Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:25:08 GMT

عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان وارد قندهار شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۶۱۵۹

عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان وارد قندهار شد

به گزارش ایرنا، رسانه های افغانستان اعلام کردند که ملابرادر با همراهان خود در کاخ مندیگگ در شهر قندهار اقامت گزیده و در  این کاخ روند دید و بازدید با مردم قندهار را آغاز کرده است.

هرچند جزئیات بیشتر از ورود وی به قندهار روشن نیست اما ملابرادر نخستین فردی بلند پایه گروه طالبان است که وارد افغانستان می شود و تاکنون از ملاهبت الله رهبر این گروه خبری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع خبری هم گمانه زنی کرده اند که احتمال دارد که رهبر بعدی طالبان ملابرادر باشد، زیرا هنوز در پی پیشروی سریع طالبان از رهبران این گروه که در رسانه ها نام برده می شود خبری نیست.

ملاعبدالغنی برادر یکی از چهار موسس اصلی گروه طالبان می باشد که در سال 1994 این گروه را با رهبری ملامحمدعمر در استان قندهار تأسیس کرده و بعد از آن این گروه بسرعت در این کشور پیشروی کرد و تا 95 درصد خاک افغانستان را تصرف کردند.

برچسب‌ها کابل طالبان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کابل طالبان تحولات افغانستان کابل طالبان تحولات افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات

به گزارش صدا ی ایران از فارس، یک روز پس از سفر وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و دیدار او با سران اسرائیل، رهبر اپوزیسیون این رژیم به امارات سفر کرد. دفتر لاپید با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در «یک سفر دیپلماتیک» به ابوظبی با وزیر خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید دیدار کرد.

طبق این روایت، دیدار در خانه وزیر خارجه امارات انجام شد و آنها درباره «تلاش‌های جاری برای دستیابی به توافق برای آزادی گروگان‌ها و این موضوع که غزه پس از پایان جنگ چگونه خواهد بود»، بحث کردند.

دفتر نخست‌وزیر سابق اسرائیل در این دیدار بر «نیاز فوری برای آزادی گروگان‌ها» تاکید کرد و به وزیر خارجه امارات گفت که «هر کشوری در منطقه می‌تواند بر این توافق تأثیر بگذارد».

لاپید افزود: «اسرائیل این منفعت را دارد که به همراه امارات متحده عربی و کشور‌های عربی میانه رو، همکاری سیاسی و اقتصادی ایجاد کند که بتواند راه‌‎حل‌هایی برای مشکلات جهانی ارائه دهد و با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کند».

دیگر خبرها

  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • تأسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • تاسیس یک میلیون صنف آموزش‌های اجتماعی در افغانستان
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • واکنش تلویحی برادر همسر رهبر انقلاب به قانون حجاب