Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریستاد انرژی معتقد است که اهداف ژاپن در کاهش مصرف ال ان جی احتمالا قابل دستیابی نیست و این کشور با انرژی های جایگزین نمی تواند جای خالی ال ان جی را پر کند.

به گزارش «انرژی امروز» از ال ان جی ایندیستری، اخیرا ژاپن برنامه ای ارائه کرده است با عنوان برنامه انرژی استراتژیک (SEP) که بر اساس آن قرار است سهم سوخت ال ان جی در سبد تولید برق این کشور تا سال 2030 از هدف قبلی 27 درصد به 20 درصد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن این اقدام را در جهت کاهش انتشارات بخش انرژی انجام می دهد.

با این حال ریستاد انرژی در تحلیل خود از این هدف معتقد است که این هدف بسیار بلندپروازانه است.

پیش از اینکه برنامه جدید ژاپن ارائه شود ریستاد انرژی گفته بود که برنامه سهم 27 درصدی ال ان جی از سبد تولید برق ژاپن تا سال 2030 کم است واقعیت چیزی بسیار بالاتر از این خواهد بود.

حالا ریستاد انرژی بر اساس آنالیزهای خود نشان می دهد که این هدف جدید قابل باور نیست.

بر همین اساس اگر قرار باشد اهداف جدید ژاپن قابل دستیابی باشد در این صورت تقاضای ال ان جی ژاپن تا سال 2030 باید 18 میلیون تن کمتر از 66 میلیون تن محاسبات قبلی باشد.

اما در برنامه بازبینی شده ژاپن فقط 4.6 میلیون تن از تقاضای ال ان جی این کشور در سال 2030 کاسته می شود.

ریستاد انرژی می گوید ژاپن پتانسیل تولید انرژی های تجدیدپذیر و هسته ای را بسیار دست بالا گرفته است.

در برنامه جدید ژاپن انرژی هسته ای 20 تا 22 درصد برق مورد نیاز را تولید خواهد کرد یعنی 25 گیگاوات برق هسته ای.  پس باید چند نیروگاه، اگر نگوییم همه نیروگاه های هسته ای، دوباره راه اندازی شوند، اکنون برق هسته ای 10 گیگاوات انرژی در ژاپن تولید می کند. در حالی اعتراضات و مخالفت ها با تولید این نوع برق هم بیشتر می شود.

برچسب هاال ان جی (LNG) انرژی امروز ریستاد انرژی ژاپن

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ال ان جی LNG انرژی امروز ریستاد انرژی ژاپن آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو ریستاد انرژی ال ان جی هسته ای سال 2030

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید

امارات متحده عربی به‌زودی مناقصه‌ای را برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید راه‌اندازی خواهد کرد که تعداد رآکتورهای هسته‌ای در این کشور کوچک خلیج‌فارس را ۲ برابر خواهد کرد.   به گزارش ایسنا، امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.   به نقل از رویترز، منابع آگاه که نامشان فاش نشده است، عنوان کردند امارات متحده عربی قصد دارد امسال مناقصه‌ای را برای ساخت چهار رآکتور جدید در ماه‌های آینده راه‌اندازی کند.   این منابع گفتند امارات می‌خواهد مناقصه برگزار کند و ساخت‌وساز را در اوایل امسال آغاز کند تا نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۲ برای رفع نیازهای انرژی پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد.   مناقصه برای همه پیشنهاددهندگان بالقوه از جمله شرکت‌های آمریکایی، چینی و روسی آزاد خواهد بود.   سازمان فدرال نظارت هسته‌ای این کشور در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌ریزی برای ایجاد دومین نیروگاه هسته‌ای گفت که آماده است در صورت تصمیم دولت برای ساخت نیروگاه‌های جدید، مجوزها و مقررات لازم را بررسی و صادر کند.   امارات متحده عربی که در سال ۲۰۰۹ توافقنامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای را با آمریکا امضا کرد، می‌گوید برنامه هسته‌ای این کشور صلح‌آمیز است و هدف آن تنها تولید انرژی برای کاهش وابستگی به نفت است.   امارات یکی از کشورهایی بود که در اجلاس آب و هوای COP ۲۸ که در اواخر سال گذشته در دبی برگزار شد، توافق نامه‌ای را امضا کرد تا تولید انرژی هسته‌ای جهان را طی چهار دهه آینده سه برابر کند.   در دیگر نقاط خاورمیانه، مصر درحال‌توسعه اولین نیروگاه هسته‌ای خود است که توسط روسیه ساخته شده است. عربستان سعودی قصد دارد برنامه هسته‌ای غیرنظامی داشته باشد، اما تاکنون از امضای توافقنامه همکاری با ایالات متحده که مانع از غنی‌سازی اورانیوم این کشور خلیج‌فارس می‌شود، خودداری کرده است.   ساخت چهارمین راکتور نیروگاه براکه از نوع APR-۱۴۰۰ با طراحی کره‌ای در ژوئیه ۲۰۱۵، سه سال پس از شروع کار بر روی اولین راکتور براکه آغاز شد. سه راکتور اول اکنون به طور کامل تحت نظارت FANR فعال هستند.   نیروگاه هسته‌ای براکه که توسط کره جنوبی ساخته شده و در ابوظبی در ساحل به سمت عربستان سعودی و قطر قرار دارد، انتظار می‌رود یک چهارم برق مورد نیاز این کشور را تامین کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور