Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رییس حوزه هنری زنجان گفت: هنرمندان باید از هنر خود در راستای تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی استفاده کند.

امیر نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با نقش هنر در تبیین و ترویج فرهنگ عاشورایی در جامعه و با بیان اینکه هنر ریشه در دین داشته و نمی‌تواند از ریشه‌های دینی خود جدا شود، اظهار کرد: هنر، بازگو کننده عقاید، اتفاقات، ارزش‌ها و باورهای دینی و مذهبی جامعه است و نقش به‌سزایی در ثبت و انتقال این مسائل به نسل‌های دیگر ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فرهنگ دینی ما بخش‌های مختلف هنر همواره بازگوکننده نوع نگاه، اعتقادات مذهبی و وابستگی‌های مسلمانان در دین اسلام بوده و یکی از مواردی که در ماندگاری این اعتقادات و انتقال آن‌ها به نسل‌های دیگر موثر بوده هنر است. مانند شعر که نسل به نسل مفاهیم را انتقال داده است.

این مسئول با بیان اینکه زبان هنر گسترده است و این گستردگی می‌تواند نقش مهمی را در گسترش، تبیین، ترویج و آشنایی نسل جوان با فرهنگ عاشورایی داشته‌ باشد، تصریح کرد: با شرایط کنونی وجود تحریفات و پخش مواردی که منبع موثقی ندارد، نقش مهم هنرمند مشخص می‌شود که باید با هنر خود از این تحریفات جلوگیری کرده و در راستای تبیین درست فرهنگ عاشورایی تلاش کند.

نعمتی با بیان اینکه هنر باید مردمی باشد، ادامه داد: زنجان دارای مرمانی سنتی، مذهبی و با اعتقادات بالای دینی است که وجود تکایا، هیئت‌ها، مساجد، حسینه اعظم، زینبیه اعظم، تجمع بزرگ یوم‌العباس و ... نشان‌دهنده ارادت قلبی مردم زنجان به امام حسین (ع) است که این موضوع باید در آثار هنرمندان استان پررنگ‌تر باشد.

رئیس حوزه هنری زنجان با اشاره به تنظیم سند تحول حوزه هنری و بیان اینکه سعی داریم تا استان زنجان را به عنوان پایگاه احیای فرهنگ و هنر عاشورایی معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ دفاع‌مقدس و انقلاب ما نشات گرفته از فرهنگ عاشورایی است و آثار هنری که تولید می‌شود باید آثاری ماندگار برای نسل‌های بعدی در راستای تبیین و ترویج درست فرهنگ عاشورایی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هنرمند عاشورا محرم ۱۴۰۰ فرهنگ عاشورایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ مهجوری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و سالروز شهادت استاد مطهری از مربیان عقیدتی سیاسی، هادیان سیاسی، مدیران برتر عقیدتی نظارت ومدیران شعب عقیدتی سیاسی تجلیل شد.

آیت الله عباسی منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم به تبیین نقش عقیدتی سیاسی در نشر ارزش‌های اسلامی و گسترش مفاهیم و اصول انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در گام دوم انقلاب مربیان عقیدتی سیاسی برای تبیین دست آورد‌های پرشمار انقلاب بخصوص برای نسل جوان رسالت سنگینی برعهده دارند.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در شهرستان خوی برگزار شد
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • انتقال فناوری به حوزه کشاورزی باید در دستور کار قرار گیرد
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد