Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراکنش‌های شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی کشور در چهارمین ماه سال جاری به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

بر اساس تازه‌ترین گزارش اقتصادی منتشرشده از سوی شاپرک، مجموع تعداد تراکنش‌های انجام شده شاپرک در تیر ماه سالجاری به ۳۳۷۶ میلیون عدد رسیده که ارزش این تراکنش‌ها در مجموع به بیش از ۵۶۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نسبت به خرداد رشدی معادل ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۴ درصد در تعداد و ۱.۴۲ درصدی در ارزش ریالی داشته است.

بر این اساس، رشد اسمی ماهانه تراکنش‌های شاپرک در خرداد سال جاری نسبت به ماه گذشته معادل ۷.۸۲ درصد بوده است.

سهم ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت

در تیر ۱۴۰۰ سهم ابزارهای پذیرش اینترنتی در تراکنش‌های انجام شده ۶.۱۵ درصد و ابزار پذیرش موبایلی ۳.۴۷ درصد بوده و این در حالی است که کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۹۰.۳۸ درصد از کل تراکنش‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

از تعداد تراکنش‌های انجام شده ۸۸.۰۱ درصد مربوط به خرید کالا و خدمات، ۷.۵۴ درصد مربوط به پرداخت قبض و خرید شارژ تلفن همراه و معادل ۴.۴۵ درصد مربوط به مانده‌گیری بوده است.

همچنین، از مجموع کل تراکنش‌های انجام‌شده در تیر معادل ۹۲.۵۰ درصد موفق و ۷.۵ درصد ناموفق بوده، البته تراکنش‌هایی که با سوییچ شاپرک انجام شده، ۹۹.۹۸ درصد موفق بوده است.

اما از مجموع تراکنش‌های ناموفق انجام شده در این ماه، ۰.۷۴ درصد به دلیل خطای پذیرندگی، ۰.۲ درصد به دلیل خطای شاپرکی، ۱۰.۶۲ درصد به دلیل خطای صادرکنندگی، ۸۷.۷۷  درصد به دلیل خطای کاربری و ۰.۶۶ درصد به علت خطای کسب و کار بوده است.

بر اساس این گزارش، نسبت ارزش تراکنش‌های شاپرک به نقدینگی در تیر ماه سالجاری نیز ۱۶.۵۷ درصد بوده و این در حالی است که نسبت اسکناس و مسکوک در دست اشخاص به نقدینگی در این ماه تنها ۲.۱۱ درصد بوده است.

متوسط مبلغ تراکنش‌ها در ابزارهای پذیرش

بنا بر تحلیل آمارهای رسمی در تیر سال‌جاری، ابزار کارت‌خوان فروشگاهی با ۳۱۵ تراکنش به ازای هر کارت‌خوان در مکان نخست قرار می‌گیرد و پذیرش اینترنتی با ۱۲۸ تراکنش به ازای هر ابزار و پذیرش موبایلی با ۸۱ تراکنش به ازای هر ابزار فعال به ترتیب در مکان‌های بعدی قرار می‌گیرند.

افزون بر این متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در ماه مذکور معادل ۲۶۵ تراکنش است که این تعداد نسبت به مقدار مشابه در ماه گذشته افزایش ۱.۶۳ واحدی (۰.۶۲ درصدی) را تجربه کرده است.

همچنین بیشترین افزایش متوسط تعداد تراکنش مربوط به کارت‌خوان فروشگاهی بوده است.

شاخص مهم دیگر، شاخص متوسط مبلغ تراکنش‌ها به ازای هر ابزار پذیرش است که بنا بر آمارهای رسمی، متوسط مبلغ هر تراکنش در ابزار پذیرش اینترنتی ۳۹.۲ میلیون تومان بوده که این عدد برای کارت‌خوان‌های فروشگاهی ۵۱ میلیون و ۱۹۲ هزار تومان و برای پذیرش موبایلی تنها ۸۰۰ هزار تومان بوده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تراکنش های انجام شده درصد به دلیل خطای ابزار پذیرش تراکنش ها درصد بوده کارت خوان ۲ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بهرام عین اللهی، امروز در حاشیه برگزاری پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی افزود: تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در این آزمون ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر است که از این تعداد ۶۴۲۴ نفر خانم یعنی ۵۲ درصد شرکت کنندگان و ۵۹۳۴ نفر آقا یعنی ۴۸ درصد شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند. ­ وی با بیان اینکه این آزمون­ در ۲۹ حوزه امتحانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود، گفت: داوطلبان شرکت کننده می‌توانند در ۲۷ رشته تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند. عین اللهی با اشاره به اجرای مصوبات برنامه هفتم توسعه در زمینه افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری، اظهار کرد: در دولت مردمی این ظرفیت افرایش یافت، به طوریکه در سال گذشته ظرفیت پذیرش از ۳۲۰۰ نفر به بیش از ۵ هزار نفر افزایش پیدا کرد، امسال نیز ۱۲ درصد افرایش خواهیم داشت. وزیر بهداشت گفت: طراحی آزمون دستیار تخصصی پزشکی بسیار علمی و فشرده از چندماه قبل توسط اساتید برجسته انجام شده و اقدامات امنیتی لازم نیز صورت گرفته است. در این راستا دفترچه آزمون در سه گروه طراحی می‌شود و تا زمان برگزاری آزمون محرمانه باقی می‌ماند. این آزمون نیز در کمال صحت و سلامت و به دور از حاشیه برگزار شد. عین اللهی­ گفت: در سال گذشته سه رشته اطفال، طب اورژانس و بیهوشی نیاز به تکمیل داشت که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی تصمیم گرفته شد که این رشته‌ها به صورت مستقیم از دوران کارورزی پذیرش شوند که به تمام دانشگاه‌ها اعلام کردیم و تکمیل این رشته‌ها صورت گرفت. ­

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • ابزار ۱۳ سانتی دندانپزشکی در معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • خارج کردن ابزار ۱۳ سانتی دندان پزشکی از معده دختر ۲۰ ساله در ساوه
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • حذف ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود