپید اضافه کرد: اگر من نخست وزیر بودم، عملیات در شهر رفح را در برابر بازگرداندن اسرا لغو می کردم.

وی بیان کرد: اگر مواضع سختگیرانه کابینه نتانیاهو نبود می شد یک توافق در ماه دسامبر امضا کرد.

«تزیپی لیونی» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی شب گذشته در سخنانی با انتقاد از عملکرد کابینه این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو نسبت به فروپاشی اسراییل هشدار داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که تزیپی لیونی در سخنانی اذعان کرد اسراییل به دلیل کابینه نتانیاهو پس از شروع جنگ هفتم اکتبر در وضعیت سقوط آزاد قرار گرفته است.

وی با اشاره به عجز کابینه نتانیاهو در مهار حماس گفت: نتانیاهو به دلیل حضور ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه راه‌حلی برای جایگزینی حماس پیدا نکرده است و این امر پایان جنگ را به تأخیر می‌اندازد.

کد خبر 6090666

دیگر خبرها

  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو