Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامحسین حقانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشکر از هیئت‌های عزاداری که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: اکثر هیئت‌ها با آنکه شیوه نامه‌ها کارشان را سخت می‌کند ولی در فضای باز مراسم‌ها را برگزار می‌کنند، فاصله‌ها و مدت زمان مراسم را رعایت می‌کنند اما جای گله دارد که بعضی از هیئت‌ها این شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام حقانی افزود: اکثر هیئت‌های مذهبی در حال رعایت شیوه نامه‌ها هستند ولی وقتی هیئتی در خیابان می‌آید در حالی که دسته روی ممنوع است این ذهنیت را برای مردم ایجاد می‌کند که اکثر هیئت‌ها شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و به زحمات همه خدشه وارد می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند باید با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری تلاش کنیم که خدشه‌ای به حرمت اباعبدالله حسین (ع) وارد نشود که این نکته جدی است.

به جای چای، ماسک و لوازم بهداشتی توزیع کنید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در مورد توزیع نذورات و غذاهای نذری گفت: پخت و پز غذاهای نذری مشکلی ندارد اما توزیع در مکان هیئت و ایستگاه صلواتی در خیابان ممنوع است چون باعث ازدحام می‌شود.

حجت الاسلام حقانی ادامه داد: ممکن است هیئتی از ابتدای مراسم تمام شیوه نامه‌ها را رعایت کند ولی در پایان برای توزیع غذای نذری باعث ازدحام جمعیت شود و به همین دلیل تمام زحماتشان بر باد می‌رود. از همه هیئت‌ها خواهش می‌کنم توزیع غذای نذری را به صورت تحویل در درب‌ها خانه‌ها انجام بدهند و نه در هیئت‌ها.

وی در مورد ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهر گفت: این ایستگاه‌ها مربوط به هیئت خاصی نیستند و چند نفر از جوانان یا پیرغلامان هستند که دغدغه عزاداری امام حسین را دارند، درست است که ممکن است چندان باعث ازدحام جمعیت نشود اما چون جلوه بی قانونی را دارد، خواهش می‌کنم به جای توزیع چای و خوراکی، ماسک و لوازم بهداشتی را توزیع کنند.

انجام روزانه ۳۰۰ بازدید از هیئت‌ها

حجت الاسلام حقانی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اکثر هیئت‌های مذهبی استان کرمان اظهار کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی کرمان روزانه ۳۰۰ بازدید و بازرسی را از هیئت‌های سطح شهر انجام می‌دهد و علاوه بر ما مأموران بهداشتی نیز این مراسم را بازرسی می‌کنند. اصلی ترین بازرسی ما بازرسی وجدانی است و می‌گوئیم که خداوند متعال ناظر بر همه چیز است به همین دلیل هیئت‌های مذهبی بیشتر از بقیه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: اگر شخصی در این مراسم شرکت کند و یقین کنیم که جان دیگران را به خطر می‌اندازد خلاف و حرام است و باید پاسخگو باشد نه تنها در این دنیا بلکه در آن دنیا هم باید پاسخگو باشد.

برای عزاداری به روستاها نروید

حجت الاسلام حقانی افزود: خواهشی دارم این است که در این ایام تعطیل به روستاها و شهرهایی که کمتر دچار آلودگی شده‌اند نرویم و مراسم تاسوعا و عاشورا را در شهر محل سکونتمان بگذرانیم. بنده در خصوص انتقال ویروس به سفر به روستاها احساس خطر می‌کنم ضمن اینکه ورودی جوپار، زنگی آباد، چترود و غیره بسته است و کسی برای عزاداری نمی‌تواند به آنجا برود.

وی اظهار کرد: بسیاری از روستاها و شهرها خودشان ورودی و خروجی روستا را بسته‌اند و مردم آن منطقه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آقا اباعبدالله الحسین (ع) سوگواری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در پایان خواستار شد در این ایام، سنت هر ساله خودشان که رفتن به روستاهایشان است را نادیده بگیرند و در همان شهری که ساکن هستند برای امام حسین (ع) عزاداری کنند.

وی گفت: از مردم می‌خواهیم امسال سنت رفتن به روستاها در روزهای تاسوعا و عاشور را از ذهنشان خارج کنند چرا که ورود افراد غیر بومی به این مناطق خطری برای روستاها به شمار می‌آید.

کد خبر 5283726

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری غلامحسین حقانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان ویروس کرونا ماه محرم ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم واکسن کرونا شیوع کرونا رسانه هیئت مراسم عزاداری محدودیت های کرونایی بوشهر آمار کرونا هیئت مذهبی کرمانشاه عکس استانها گرگان پروتکل های بهداشتی حجت الاسلام حقانی تبلیغات اسلامی شیوه نامه ها اکثر هیئت ها استان کرمان هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان از دریافت بسته های تشویقی برای ساکنان محلات هدف بازآفرینی شهرستان های کهنوج و رودبار جنوب در جنوب کرمان خبر داد و افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ساخت و ساز استفاده کنند.

ابراهیم امیری بیان کرد: مطابق مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست ها و ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در بافت های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی شهری، محلات مشمول این مصوبه شامل ضوابط تشویقی و تسهیلی ساخت و ساز می شوند.

وی افزود: در این راستا، شناسایی محلات مشمول شهرهای کهنوج و رودبار جنوب توسط کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی جنوب انجام شد و از این پس ساکنان محلات هدف بازآفرینی در محلات ناصرآباد، حسین آباد وزیری، قلعه کهنه، قدیمی و شهرک آزادگان در شهر کهنوج و محله های سالمی ها، خانه گیرها و شهرک فرهنگیان در شهر رودبار جنوب ، مطابق شرایطی می توانند از مشوق ها بهره مند شوند.

امیری اضافه کرد: این مشوق ها شامل افزایش طبقه، کسر درصدی از پارکینگ، تخفیف بیش از ۵۰ درصدی پروانه، ساخت و ساز در املاک کمتر از حدنصاب مسکونی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به شهرداری از مشوق های ایجاد شده استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در مهردشت +فیلم
  • رعایت عدالت در توزیع اعتبارات استان سمنان/ نذر فرهنگی ترویج شود
  • توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شاهرود
  • بسته تشویقی برای محلات بازآفرینی شهری
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان