Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@00:17:41 GMT

پایداری شبکه برق کشور همچنان نیازمند مدیریت بار

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۷۸۶۹

معاون وزیر نیرو گفت: حفظ پایداری در شبکه برق همچنان نیازمند رعایت الگوی مصرف و مدیریت بار است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همایون حائری در جلسه‌ای ویدیو کنفرانسی با شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور با اشاره به اینکه، روز‌های پشت سر گذاشته شده برای صنعت برق بسیار سخت بوده است افزود: با تلاش و همت همگی همکاران تا این لحظه تامین و توزیع برق مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حایری مدیریت ۱۴ هزار مگاوات کمبود را کاری بسیار دشوار خواند و گفت: ۱۴ هزار مگاوات کمبود با حرکتی یکپارچه توسط همکاران صنعت برق انجام گرفت و باعث شد تا اینجای کار بتوانیم اثری ماندگار را بر جا بگذاریم. هر چند مشکلاتی هم برای مردم پیش آمد، اما با پایمردی و زحمات شبانه روزی شما این مشکلات به حداقل رسید.
وی از همکاری شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع، نیروگاه‌ها و مرکز پایش و مدیریت شبکه به عنوانی مثلث تاب آوری یاد کرد و گفت: همکاری این مثلث باید ادامه یابد و پس از عبور از این دوره تجربه‌های خوب و بد برای استفاده در آینده به صورت مستند ثبت شود.
در ادامه این جلسه "محمد حسن متولی زاده" مدیرعامل توانیر نیز با تشکر از زحمات همکاران در تمامی بخش‌های صنعت برق گفت: با توجه به اینکه روز‌های خیلی سختی را پشت سر گذاشته ایم، توانستیم با تلاش‌های صورت گرفته و اقدام‌های انجام شده تا این لحظه برق کشور را مدیریت کنیم که این خود نقطه قوت همکاران ما در صنعت برق است.
وی افزود هیچ کشور و مجموعه برقی در دنیا وجود ندارد که بتواند این حجم از ناترازی را اداره کند. مدیریت این دوره هرچند سخت بود، اما با همت همکاران و مشارکت مردم تا این لحظه انجام شد.
در ادامه این جلسه "مصطفی رجبی مشهدی" مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: ضمن تشکر از تلاش همکاران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق با توجه به تعطیل بودن امروز و کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای میانگین دمای کشور نسبت به هفته گذشته، همچنان حداکثر تولید نیروگاه‌های برق حرارتی و برق آبی که در اختیار داشتیم را در مدار تولید قرار دادیم.
مصطفی رجبی مشهدی ضمن تشکر از همکاران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع افزود: قطعا روز‌های تاسوعا و عاشورا و جمعه اگرچه تعطیل هستند، اما مصرف برق بیش از توان تولید نیروگاه‌های کشور است و مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج بار امری ضروری است.
ایشان خطاب به همکاران صنعت برق گفت: همه تلاش‌هایی که از طرف شما صورت می‌گیرد شرایط را برای چنین روز‌هایی پایدار می‌کند و برای روز‌های آینده نیز همچنان باید جانب احتیاط را رعایت کنیم.
سخنگوی صنعت برق روز شنبه آینده را روزی گرم دانست و اظهار داشت با توجه به تعطیلی این روز برآورد ما این است که نیاز مصرف رشد قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و به طور قطع اقدامات مدیریت بار به ویژه صنایع بزرگ باید برای روز‌های شنبه و یکشنبه ادامه یابد. برچسب ها: برق ، صنعت ، مدیریت مصرف ، توانیر ، وزارت نیرو

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: برق صنعت مدیریت مصرف توانیر وزارت نیرو شرکت های برق منطقه ای و توزیع صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است

به گزارش خبرنگار مهر، کنستانتینیو چیونگا صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با مسئولین گروه صنعتی تراکتورسازی ایران گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه گفت: قطعاً صنعت تراکتورسازی ایران با توجه به موقعیت کیفی و کمی خواهد توانست کشاورزی زیمبابوه را متحول کند و از کشاورزی سنتی به سمت صنعتی و مدرن هدایت کند.

چیونگا مشخصاً به تراکتورهای ۴۷ و ۷۵ اسب بخار تراکتورسازی اشاره و تاکید کرد: تراکتورهای ایرانی از لحاظ کمی و کیفی و بخصوص فراتر از تولیدات بسیاری از کشورها پیشرو در این صنعت می‌باشد.

وی همچنین صنعت داروسازی ایران را نیز منحصربفرد دانست و گفت: استفاده از تولیدات دارویی ایران در زیمبابوه صورت گرفته که بسیاری راضی کننده بوده است.

چیونگا خواستار ایجاد شرکت مشترک برای افزایش و تسهیل مراودات دو کشور در زمینه‌های مورد اشاره شد.

این مقام ارشد در عین حال روابط کنونی دو کشور را بسیار ایده آل و مثمرثمر دانست و اظهار داشت این روابط باید توسعه یابد.

گفتنی است کنستانتینیو چیونگا چند روز پیش با رئیس جمهور ایران اسلامی و معاون اول رئیس جمهور کشورمان دیدارها و مذاکرات گسترده‌ای داشته است.

کد خبر 6091872

دیگر خبرها

  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب