Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا این آیین مذهبی امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان و مردم سوگوار با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا در محل حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) این شهر مذهبی برگزار شد.

عزاداران شرکت کننده در این آیین با نوحه خوانی و مداحی تعدادی از ذاکران اهل بیت (ع)  مراسم سینه زنی در غم شهادت سقای دشت نینوا  حضرت ابوالفضل العباس (ع) سینه زنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این آئین که در میان ناله و اشک عزاداران برگزار شد،  نوای  یا امام حسین (ع) و یا حضرت عباس (ع) در فضای معنوی حرم مطهر آستانه اشرفیه طنین انداز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا همچنین به این مناسبت پرچم های یا ابالفضل العباس (ع) در شهر مذهبی آستانه اشرفیه برافراشته شد.

همه ساله آیین های سوگواری تاسوعای حسینی با حضور پرشور عاشقان عصمت و طهارت در شهر مذهبی آستانه اشرفیه برگزار می شد که امسال‌ به جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این آیین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شده است.

شهر آستانه اشرفیه در شرق استان، به‌ واسطة وجود بارگاه حضرت سلطان‌ جلال الدین اشرف (ع) برادر امام رضا (ع) یکی از کانون های مذهبی گیلان وزیارتگاه عاشقان اهل بیت (ع) از سراسر نقاط کشور است.

حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) در سال ۱۸۰ قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود.آن حضرت کوچکترین فرزند حضرت امام موسی کاظم (ع) بوده و نام مادر بزرگوارشان نیز نجمه است.

سید جلال الدین اشرف (ع) دومین چهره علوی مشهور است که بعد از یحیی بن عبدالله بن الحسن بین سال های ۲۰۶ تا ۲۱۰ هجری قمری وارد سرزمین گیلان شدند.

سید جلال الدین اشرف (ع) پس از شهادت امام رضا (ع) برادر بزرگوارشان وارد گیلان شدند که هنگام ورود به این منطقه اولین نبرد و مقابله را در حوالی زنجان و قزوین که در آن زمان دارلمرز بین اعراب مسلمان و دیلمیان بود، با خوارج و لشکریان خلفای عباسی داشته است.

پس از شهادت آن بزرگوار؛ پیکر پاک آن حضرت طبق وصیتش در تابوت گذاشته شده و در رودخانه خروشان سفیدرود رها می شود.

پیکر آن حضرت بعد از گذشت یکصد کیلومتر در حوالی لاهیجان و در قریه اکیم به ساحل رسید و توسط مردم از آب گرفته و  در همان کنار ساحل به خاک سپرده شد.

گوهر شاد خانم بنت کیا رستم که از خاندان شیعی آل بویه بود در سال ۳۱۱ هجری قمری گنبدی زیبا بر روی قبر آن حضرت بنا نهاد و محل دفن سید جلال الدین اشرف (ع) که در آبادی بی نام و نشانی قرار داشت؛ بعدها به نام های کوچان ، جلالیه، اشرفیه و هم اکنون آستانه اشرفیه معروف است.

برچسب‌ها اعیاد مذهبی آستانه اشرفیه ماه محرم و کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اعیاد مذهبی آستانه اشرفیه ماه محرم و کرونا اعیاد مذهبی آستانه اشرفیه ماه محرم و کرونا سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه برگزار شد آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۱۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از چهارمحال وبختیاری ،خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی استان در آیین کلنگ زنی نهضت ملی مسکن شهر گهرو گفت: این پروژه در ۶۷ پلاک و در ۱۳۴ واحد احداث خواهد شد.

باقری بیان کرد: شهر گهرو در شهرستان کیار واقع شده و از شهرهایی است؛ که در آن کمبود زمین نداریم. مساحت کل سایتی که به پروژه نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است ۱۴ هکتار است که این ۱۳۴ واحد به مساحت ۱۲۹۰۰ متر مربع در فاز اول ۵ هکتاری از سایت یاد شده ساخته خواهد شد و در حال حاضر در مرحله اول تمام کسانی که واجد شرایط بودند، پوشش داده است.

وی ادامه داد: همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت در همین سایت قرار دارند که پس از انجام قرعه کشی، زمین به آنها جهت ساخت واحدهای خود واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن در شهر گهرو در راستای مردمی سازی بیشتر در قالب گروه‌های ساخت دو نفره ساخته خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901291

دیگر خبرها

  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • آیین کلنگ زنی احداث ۱۳۴ واحد نهضت ملی مسکن در شهر گهرو برگزار شد
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه