Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: همه برنامه‌ها و اقدامات هسته ای ایران در انطباق کامل با معاهده ان.پی.تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی انجام شده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص گزارش اخیر  منتشره از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای اظهار داشت: همه برنامه‌ها و اقدامات هسته ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با معاهده ان.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.تی و تعهدات ایران ذیل پادمان بوده و تحت نظارت آژانس و با اعلام قبلی صورت گرفته‌ است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همانگونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف های دیگر برجامی، به ویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام است.

خطیب زاده تاکید کرد: بدیهی است مادامی که اجرای کامل و بی قید و شرط برجام از سوی آمریکا و دیگر طرفهای برجامی از سر گرفته نشود، جمهوری اسلامی ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را صرفا بر اساس نیازها و تصمیمات حاکمیتی و در چارچوب تعهدات پادمانی‌اش پیگیری می کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان ضمن‌ تأکید مجدد بر غیرنظامی و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، اعلام‌ کرد:  در صورتیکه سایر طرفها به تعهدات خود ذیل برجام بازگشته و واشنگتن نیز به صورت کامل و موثر و قابل راستی آزمایی تحریم های یکجانبه و غیرقانونی‌‌ اش بر ضد مردم ایران را مرتفع کند، کلیه اقدامات‌ کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود.

گفتنی است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه ارائه داده به پیشرفت‌های دیگری در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرد.

خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به این گزارش اعلام کرد: «ایران غنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژهای پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است».

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو، پیشتر ایران از یک آبشار ۱۶۴ تایی از سانتریفیوژهای IR-6 برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ تایی، یک مجموعه ۱۵۳ تایی از سانتریفیوژهای IR-4 نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وزارت امور خارجه برجام وزارت امور خارجه ایران آژانس اتمی سعید خطیب زاده سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 آژانس بین المللی انرژی جمهوری اسلامی ایران غنی سازی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم

آفتاب‌‌نیوز :

 اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است. ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم.

وی افزود: همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفتگو و تعامل هستیم. از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود.

اسلامی تاکید کرد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست. گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مطمئنیم این گفتگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان پی تی روابط مان را با آژانس تقویت بکنیم.

اسلامی درباره همکاری با آژانس در خصوص بازرسان آژانس تصریح کرد: ما ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند. بازدید آن‌ها در حال انجام است. استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است و این مساله سیاسی نیست و ما در فرایند‌های همکاری با آژانس این موصوع را مکرر اثبات کرده و آن‌ها هم به آن اذعان دارند.

وی درباره اظهارات گروسی درباره برنامه تسلیحاتی ایران نیز تصریح کرد: این‌ها موضعگیری نیست و سوال خبرنگار است و جریان مخرب و صهیونیستی در حال القای این است که برنامه ایران صلح آمیز نیست. گروسی گفته نشانه‌ای از برنامه تسلیحاتی ایران وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند/ گروسی به ایران می‌آید
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند