Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی طالبان: ما اجازه نخواهیم داد که افغانستان برای تهدید کشورهای همسایه مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در اولین کنفرانس مطبوعاتی پس از ورود به کابل در  مرکز رسانه‌ها که تعدادی هم از خبرنگاران زن هم بودند، گفت که ما توانستیم بعد از 20 سال مبارزه، کشور خود را از اشغال آزاد کنیم: "این افتخار بزرگ برای همه ملت ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

مجاهد گفت که ما قصد انتقام و ادامه جنگ نداریم و به فرمان رهبر این گروه، عفو عمومی برای خاتمه جنگ اعلام می‌کنیم: "ما در مورد ایجاد یک حکومت اسلامی و فراگیر تلاش داریم."

مجاهد به شهروندان کابل اطمینان داد که امنیت کابل تامین شده است و هر روز بهتر خواهد شد: "امنیت سفارت‌ها و همه نهادهای خارجی را اطمینان می‌دهیم."

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم کسانی که به خارج رفته و کشور خود را ترک کرده اند در خارج از کشور بمانند و کسانی که خانه های خود را ترک کرده اند عفو می کنیم تا به آنجا بازگردند.

مجاهد با اشاره به اینکه این جنبش در تلاش است تا افغانستان از وضعیت جنگی خارج شود ، تاکید کرد که جنگجویان جنبش عمداً یک شهروند افغان را دستگیر یا نکشته اند. و وی افزود: "ما به همه اطمینان می دهیم که هیچ کس را در معرض هیچ گونه آسیب یا آسیبی قرار نخواهیم داد."

سخنگوی طالبان گفت: "زنان از حقوق اسلامی آنها برخوردار خواهند بود."

ذبیح الله مجاهد تاکید کرد که این جنبش به هیچ طرفی اجازه نمی دهد از خاک افغانستان برای تهدید کشورهای همسایه استفاده کند.

ذبیح الله مجاهد گفت: برخی از کشورهای همسایه و کشورهای جهان در مورد امارت اسلامی شک دارند. با این حال ما اطمینان می
 دهیم که به هیچ کس اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان برای تهدید کشورهای همسایه استفاده کند.

وی افزود: من به همه مردم افغانستان ، حتی کسانی که با نیروهای خارجی کار می کردند ، اطمینان می دهم که ما عفو عمومی را صادر کرده ایم و به آنها کاری نخواهیم داشت.

مجاهد درباره دولت آتی افغانستان گفت نظام جدید را سیاسیون تعیین خواهند کرد. ما تلاش داریم با تمامی جناح ها توافق کنیم با دکتر عبدالله در تماس هستیم وتلاش داریم حکومت تشکیل شود اما بالطبع کمی باید منتظر بود، نیاز به وقت هست. 

وی اطمینان دادکه افغانستان امن خواهد بود و کشوری که مواد مخدر تولید می کند نخواهد بود طالبان به دنبال انتقام نیست

او درباره حضور زنان گفت: زنان حضورشان درسانه ها و در دستگاه قضایی پلیس و پزشکی ضروری است.

در پاسخ به این سوال که طالبان نسبت به 20 سال گذشته تغییر کرده، گفت: از لحاظ اعتقادی همان هستیم ولی در بینش خود تغییرات مثبت و بزرگی داشته ایم

او درباره حملات انتحاری گفت: اینها بخشی از عوارض جنگ است و حتی عامل انتحاری خودش قربانی است. ولی در 20 سال گذشته هیچ غیرنظامی را عمدا هدف نگرفتیم

"ذبیح‌الله مجاهد" در طول سالیان دراز از طریق ایمیل، تلفن و شبکه‌های اجتماعی به عنوان سخنگوی گروه طالبان فعالیت می‌کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ذبیح الله مجاهد کشورهای همسایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، جانان سایق سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر وقوع بارندگی‌های سنگین و سیلاب در ۱۵ ولایت این کشور، ۱۴۰ باب خانه مسکونی تخریب شده است.

سخنگوی وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان در این خصوص ادامه داد: در ۳ روز اخیر بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در ولایت‌ های قندهار، نورستان، بادغیس، غور، ننگرهار، میدان وردک، هرات، سمنگان، پنجشیر، لغمان، کنر، بغلان، کندز، سرپل و پروان؛ ۸ نفر جان‌باخته و ۳ تن هم مجروح شده اند.

به گزارش طلوع، وزارت رسیدگی به بلایای طبیعی دولت موقت طالبان در افغانستان پیشتر گفته بود که بر اثر وقوع سیلاب‌های اخیر سراسر افغانستان، ۹۰ تن جان باخته و ۵۴ نفر دیگر هم مجروح شده‌ اند.

کد خبر 6091451

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند