Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:23:18 GMT

هشدار یونیسف درمورد سوء تغذیه کودکان افغان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۵۸۷۱

هشدار یونیسف درمورد سوء تغذیه کودکان افغان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، یونیسف به منظور آماده سازی فعالیت‌های خود برای کمک به کودکان و سایر گروه‌های آسیب پذیر از مردم افغانستان، تماس‌ها با نمایندگان طالبان در مناطق مختلف این کشور را آغاز کرده است.

«مصطفی بن مسعود» مدیر عملیات صندوق کودکان سازمان ملل در گفت‌وگویی تلفنی با خبرنگاران در ژنو اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون افغان (بیش از نیمی از جمیت این کشور) نیازمند کمک‌های اولیه زندگی هستند که نیمی از آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته افه، طالبان در حالی پس از ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا و ناتو، کنترل افغانستان را به دست گرفته است که بیم آن می‌رود قشر زنان در این کشور از حقوق اساسی خود محروم شوند. به گفته مصطفی بن مسعود، مواضع طالبان در مسائلی همچون دسترسی زنان و دختران به آموزش متفاوت است.

یونیسف سال گذشته اعلام کرد، افغانستان از منظر بحران غذایی در جایگاه سوم جهان قرار دارد. تعداد کودکان افغان که دچار ﺳﻮﺀ ﺗﻐﺬﻳﻪ هستند در سال ۲۰۱۹ با ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ به دو و نیم میلیون نفر رسیده است و از این تعداد ۷۰۰ هزار کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و به درمان فوری نیاز دارند.

یونیسف به تازگی با تاکید بر لزوم پایان کامل خشونت‌ها برای حفاظت از کودکان در افغانستان اعلام کرد با افزایش درگیری‌ها، حق پیشرفت و رشد کودکان به خطر افتاده و آینده آنان با تهدید روبه‌رو می‌شود.

این نهاد بین‌المللی روز دوشنبه ۹ اوت در گزارشی اعلام کرد که در ۷۲ ساعت گذشته ۲۷ کودک در جریان درگیری‌های شبه نظامیان طالبان و نیرو‌های دولتی افغانستان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش یونیسف، ۲۰ کودک در ولایت قندهار، دو کودک در ولایت خوست و ۵ کودک در ولایت پکتیا کشته شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان یونیسف قندهار افغانستان طالبان سوء تغذیه محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی

ایسنا/هرمزگان رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس از جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان؛ امروز (هشتم اردیبهشت ماه) رئیس بیمارستان کودکان بندرعباس گفت: عمل جراحی خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس با موفقیت انجام شد.

این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد. عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل