Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، داستان از چه قرار بود. نیما در مرحله مقدماتی تنیس روی میز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به «پاول درینخال» ورزشکار انگلیس خورد و از آنجا که به گفته کارشناسان روحیه لازم برای برگزاری این دیدار را نداشت، بازی را بد شروع کرد. او که برای پیروزی در این بازی از انگیزه کافی برخوردار نبود خیلی زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد بازی از دستش در رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفته رفته و با تسلط کامل بازیکن انگلیسی بر توپ و میز، فشار بر نیما نیز افزایش یافت و این بازیکن مرتکب خطا در سرویس شد. داور با گرفتن این خطا که البته بارها نیز تکرار شد ذهنیت نیما را برهم زد و این ورزشکار در واکنش به این تصمیم ها راکت را با عصبانیت به روی میز پرتاب کرد. در ادامه او هنگام سرویس توپ را نیز به هوا زد و نشان داد علاوه بر مسایل فنی، اخلاق را نیز از دست داده است.

بدون تردید، تشکیل جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به این موضوع لازم و ضروری بود اما رایی با این کیفیت خیر. بدون شک این رای می‌توانست با کیفیت دیگری صادر شود تا بازیکنان دیگر دست به چنین کاری نزنند. مسوولان فدراسیون تنیس روی میز با صدور این رای که تناسبی با تخلف صورت گرفته از سوی این ورزشکار نداشت به وابستگی شدید شان به برادران عالمیان فقط به دلیل شرکت در مسابقات برون مرزی دارند، صحه گذاشتند.

بدون هیچ تردیدی اشتباهی که ورزشکار کشورمان در بازی‌های المپیک کرد، ناپسند بود و به همین دلیل نیز به صورت گسترده در رسانه‌ها  بازتاب پیدا کرد. این حرکت، چهره نامناسبی را به جهانیان نشان داد آن هم در بازی‌هایی که نماد صلح و دوستی است از این رو کمیته انضباطی فدراسیون تنیس روی باید با رای قاطعانه خود بازیکن خاطی را جریمه می‌کرد نه اینکه با صدور این رای به نوعی عقب نشینی کند.

بدون تردید توجه رسانه‌ها به قهرمانی ورزشکاران به همان مقدار که شادی‌آفرین و تاثیرگذار است در انعکاس حرکات ضد ورزشی و اخلاقی نیز تاثیرات منفی بر ببیندگان و مخاطبان خواهد گذاشت. به بیان دیگر همان قدر که رسانه‌ها به شناساندن ورزشکاران پس از کسب موفقیت در جهان کمک می‌کنند به همان میزان نیز می‌توانند با انجام یک حرکت نسنجیده و نادرست از سوی قهرمانان اذهان عمومی را نسبت به ورزشکار تغییر دهند. ای کاش فقط همین بود تمرکز و توجه رسانه‌ها به نکات مثبت و منفی و تهیه گزارش‌های متعدد جهت‌دار در کنار ثبت آنی تصاویر و پخش زنده آن علاوه بر ورزشکار متوجه موطن او نیز می‌شود.

برهمین اساس حرکات نیما بارها و بارها در رسانه‌های خارج از ایران به نمایش درآمد و تصویر نادرستی از ایران به جهان مخابره و روحیه جوانمردی ایران و ایرانیان را خدشه‌دار کرد.

«ابراهیم علیدخت» سرمربی اسبق تیم ملی تنیس روی میز در این باره گفت: رفتاری که نیما داشت درست نبود. البته که روایت من از این صحنه به عقب‌تر باز می‌گردد. اگر فدراسیون و کادر فنی شرایط مناسبی برای ورزشکار فراهم می‌کردند دیگر این اتفاق نمی‌افتاد.

وی درباره تناسب رای کمیته انضباطی با رفتار نیما در المپیک نیز افزود: البته که با توجه به وابستگی شدید فدراسیون به برادران عالمیان صدور این رای طبیعی و قابل پیش‌بینی بود. از آنجا که «مهرداد علیقارداشی» رییس فدراسیون در شناسایی و پرورش استعدادها در این رشته ناکام و بایستی پشت نوشاد و نیما عالمیان بایستد و می‌ایستد. قارداشی این روزها و به دنبال اعتراض تغییر سرمربی تیم ملی، جلسه‌ای با هیات رییسه فدراسیون برگزار و آنجا هم تنها فردی بود که به بقای «جمیل لطف الله نسبی» در تیم ملی رای داد؛ اما او این روزها از آوردن یک مربی نامدار خارجی سخن می گوید و از جابه جایی در این پست خبر می دهد.

علیدخت در خاتمه از برگزاری اردوهای تیم ملی بدون شرکت نیما و نوشاد عالمیان گلایه کرد و افزود: ورزشکارانی که در اردوی تیم ملی شرکت می کنند بدنبال ارتقای دانش و تجربه خود در این رشته هستند اما این دو برادر با توجه به حمایت همه جانبه فدراسیون در اردوهای داخلی شرکت نمی‌کنند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: نیما عالمیان نوشاد عالمیان نوشاد عالمیان نیما عالمیان کمیته انضباطی رسانه ها تنیس روی تیم ملی روی میز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی و عضو کمیسیون اتحادیه جهانی کشتی از لیست داورانی که شانس قضاوت در المپیک را داشتند، کنار گذاشته شد.

به گزارش ایسنا، اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور، رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی، مدرس اتحادیه جهانی و داور المپیکی ایران را از لیست داوران المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور چند روز پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خودداری کرد و پس از آن نیز اتحادیه جهانی او را از چرخه داورانی که شانس قضاوت در المپیک را دارند، کنار گذاشت.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی ۳ داور درجه المپیکی ایران شامل کامران سلطانی زاده،‌ نیما صادقی و مهدی بشیر زاده برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند اما مصلایی پور به این رقابت ها دعوت نشد تا شانس حضور در المپیک را از دست بدهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • رسوایی در کلمبیا: چاقو پرت کردند، قسر در رفتند!‏
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی مصلایی پور را از المپیک‌ کنار گذاشت؟
  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس