Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در مصاحبه با کانال ۲۴ تلویزیون روسیه گفت از اظهارات «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا که «نمی تواند» گزارش‌های سقوط افراد از هواپیما‌های این کشور را در افغانستان «تایید» کند شوکه شده است.

زاخارووا افزود: من واقعاً شوکه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات آقای کربی را مشاهده کردم که در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌تواند اطلاعاتی را که افغانستانی‌ها به هواپیما‌های در حال برخاستن چسبیده اند، تأیید کند، گفت آمریکا نتوانسته است این اطلاعات را تأیید کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: من پرسشی منطقی دارم، چگونه آمریکا می‌تواند تمام جزئیات مربوط به هکر‌های روسی و ماده‌ای را که آن‌ها نوویچوک می‌نامند، بداند، در حالی که نمی‌تواند درباره آنچه در بال یا چرخ‌های هواپیما اتفاق افتاده است توضیح دهد. هواپیمای آن‌ها که مجهز به همه ابزار‌های نظارت است.

تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده از فرودگاه کابل نشان می‌داد چندین شهروند افغانستانی هنگام حرکت یک فروند هواپیمای نیروی هوایی آمریکا سوار کناره‌های هواپیما و نزدیک به بال شده بودند.

ویدئویی دیگر نشان می‌داد که از یک هواپیمای در حین پرواز، دو جسم که گمان می‌شود انسان بودند به پایین پرتاب شدند.

یکی از افراد حاضر در فرودگاه که خواسته نامش فاش نشود به روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گفت: «من دیدم که وقتی هواپیما حرکت می‌کرد یک نفر به آن چسبیده بود و اندکی بعدتر او به زمین افتاد.»

در یک رویداد جداگانه، شاهدان عینی گفته‌اند جسد سه انسان را در بیرون از ساختمان مربوط به ورودی مسافران مشاهده کرده‌اند که یکی از آن‌ها جسد یک زن بوده است.

بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفته است.

وال‌استریت‌ژورنال نوشته هزاران نفر از شهروندان افغانستانی-که بسیاری از آن‌ها با نیرو‌های آمریکایی همکاری می‌کردند- بعد از ورود طالبان به کابل به سمت فرودگاه هجوم آوردند. شایعاتی در فضای مجازی پخش شده بود که هواپیما‌ها مسافران را حتی بدون بلیط و گذرنامه از افغانستان خارج می‌کنند.

شاهدان عینی در فرودگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند نظامیان آمریکا چندین بار برای متفرق کردن جمعیت اقدام به شلیک تیرهوایی کردند. تصاویر صد‌ها غیرنظامی افغانستانی در نزدیکی هواپیما‌های مستقر در فرودگاه کابل منتشر شده‌ است.

شاهدان گفته‌اند ارتش آمریکا برای متفرق کردن جمعیت دو بالگرد نظامی را در ارتفاع پایین پرواز داده و اقدام به شلیک تیر هوایی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماریا زاخارووا جان کربی تحولات افغانستان سخنگوی وزارت هواپیما ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی

پاکستان مهلت اعتبار کارت ویژه مهاجرین افغانستانی (POR) را تا دهم ماه تیر تمدید کرد.

پناهجویان با تمدید مهلت این کارت می‌توانند به آموزش، خدمات بانکی و مرااقبت‌های بهداشتی دسترسی داشته باشند.

این درحالی است که دولت اسلام‌آباد مرحله دوم اخراج مهاجرین را از دو هفته قبل آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • زاخارووا: آمریکایی‌ها حملات تروریستی اوکراینی‌ها را هماهنگ می‌کنند
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود