Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت، این اتحادیه باید با طالبان افغانستان وارد گفتگو شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی نشست ویدئویی فوق‌العاده وزرای خارجی این اتحادیه گفت: ما باید با هر مقامی در کابل در تماس باشیم. طالبان جنگ را برده و ما باید آن‌ها گفتگو کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بورل همچنین خاطرنشان کرد که طالبان می‌توانند به سرعت قدرت را به دست بگیرند، زیرا آن‌ها فضای وحشت را در بین شهروندان ایجاد کردند.

وی همچنین تاکید کرد که اتحادیه اروپا تنها در صورتی با دولت جدید افغانستان همکاری می‌کند که سازشی صلح آمیز و جامع را ایجاد کرده و به حقوق بنیادی تمامی افغان‌ها از جمله زنان، جوانان و اقلیت‌ها احترام بگذارد.

بورل همچنین توضیح داد که اولویت اصلی برای اتحادیه اروپا تضمین خروج اتباع اتحادیه اروپا و افغان‌هایی است که برای اتحادیه یا کشور‌های عضو در ۲۰ سال گذشته کار می‌کردند. ۴۰۰ تبعه افغان و خانواده‌هایشان که برای هیات‌های اتحادیه اروپا در افغانستان کار می‌کردند، می‌خواهند از افغانستان خارج شوند و ما باید شرایطی را برای خروج ایمن آن‌ها از این کشور فراهم کنیم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از اسپانیا بابت استقبال از افغان‌های خارج شده از افغانستان قدردانی کرد؛ این افغان‌ها تا زمان پذیرفته شدن در سایر کشور‌های اتحادیه اروپا در اسپانیا می‌مانند.

وی همچنین از دولت فرانسه هم باید تامین امنیت نظامی در افغانستان و از ایتالیا بابت کمک‌هایش در روند خروج اتباع افغان و سایرین از افغانستان تشکر کرد.

وزرای کشور‌های عضو اتحادیه اروپا همچنین توافق کردند که این اتحادیه باید از تحرکات بزرگ مهاجرتی جلوگیری و از ترانزیت و کشور‌های همسایه افغانستان حمایت کند.

وزرای کشور اتحادیه اروپا قرار است در نشستی فوق‌العاده که امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود به بررسی رویکرد این اتحادیه درباره بحران بالقوه مهاجرتی بپردازند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه که در اردن به سر می‌برد در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ایمن الصفدی" همتای اردنی خود در خصوص تحولات اخیر درافغانستان گفت: به مذاکره و گفتگو با تمام طرف‌ها در افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهیم.

چاووش‌اوغلو با بیان اینکه پس از خروج اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان از این کشور خلا ایجاد شده، خاطرنشان کرد: بدین ترتیب طالبان وارد کابل شده و عملا اداره کشور را به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه به مذاکره با تمام طرف‌ها ادامه می‌دهند، اذعان داشت: با مذاکره با تمام طرف‌ها ادامه می‌دهیم حتی طالبان، شخصیت‌های مهمی مانند عبدالله عبدالله و حامد کرزای هنوز در کابل بوده و در حال آماده‌سازی مذاکره هستند.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: در حال حاضر ابتدا باید کشور آرام شود. باید بگویم ما از پیام‌های ارائه شده توسط طالبان را تاکنون مثبت ارزیابی کرده‌ایم. ترکیه به حمایت از توسعه اقتصادی، ثبات، صلح و آرامش کشور دوست و برادر افغانستان ادامه خواهد داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا چاووش اوغلو افغان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۸۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان

ریاست عمومی پاسپورت طالبان در بغلان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت بغلان در یک سال گذشته، ۲۱ هزار جلد پاسپورت توزیع کرده ‌است.

این ریاست می‌افزاید، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۳۲ میلیون افغانی عواید به‌دست آمده است.

گفتنی است چند روز قبل نیز ریاست پاسپورت‌‌ طالبان از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات، ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در پکتیا و بیش از ۱۹ هزار جلد پاسپورت در ولایت نیمروز خبر داده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • صدایی که از ایران شنیده می‌شود/آیا معمای طالبان حل خواهد شد؟ / فاصله خاورمیانه تا توافق
  • هشدار کارشناسان درباره بحران مسکن در اروپا و خطر راست افراطی
  • دیپلمات‌های طالبان در تهران میزبان تیم ملی فوتسال افغانستان
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • وقوع انفجار در کابل
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان