Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: قیام امام حسین(ع) در راستای برافراشتن پرچم توحید و خداپرستی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید نصیر حسینی در مراسم سوگواری سالار شهیدان در حوزه علمیه اظهار داشت: قیام همه انبیاء و اولیای الهی بویژه قیام امام حسین(ع) در راستای برافراشتن پرچم توحید، خداپرستی و آماده کردن بستر جامعه برای ورود مردم به بهشت خدا و دور کردن مردم از خشم، غضب و در نهایت از دوزخ و عذاب سخت و ابدی خداوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افرود: نتیجه این قیام، فراهم کردن زمینه بهتر برای حاکمیت اخلاق و معنویت، عدالت، علم و دانایی در جامعه است.

حسینی بیان کرد: حضرت سیدالشهدا در همین راستا حرکت کرد که مردم را به سمت عقلانیت، معنویت، عدالت و اخلاق دعوت کند و حاکمیت را از دست خونریزان و ستمگران خارج کند و به مردم هشدار دهد که اگر حاکمیت جامعه در دستور و اختیار افراد جاهل و نادان باشد، طبیعتاً معنویت و عدالت از بین خواهد کرد و خون مظلومین ریخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: انسان که در پیشگاه خداوند آنقدر جایگاه دارد که اشرف مخلوقات است، حکومت معاویه ارزشی نداشت و این که در دوران بنی امیه اینگونه شد که انسان‌های بزرگی همچون سید الشهدا به شهادت رسیدند و خونشان ریخته شد، این معلوم است که حکومت و حاکمیت اگر به دست افراد نااهل بیفتد چه اتفاقی روی خواهد داد.

نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در گلستان برگزار نمی‌شودتدابیر امنیتی و بهداشتی برای برگزاری مراسم عاشورای حسینی(ع) در کربلای معلیپلیس برای پوشش ترافیکی مراسم تاسوعا و عاشورا در کهگیلویه و بویراحمد مشکلی ندارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: مهمترین هدف حضرت اباعبدالله از قیام عاشورا که سراسر این قیام درس عبرت است، جامع جمیع فضیلت هاست، درس آزادگی و حریت، امر به معروف و نهی از منکر و درس نرفتن زیر بار ظلم و ستم است که هر کدام را می‌توان ساعت‌ها تفسیر کرد.

حجت‌الاسلام سیدجواد خاضع ادامه داد: درسهایی که در عاشورا از امام حسین علیه السلام یاد گرفتیم، امیدوارم که حداقل در این ایام این درس‌‌ها را مرور کنیم و در زندگی خود به کار ببریم.

وی اظهار داشت: در قیام کربلا تقابل سپاه نور و سپاه نار است، یک طرف همه فضیلت‌ها و یک طرف همه رذیلت هاست، یک طرف ارزش‌ها و یک طرف همه ضد ارزش‌هاست، اما شهادت امام حسین به ما آموخت که وقتی دین ما در خطر باشد انسان باید از همه هستی خود بگذرد تا دینش زنده بماند.

خاضع تصریح کرد: دین اسلام را حضرت محمد تاسیس کرد اما اگر امام حسین علیه السلام نبود کمتر از 50 سال بعد از رحلت پیامبر چیزی از آن باقی نمی ماند، امیدواریم از این حرکت درس بگیریم زیرا یکی از آثار و برکات قیام اباعبدالله حسین انقلاب اسلامی و نظام مقدس ماست که با الگوگیری از این قیام علیه سلطه استکبار و استعمار به رهبری امام عظیم‌الشان انقلاب، بحمدالله پیروز شد، در ادامه نیز باید از این پیام عظیم کربلا تاسی کنیم و از اهداف بسیار بزرگ و والای امام حسین (ع) تبعیت کنیم.

انتهای پیام/542/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عاشورا عاشورا کهگیلویه و بویراحمد امام حسین ع یک طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۰۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی ساخت سردرب دانشگاه یاسوج سال ۱۳۹۶ آغاز شد.
این سردرب ۱۸ متر ارتفاع و ۲۸ متر طول دارد، استفاده از معماری ایرانی- اسلامی در این طرح مورد توجه است.

طرح کلی سردرب دانشگاه یاسوج دارای ویژگی های خاصی و در جنوب کشور منحصر به فرد است و می تواند معرف استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد