Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@05:34:39 GMT

تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۸۷۳۶

تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بایدن ، در یک جلسه خبری تأیید کرد که نیروهای طالبان موفق شده‌اند "مقدار مناسبی" از تجهیزات نظامی آمریکا را از نیروهای امنیتی افغان در دست بگیرند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: ما به طور واضح تصویری کامل از جایی که همه تجهیزات دفاعی از دست رفته نداریم ، اما مطمئناً مقدار قابل توجهی از آن به دست طالبان افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است ، ما این حس را نداریم که آنها به آسانی آن را در فرودگاه به ما تحویل می دهند.

سالیوان از اظهارنظر در مورد وضعیت اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خودداری کرده و گفت: در حال حاضر غنی دیگر یک فاکتور نیست. او پست خود را رها کرد و در میان ورود طالبان به پایتخت از کشور گریخت.

سالیوان درباره روابط بین طالبان و گروه تروریستی داعش تاکید کرد که به احتمال زیاد هیچ نوع "رابطه همزیستی" با توجه به اینکه این دو دارای سابقه "نسبتاً مستند" مبارزه با یکدیگر هستند ، ایجاد نمی شود. وی به خبرنگاران گفت: من هیچ رابطه همزیستی را در آنجا پیش بینی نمی کنم ، اگرچه اینها سناریوهای احتمالی هستند ، بنابراین باید ببینیم اوضاع چطور پیش می رود.

وی تصریح کرد که همه غیرنظامیان آمریکایی و اتباع افغان دارای ویزا از فرودگاه بین المللی حامد کرزای با هواپیما منتقل می شوند. وی گفت: من در مورد فرضیات اظهارنظر نمی‌کنم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان طالبان افغانستان تجهیزات نظامی محرم افغانستان تاسوعا اشرف غنی بازگشت آزادگان کابینه پیشنهادی رئیسی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره حذف سریال حشاشین از شبکه نمایش خانگی اظهار داشت: ساترا مسئولیت دارد که جلوی هر آنچه که محتوای تحریف شده است و به فهم و درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد، باید تنظیم‌گری و نظارت کند.

وی افزود: به نظر ما سریال «حشاشین» سریالی است که همانطور که ساترا هم در بیانیه‌اش گفت بر اساس واقعیت‌های اتفاق افتاده نیست بلکه بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده به همین خاطر هم ساترا برای پخشش به سکوها تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229152 برچسب‌ها سازمان صدا وسیما هیات دولت

دیگر خبرها

  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • آمریکا مانع صدور گواهی تجهیزات مخابراتی توسط هواوی می‌شود
  • طلسم دورتموند: پی‌اس‌جی هر چه می‌زند گل نمی‌‌شود
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • خسارت ۳۳ میلیارد دلاری جنگ ویرانگر در غزه
  • «حشاشین» سریالی بر اساس تحریف تاریخ است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • امروز با جامی: قتل عاشق بهانه افتاده ست
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد