Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@11:29:41 GMT

تشدید نظارت‌ها در ورودی‌های مازندران

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۹۷۳۳

تشدید نظارت‌ها در ورودی‌های مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران درباره وضعیت تردد‌ها گفت: با عنایت به مصوبه ستاد ملی کرونا به منظور اعمال محدودیت شدید در تردد حمل و نقل عمومی و خودرو‌های شخصی و نظارت دقیق بر اجرای این ممنوعیت در کل کشور و با اشاره به این که تمامی مجوز‌های صادره برای تردد‌ها از سوی دستگاه‌ها باطل شده است، نیروی انتظامی موظف شد با جدیت و قاطعیت نسبت به مسدود کردن ورودی و خروجی شهر‌ها و جلوگیری از هر گونه تردد بین استانی، اقدامات لازم را در مدت مشخص شده انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: با توجه به شرایط ویژه کرونایی در مازندران، یک هفته قبل از اعلام مصوبه ستاد ملی کرونا، درخواست تعطیلی استان را به دولت را داده بودیم، اما در ستاد به دلیل این که بسیاری از مردم از طرح ممنوعیت مطلع نیستند و باید فرصتی قائل شد تا اختلال در اجرای طرح ایجاد نشود مورد تایید قرار نگرفت.

استاندار مازندران ادامه داد: بعد از اعلام مصوبه ستاد مقابله با کرونای کشور، مبنی بر تعطیلی سراسری، بلافاصله با وزارت کشور و دفتر ریاست جمهوری ارتباط گرفته و پیگیری کردیم که راه‌های ورودی استان را ببندیم به همین منظور با هماهنگی و عزم فرماندهان و مسؤولان نیروی انتظامی، نظامی و فرمانداران، برای اعمال دقیق و شدید محدودیت‌های تردد، اقدامات و تدابیر لازم پیاده‌سازی شد.

حسین‌زادگان گفت: بار‌ها از تریبون و رسانه‌های مکتوب و شنیداری و دیداری گفته‌ام و مجددا اعلام و تاکید می‌کنم، در اجرای این مصوبه، ورود به استان‌های قرمز ممنوع است، هر فردی که از استان‌های دیگر وارد استان مازندران شود، توسط نیرو‌های انتظامی و نظامی ضمن اعمال جریمه، برای خروج و برگشت از مازندران، هدایت خواهد شد.

استاندار مازندران در باره خبری که به نقل از وی در فضای مجازی با این مضمون که به خاطر بستن راه‌ها، تهدید و توبیخ شدم، نیز گفت: این موضوع مربوط به موج‌های اول کرونا در استان است، آن زمانی که هنوز ستاد مبارزه با کرونا شکل نگرفته بوددر آن زمان، یعنی وقتی موج‌های اولیه کرونا به وجود آمده بود، راه‌ها را بستم تا سلامت مردم استان به خطر نیفتد. این تصمیم طبیعا در ان مقطع تبعاتی هم داشت، اما سلامت و حفظ جان هم استانی‌هایم برایم مهم‌تر از این مسائل بود و کماکان هم هست. نمی‌دانم چرا برخی از افراد، از شرایط سواستفاده می‌کنند و قصد بهره‌برداری سیاسی و تشویش اذهان عمومی را دارند.

او ادامه داد: همه باید بدانیم، در حال حاضر، آرامش، وحدت و همکاری همه جانبه راه برون رفت از تهدید سلامت و جان مردم است. اکنون که ستاد ملی مبارزه با کرونا وجود دارد و به عنوان یک اهرم حمایتی می‌تواند باشد، باید مصوبه ستاد رابه صورت کامل اجرا کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با عنایت خدا تا این جای کار، علیرغم تمام سختی‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، با همکاری همه عوامل اعم از، نیرو‌های محترم و فعال انتظامی و نظامی، هلال احمر، بسیج و سپاه، فرمانداران شهرستان‌های ۲۲ گانه، بخشداران و دهیاران و از همه مهم‌تر مردم عزیز، دلسوز و ولایی مازندران، اعمال محدودیت‌های تردد به خوبی در حال اجراست.

او در ادامه با بیان اینکه ما هیچ وقت، ذره و لحظه‌ای خدای نخواسته، جان عزیز مردمان دیار علویان یا سلامت برادران و خواهران شریف خود را با هیچ متاع و فضایی معامله نکرده و نخواهیم کرد و یقینا جان، سلامتی و آرامش مردمان مازندران و دیگر هموطنان مان برای مان اولویت و حجت است، گفت: البته در فضای مجازی و برخی رسانه ها، شاهد حجم سنگین ترافیک هستیم که باید گفت، متاسفانه، خیل عظیمی از مسافران و گردشگران برای ورود به مازندران اعزام شده‌اند که همگان ملاحظه کردند که چگونه با درایت، متانت، صبوری و دلسوزی عزیزان نیروی انتظامی و نظامی، بسیاری از آنان برگشت داده شدند.

حسین‌زادگان اضافه کرد:، اما متاسفانه برخی از مسافران، رفتار‌ها و برخورد‌های ناشایست و به دور از شأن و ادب و انسانیت با ماموران و مسؤولان مربوطه داشته‌اند و به هر نوع رفتار و توجیهات غیرمنطقی متوسل شده‌اند تا به استان ورود کنند که با برخورد قاطع و قانونی مواجه شدند هرچند معتقدم که این دست رفتار‌ها و فرهنگ‌ها باید آسیب‌شناسی شود.

او اضافه کرد:اما در این میان،  افرادی هم بوده‌اند که بیمار سخت و خاص داشته‌اند و جهت پروسه درمان و جراحی‌های سنگین و آزمایشات مختلف و به تهران مراجعه کرده و در حال برگشت به زادگاه خود بودند یا افراد بومی که مقیم استان‌های دیگر بوده و قصد ورود به شهر یا استان خود را داشته‌اند که همه‌ی این عوامل باعث ایجاد ترافیک سنگین و اجرای دشوار محدودیت‌های تردد شد.

استاندار مازندران یادآور شد: با استعانت از خداوند متعال و توسل به سرور و سالار شهیدان، به همه مردم ولایت مدار مازندران، عرض می‌کنم، مطمئن باشید در اجرای دقیق و درست، نظارت و کنترل شدیدتر و قانونی در محدودیت‌های تردد، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم و نه تنها با هیچ احدی در قبال حفظ سلامت هم استانی‌های خود تعارف نخواهیم داشت بلکه با قاطعیت و جدیت بیشتری به اجرای آن خواهیم پرداخت.

استاندار مازندران در خاتمه بیان کرد: جا دارد از صبوری، بردباری، خضوع و انسانیت، تمامی مردم غیور و شریف مازندران که در تمامی فصول سال، به ویژه از بدو شیوع این ویروس منحوس، متحمل هزینه‌های سنگین به هر طریق ممکن شده‌اند، صمیمانه قدردانی کنم. همچنین از اصحاب رسانه، بابت حساسیت و اهمیت دادن به موضوع کرونا و مسائل مبتلا به آن تشکر کنم و از عموم مسافران، گردشگران و مردم عزیز کشور و دیگر استان‌ها، برادرانه تقاضا کنم که در حال حاضر، مازندران و دیگر استان‌های شمالی، گزینه خوبی برای سفر و گردش یا هر بهانه دیگر نیستند.

وی گفت: همه با هم با عزم ملی باید کمک کنیم تا این زنجیره انتقال هر چه سریع‌تر قطع و در نهایت مدیریت و ریشه کن شود تا دیگر شاهد از دست دادن عزیزان و نزدیکان‌مان نباشیم، مازندران همواره میزبان خوب و مهماندوست و مهمان‌پذیر بوده است، اما نه در شرایط کنونی که جان همه ما در خطر است. به فکر سلامت مردمان مازندران باشید تا میزبان بهتری در آینده برای همگان باشیم.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس راه مازندران ممنوعیت تردد شبانه استاندار مازندران محدودیت های تردد مصوبه ستاد استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌های استان مازندران گفت: طی تعطیلات نیمه اول اردیبهشت سال‌جاری بیش از ۸۴۹ هزار تردد در سطح جاده‌های این استان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن جهانیان، امروز_دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر آمار به دست آمده از ۱۱۲ سامانه ترددشماری منصوب در محورهای مازندران طی ایام تعطیلات اواسط اردیبهشت سال‌جاری تا شهادت امام جعفر صادق (ع) نشان می‌دهد در این محورها بیش از ۸۴۹ هزار تردد انجام شده است، اظهار کرد: این تعداد تردد نسبت به مشابه هفته گذشته در حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از این میان تردد در محور سوادکوه به بیش از ۱۶۵ هزار تردد، در محور هراز بیش از ۱۶۳ هزار تردد و در محور کندوان بیش از ۱۵۱ هزار تردد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌های استان مازندران با اشاره به اینکه طی بازه زمانی مذکور محورهای کریدور بزرگراهی ساری تا محمودآباد پر ترددترین محورهای مازندران بوده‌اند، خاطرنشان کرد: پرترددترین ساعات روز نیز معمولاً بین ساعات ۱۸ الی ۱۹ روز جمعه دوازدهم اردیبهشت بوده که در ساعت مذکور بیش از ۱۴۶ هزار تردد از وسایل نقلیه به ثبت رسیده است.

کد خبر 751151

دیگر خبرها

  • محور علی آباد-گرگان با ثبت ۷۶ هزار تردد جز پر ترددترین محورگلستان
  • راه اندازی سامانه نظارت مردمی دیوان محاسبات مازندران
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز تا فردا
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در تهران / پیش‌بینی لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • رگبار باران و رعدوبرق در ۶ استان کشور طی امروز / بارش‌ها در کدام مناطق تشدید می‌شود؟
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است