Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار تثبیت قیمت تضمینی ۱۲ هزار تومانی برای خرمای کبکاب دشتستان شد.

 در نامه‌ای که  ابراهیم رضایی به ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نوشته آمده است: پیرو مذاکره حضوری به استحضار می‌رساند که ظرفیت تولید سالانه خرمای شهرستان دشتستان بالغ بر ۱۲۰ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 سال گذشته شاهد کاهش بی‌سابقه قیمت خرمای کبکاب در این شهرستان بوده‌ایم و این در حالی است که هزینه داشت و برداشت محصول و همچنین هزینه زندگی کشاورزان افزایش قابل توجهی داشته است. 

 بیم آن می‌رود که در سال جاری نیز تجربه تلخ سال گذشته تکرار شود و زندگی و معیشت کشاورزان دشتستان با بحران جدی روبرو شود.

خواهشمند است دستور فرمایید مسؤولان مربوطه ضمن اتخاذ تدابیر لازم برای این مسئله مهم، نسبت به اعلام قیمت خرید تضمینی خرمای دشتستان حداقل به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار تومان اقدامات لازم را انجام دهند.

دکتر ساداتی نژاد نیز پیرو این نامه نماینده دشتستان، خطاب به وزیر جهاد کشاورزی نوشته است: لطفا موضوع در شورای قیمت‌گذاری طرح و در خصوص قیمت تضمینی برای حمایت از کشاورزان تصمیم‌گیری شود.

 قاعدتا بازار به حمایت روانی نیاز دارد و شروع موضوع، بازار را سامان خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست کشاورزان بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با اشاره به کشت بیش از ۶۵۰ هکتار کلزا امسال در این شهرستان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

توکل آبشناس، کم آب بر بودن، قرار گرفتن در تناوب با کشت گندم، داشتن قیمت تضمینی خرید از سوی دولت و مفید بودن برای تغذیه زنبور عسل را از جمله مزایای کشت کلزا برشمرد.

او همچنین با اشاره به اینکه کلزا همه ساله در پاییز کشت و در خرداد برداشت می‌شود، گفت: از سیاست‌های اصولی جهاد کشاورزی ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند کلزاست.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است
  • رضایی: المپیکی شدن امامی و آذرپیرا تصمیم درست و عادلانه بود
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟