Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدحسین صومی رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی دلیل این امر را نبود واکسن آسترازنکا در مراکز درمانی و بهداشتی استان عنوان کرد وگفت:طی روز‌های اخیر این نوع واکسن ضدکرونا به کشور و استان وارد نشده است و بلافاصله پس از ارسال آن، واکسیناسیون افراد مشمول برای دز دوم و نیز دز اول در رنج سنی تعیین شده آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تعداد افراد واکسینه شده دز اول آذربایجان شرقی با واکسن آسترازنکا را ۱۹۷ هزار نفر اعلام کرد و افزود: از مجموع این نفرات نوبت دوم تنها حدود ۵۰ هزار نفر برای روز‌های اخیر و نیمه اول شهریور ماه تعیین شده بود که ضمن عذرخواهی از این افراد تقاضا داریم واکسیناسیون خود را چند روز عقب بیاندازند.

او با ابراز اطمینان از واکسیناسیون دز دوم افراد مشمول تمامی انواع واکسن‌ها از جمله آسترازنکا، اظهار داشت: طبق قول مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر واردات ۳۰ میلیون دز انواع واکسن تا پایان شهریور ماه، بدون تردید عملیات واکسیناسیون جمعیت مورد هدف در آذربایجان شرقی به انجام می‌رسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی همچنین از کمبود واکسن اسپوتنیک در کشور و آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر مشمولان دز دوم این نوع واکسن نیز در سطح استان به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه نکنند تا در صورت تامین این واکسن بلافاصله از طریق رسانه‌های گروهی برای حضور در مراکز واکسیناسیون اطلاع رسانی شود.

صومی مجموع دریافت کنندگان دز اول واکسن اسپوتنیک روسی در آذربایجان شرقی را پنج هزار نفر اعلام کرد که بیشتر آن‌ها را مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات خرداد ماه شامل می‌شوند.

به گفته او سایر گروه‌ها و افراد مشمول دز‌های اول و دوم واکسیناسیون فردا و روز جمعه می‌توانند به مراکز بهداشتی و درمانی تعیین شده در تبریز و سایر شهرستان‌های استان مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند.

او جمعیت هدف این استان برای واکسینه شدن را سه میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این جمعیت افراد بالای ۱۸ سال استان را شامل می‌شود که تاکنون یک میلیون و ۱۷۵ هزار نفر از آن‌ها دز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی اضافه کرد: شهرستان تبریز با ۳۱.۵ درصد واکسینه شدن افراد بالای ۱۸ سال در سطح کشور بالاترین رقم را به خود اختصاص داده است.

به گفته صومی طی روز جاری ۴۳ هزار دز واکسن به افراد مشمول سنی واکسیناسیون در آذربایجان شرقی تزریق شده است، این در حالی است که سهم استان روزانه ۲۶ هزار دز است.

او یادآور شد: از مجموع افراد واکسیناسیون شده روز جاری در آذربایجان شرقی، ۳۰ هزار نفر را افراد مشمول دز دوم شامل می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون کرونا کرونا ویروس آذربایجان شرقی افراد مشمول هزار نفر دز دوم دز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است