Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@09:56:57 GMT

ساخت مستند انسانیت و تعزیه به زبان انگلیسی در یزد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۹۴۶۵

ساخت مستند انسانیت و تعزیه به زبان انگلیسی در یزد

ایسنا/یزد معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از ساخت سه کلیپ نذر فرهنگی با محتوای محرم به همت این سازمان خبر داد و در این باره گفت: مستند انسانیت و تعزیه در استان یزد به زبان انگلیسی یکی از تولیدات سازمان است که با هدف شناساندن محرم به جهانیان تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عباس ملازینلی»  با اشاره به اقدامات هر ساله‌ی این سازمان به منظور گرامیداشت ایام محرم، گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته در برگزاری همایش‌ها، مسابقات، تهیه و تولید مستند و فضا سازی شهری متناسب با این ایام اهتمام داشته و تلاش شده باتوجه به شرایط کرونایی برنامه های محرم و عزای حسینی در قالب مجازی برگزار شود.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت مجازی، گفت: همچنین اقدامات لازم برای برگزاری مجالس عزاداری با همکاری بیش از ۲۰ هیئت مذهبی محلات در قالب دستورالعمل های ابلاغی از سوی ستاد کرونا انجام خواهد شد.

ملازینلی در ادامه با اشاره به ساخت سه کلیپ نذر فرهنگی با محتوای محرم، افزود: به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد کلیپ مستند ۱۰ قسمتی با عنوان «پناهِ عالم» که به معرفی سبک های عزاداری اصیل یزدی می پردازد تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: مستند انسانیت و تعزیه در استان یزد به زبان انگلیسی هم یکی دیگر از تولیدات سازمان است که به همین مناسبت  با هدف شناساندن محرم به جهانیان تولید شده و در بستر فضای مجازی پخش می شود.

وی در ادامه افزود: از جمله دیگر برنامه ها می توان به برگزاری هشت دوره همایش دوچرخه سواری با عنوان «قدم قدم، تا حسینیه ایران» با مشارکت سازمان، هیئت ورزش همگانی و هیئت های مذهبی محلات  به همراه تجلیل از خانواده های شهدای محله در طول ماه محرم اشاره کرد.

 رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اشاره به پخش واقعه عصر عاشورا با استفاده از تکنولوژی عینک فضای مجازی، تصریح کرد: این تکنولوژی واقعه عاشورا را بصورت ملموس و طبیعی جلوه می دهد و تلاش شده  این واقعه تا حدی بازسازی شود.

این مسئول در خصوص فضاسازی شهر با موضوع محرم، گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی، نصب المان‌های موضوعی، نصب بیش از ۵۰ استند شهری، بیلبورد و بنر از اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در پاسداشت و بزرگداشت شهادت سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) در فضاسازی شهری است.

وی از برگزاری دو مسابقه عکاسی با محوریت محرم خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره عکاسی محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ابعاد قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ایجاد بستری برای ظهور و بروز خلاقیت های هنری در انتقال پیام عاشورا،  برگزار و تا اربعین ادامه خواهد داشت. همچنین مسابقه عکاسی با موضوع محرم در سطح محله پردیسان نیز برگزار می شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ملازینلی اظهار کرد: در این ایام بسته های فرهنگی با محتوایی ویژه شامل مدادرنگی، سربند، دفترچه، برچسب با مضمون ماه محرم  برای کودکان ۴ تا ۱۰ سال تهیه شده و به آن ها اهدا می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محرم ۱۴۰۰ سازمان فرهنگی اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد ساخت مستند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه سه‌شنبه در نشست با هنرمندان تئاتر استان اردبیل اظهار کرد: تئاتر شبستان با توجه به زیست بوم مناسب استان فرصت کشف استعدادهای هنری و معرفی به جامعه هنری استان را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان به یک شبکه فرهنگی و هنری گسترده تبدیل شده است، افزود: کانون مساجد با وجود ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود می‌تواند گام‌های بزرگی در عرصه هنری استان ایفا کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه تئاتر شبستان از جمله فعالیت‌های کانون‌‎های مساجد برای مشارکت نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های هنری است، تصریح کرد: جشنواره تئاتر شبستان با هدف کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان، تربیت هنرمند مومن متعهد و انقلابی، فرهنگ‌سازی با مبانی معرفتی و دینی به زبان هنر و احیای کارکردهای واقعی مساجد پایه گذاری شده و امروز شاهد ظهور و بروز استعدادهای هنری در سطح کانون های مساجد هستیم.

آمون ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر شبستان با هدف برنامه‌ریزی در حوزه تئاتر با توجه به زیست بوم منطقه و استان تشکیل می‌شود و امیدواریم تئاتر شبستان نیز با توجه به استعدادهای هنری استان اردبیل که تاکنون به عرصه تئاتر معرفی کرده بتواند گام‌های مهمی بردارد.

وی خاطرنشان کرد: تئاتر، زبان گویایی برای بیان و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات است که با استفاده از آن می‌توان به جامعه آگاهی بخشید و زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به زبان هنر را فراهم کرد.

کد خبر 6093560

دیگر خبرها

  • زبان طنز نیشدار است
  • زبان آلمانی و انگلیسی مانع حضور زیدان در بایرن شد!
  • برگزاری نمایشگاه حمایت از غزه در دانشکدگان هنر‌های زیبای دانشگاه تهران
  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • توضیحات معاون علمی رئیس‌جمهور درباره پروژه دانشگاهی ساخت هواپیما و دروغ‌پردازی رسانه انگلیسی 
  • واکنش زاکانی به حواشی قرارداد واردات خودروهای برقی
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است