Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- در پی افزایش بی سابقه شیوع ویروس کرونا در شهرستان پلدختر و تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های تنها بیمارستان این شهر، تعدادی از بیماران در راهروی بیمارستان بستری شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  پلدختر،  حدود یک سال ونیم است که ویروس خطرناک و منحوس کرونا وارد کشورمان شده و چند پیک خطرناک آن را پشت سر گذاشتیم اما طی هفته‌های گذشته خبر ورود نوع جدیدی از کرونا به نام دلتا ویروس  پخش شد، ویروسی که حاکی از پیک جدیدی با قدرت سرایت بالا و کشندگی زیاد می‌داد، متاسفانه در سایه بی‌توجهی و عادی انگاری سایه کرونای دلتای وحشی این روزها در حال رکورد زنی در آمار ابتلایان و بستری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اوضاع شهرستان پلدختر نیز به دلیل عادی انگاری‌ها و نبود نظارت کافی بسیار وخیم است به طوری که تمام بخش‌های تنها بیمارستان این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده و به سبب افزایش بیماران بستری، به دنبال ازدحام بیماران، اوج گیـری بحران کــرونا در شهرستان پلدختر، تکمیل صد درصدی و پذیرش خارج از ظـــرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین به منظور مدیریت تخت، با افزایش و چیدمان تخت‌های بستری، ناگزیر بیماران کرونایی در راهروی بخش‌های بیمارستان پذیرش و تحت درمان قرار می‌گیرند که روز گذشته ظرفیت این بخش هم تکمیل شده تا بیمارستان پلدختر به صورت کامل به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کند.

موج پنجم کرونا با تکمیل ظرفیت تنها بیمارستان پلدختر در حال نشان دادن بدترین وضعیت شیوع خودش است، که با عادی انگاری کرونا توسط مردم و مسئولان طی 10 روز گذشته بیش از 780 پلدختری را مبتلا و 136 نفر را راهی بیمارستان کرده است تا با اضافه شدن این تعداد شمار مبتلایان به این ویروس به هشت هزار و 463 بیمار برسد.

مستند تسنیم از روز‌های سخت و مرگبار کرونایی در سیستان و بلوچستان/ فشار بی‌پایان بر سفیدپوشان "بی‌بیمارستان‌ترین" استان ایران / سایه سنگین ترس از بازگشت پیک فاجعه‌بار + فیلمسپاه ‌نقاهتگاه‌های تخصصی بیماران کرونایی را در شهرهای مختلف راه‌اندازی می‌کند ‌جزئیات ترخیص 24.5 میلیون دز واکسن کرونا از گمرک فرودگاه امام + جدول

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از الزاماتی است که می‌تواند از میزان گسترش این بیماری جلوگیری کند نکاتی که این روزها کم‌تر به چشم می‌خورد و برگزاری گسترده مراسمات عروسی قبل از شروع ماه محرم شد تا پیک پنجم این بیماری در شهرستان پلدختر شروع و شدت پیدا کند. 

به دنبال افزایش تعداد بیماران و بستری‌های ویروس کرونا رزمایش گروه‌های درگیر در طرح ملی غربالگری یا طرح شهید سلیمانی با حضور فرماندهی سپاه ناحیه پلدختر و مسئول جامعه پزشکی شهرستان با هدف محدودیت‌های کرونایی به تعطیلی بازار و بستن مغازه‌های گروه دو، سه و چهار اقدام کنند. طرحی که همزمان با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر همکاری نیروهای مسلح با کادر درمان بیش از یک سال است شروع شده و به گفته سرهنگ کریمی فرمانده سپاه ناحیه پلدختر تا سفید شدن شرایط کرونایی این شهرستان ادامه دارد.

 تجهیز راهروهای بیمارستان پلدختر برای بستری موقت بیماران 

سید محمد موسوی رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بستری بیش از 110 بیمار کرونایی در این بیمارستان اظهار داشت: سه بخش اصلی بیمارستان، بخش اورژانس و یک بخش موقت در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند که بیش از 70بیمار بستری دائم داریم و 44نفر هم به صورت موقت بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه روند مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) به شدت افزایشی است افزود:به سبب شدت مراجعات بیماران به بیمارستان من به اتفاق دو نفر از همکارانم در اورژانس بیمارستان مشغول ویزیت بیماران هستیمکه تاکنون اینگونه مراجعات افزایشی و بستری‌ها را از اول کرونا تاکنون ندیدیم.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره)پلدختر با بیان اینکه به جز بخش زایشگاه تمام بخش‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است عنوان کرد: به سبب مراجعات زیاد مجبور بودیم که راهروهای بیمارستان را هم برای خدمات دهی به بیماران تجهیز کنیم  که در حال حاضر 15 بیمار به صورت موقت در این بخش بستری هستند، کسانی در این قسمت به صورت موقت بستری می‌شوند که به بیمارستان می‌آیند دارو تهیه می‌کنند و می‌روند.

وی بیان کرد: مجبور شدیم تمام نیروهای اتاق عمل، بیهوشی، واحد اعزام و نیروهایی درمانی که در بخش‌های اداری هستند را پای کار بیاوریم که کمک کنند که از همه تلاشهای کادر درمان تقدیر و تشکر می‌کنم.

موسوی با بیان اینکه از لحاظ تجهیزات و دارو  مشکلی نداریم گفت: برای برخی بیماران کرونایی که شرایطشان حاد است به اجبار باید کپسول استفاده کنیم که کپسول هم داریم، فقط چند فلومتر و مانومتر نیاز داشتیم که یک پزشک خیر به کمک کرده و 14 فلومتر خریداری شده که بخش از مشکلات ما در این زمینه حل شد ولی چون به مرور هم نیروها و هم تجهیزات فرسایشی پیدا می کنند اگر این روند پیش برود در آینده با مشکل روبرو می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری تجمعات از جمله مراسمات عروسی و در حال حاضر هم مراسمات عزاداری از طرف مردم رعایت نمی‌شود تصریح کرد: از مردم شهرستان پلدختر تقاضا دارم فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان رعایت کنند. 

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره)پلدختر با اشاره به دلایل این پیک خاطر نشان کرد: طبق آمارها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف مردم به زیر 20درصد رسیده است و دولت هم اهرم‌هایی که نیاز بود این دستورالعمل‌ها را اجرا کند استفاده نکرد که سبب به وجود آمدن شرایط حال حاضر و فشار به کادر درمان شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای بسیج و سپاه برای رهایی از این وضعیت همکاری می‌کنند افزود: شبکه بهداشت و کادر درمان نیازمند حمایت هستند ما وظیفه خود در قبال مردم را انجام می‌دهیم اما باید ورودی به بیمارستان کاهش پیدا کند تا فشار بر کادر درمان کمتر شود چون اگر به مشکل بر بخوریم ممکن است فاجعه رخ بدهد.

ادامه طرح شهید سلیمانی تا سفید شدن وضعیت کرونایی پلدختر

سرهنگ منصور کریمی فرد فرمانده سپاه ناحیه پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پلدختر گفت: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کمک بسیج ونیروهای مسلح به کادر درمان برای مقابله با کرونا، سپاه ناحیه پلدختر با همکاری بسیج جامعه پزشکی اقدام به فعال سازی تیم‌های بسیج به صورت نظارتی، مراقبتی و حمایتی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث واکسینه کردن مردم شهرستان علیه ویروس کرونا هم نیروهایی آموزش داده و در خدمت شبکه بهداشت و درمان قرار دادیم افزود: تا سفید شدن وضعیت کرونا در شهرستان پلدختر طرح شهید سلیمانی را ادمه می‌دهیم. 

فرمانده سپاه ناحیه پلدختر عنوان کرد: با توجه به ماه محرم نیروهای بسیجی در هیئت‌ها حضور پیدا کرده و دستورالعمل ها را گوشزد می‌کنند.

وی بیان کرد: در بحث تیم‌های حمایتی با سپاه استان و خیرین هماهنگ شده است تا با توجه به تعطیلات کرونایی، بسته‌های معیشتی در اختیار کارگران و خانواده‌های مبتلا به کرونا قرار دهیم.

درخواست افزایش تخت برای بیماران کرونایی 

حسن رضائیان فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به وضعیت قرمز این شهرستان اظهار داشت: به سبب وضعیت شهرستان طی هفته گذشته سه بار جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان را تشکیل دادیم و با چنگ و دندان و با تجهیزات و ابزارهای لازم ماندیم که شرایط رو به بهبودی برود.

وی با اشاره به اینکه کمبودها را در جلسات ستاد مبارزه با کرونای استان مطرح و درخواست دادیم افزود:کل کشور گریبانگیر این ویروس شده است و شهرستان پلدختر هم مانند سایر شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارد و قریب 90 نفر به صورت ثابت در بیمارستان این شهر بستری هستند که درخواست تعدادی تخت از استان دادیم و تمهیدات و بسترسازی لازم برای ضروریات پیش بینی شده است.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه بیمارستان پلدختر پاسخگوی مراجعات است و تا این لحظه مشکلی نداشتیم عنوان کرد: بیشتر فشار بیماران کرونایی شهرستان‌های همجوار مانند رومشگان و ماژین به سبب نزدیکی بر روی کادر درمان پلدختر است.

ورود خودروهای غیر بومی به پلدختر ممنوع 

وی بیان کرد: آنچه کاملا مشهود و قابل توجه است مردم هستند که باید پروتکل‌های بهداشتی را در مراسمات عزاداری و تجمعات رعایت کنند که در سرکشی‌های صورت گرفته از هیئت‌ها بیشتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اصناف هم همکاری و همراهی کرده و مغازه‌ها را بستند.

رضائیان گفت: سپاه و بسیج ورود پیدا کرده و به کمک بهداشت و درمان آمدند و یک سالن آموزش و پرورش را هم برای واکسیناسیون آماده کردیم تا سرعت عملی در بحث واکسیناسیون انجام شود که امیدوارم با تدابیر اندیشیده شده شرایط فعلی متوقف شود ،متولیان بستر را فراهم کرده مردم تکمیل کننده این پازل هستند و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و همراهی کنند.  

وی با اشاره به اینکه گیت در ورودی شهرستان از سمت خوزستان در پاعلم مستقر شده تصریح کرد: ورود خودروهای غیربومی به شهرستان پلدختر ممنوع است و اجازه ورود خودروهای غیربومی را نمی‌دهیم تدابیر لازم برای روزهای آینده و بعد مراسمات عزاداری پیش بینی شده که به حق امام حسین(ع)تعداد مبتلایان تنزل پیدا کند تا به وضعیت قابل قبول برگردیم.

انتهای پیام/646/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بیمارستان امام خمینی بیماران کرونایی سپاه ناحیه پلدختر شهرستان پلدختر بیمارستان پلدختر تنها بیمارستان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • فیلم| اوضاع فوق بحرانی در بیمارستان های غزه
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد