Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@00:21:53 GMT

حمايت آنکارا از صلح پايدار در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۰۵۷۸

خبرگزاری آریا- چاووش اوغلو تصریح کرد؛ ترکیه به مذاکره با تمام طرف‌های افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهد و استمرار حضور نظامی ما در فرودگاه کابل بستگی به تصمیم گیری آنها دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه مواضع رسمی کشورش در قبال تحولات اخیر افغانستان را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چاووش اوغلو در باره آخرین تحولات افغانستان گفت: ترکیه به مذاکره با تمام طرف‌های افغانستان از جمله طالبان ادامه می‌دهد و استمرار حضور نظامی ما در فرودگاه کابل بستگی به تصمیم گیری آن‌ها دارد.
چاووش اوغلو که در سفر اردن به سر می‌برد این مطلب را در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایش عنوان کرد و افزود: ابتدا اوضاع افغانستان باید آرام شود، باید بگویم تا این لحظه پیام‌های طالبان را مثبت ارزیابی می‌کنیم، چه پیام‌هایی که به جامعه جهانی داده اند و چه پیام‌هایی که به مردم داده اند، امیدوارم در عمل هم شاهد این وضعیت باشیم.
چاووش اوغلو درباره اداره فرودگاه کابل گفت: هم اکنون علاوه بر نظامیان ما، نیرو‌هایی از آمریکا، انگلیس و چند کشور دوست دیگر نیز در فرودگاه کابل حضور دارند، دو سه روز دیگر پس از تامین امنیت کار تخلیه مسافران ادامه می‌یابد. ترکیه نه تنها برای اتباع خود بلکه برای تخلیه اتباع کشور‌های دیگر نیز کمک می‌کند.
وی درباره آینده افغانستان گفت: ناظر و پیگیر تحولات افغانستان هستیم و باید ببینیم که برای افغانستان چه کار می‌توانیم کنیم.
چاووش اوغلو با بیان اینکه حضور نظامی ترکیه در افغانستان هیچوقت با اهداف جنگ طلبانه نبوده است گفت: ترکیه در راس کشور‌هایی است که از توسعه اقتصادی، ثبات، صلح و آرامش افغانستان حمایت می‌کند.
وی درباره ادامه حضور نظامیان ترکیه در فرودگاه کابل اضافه کرد: مدیریت و حفاظت فرودگاه مدتهاست که به عهده ترکیه است در باره ادامه این روند آن‌ها میان خودشان مذاکره و تصمیم گیری خواهند کرد، اکنون باید ببینیم روند انتقالی در افغانستان چگونه شکل می‌گیرد و چه کسانی در این روند مشارکت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آنکارا افغانستان فرودگاه کابل چاووش اوغلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

تین نیوز

اعلام آمادگی مجدد راه آهن جمهوری اسلامی ایران جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه

به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه ای راه آهن در حوزه کریدورهای بین المللی ریلی، راه آهن جمهوری اسلامی ایران از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام ۱۰ واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام نموده است.

متاسفانه پس از گذشت هفت روز، کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگنها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه