Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@11:04:45 GMT

کابل زودتر از تصور طالبان سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۱۸۰۴

کابل زودتر از تصور طالبان سقوط کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جانسون گفت: تحولات افغانستان مساله ای نیست که انگلیس از وقوع آن غافلگیر شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در افغانستان درحال وقوع است چیزی نیست که انگلیس آنرا «پیش بینی» نکرده باشد یا برای آن «آماده» نباشد.

 نخست وزیر انگلیس گفت که کشورش در ماموریت افغانستان موفق بوده و این کشور «هر اقدامی را که لازم بوده با هدف ثبات در افغانستان» انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون در پارلمان گفت: بدون آمریکا و پیشتیبانی لجستیکی این کشور، حضور در افغانستان برای کشورهای غربی ممکن نبود.

وی ادامه داد: در طول سالهای گذشته ۱۵۰ هزار بریتانیایی در افغانستان فعالیت داشته اند.

اظهارات جانسون بعد از آن انجام شد که گاردین نوشت، نخست وزیر انگلیس که در تعطیلات به سر می برد به منظور بررسی مسائل افغانستان به سفر خود خاتمه داد.

 بعد از آنکه منابع خبری از توافق نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری نشست مجازی سران گروه هفت به منظور بررسی تحولات افغانستان خبر دادند، گاردین نوشت : این موضوع در دستور کار دولت و مجلس انگلیس هم قرار خواهد گرفت .

گاردین نوشت به همین منظور، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه و  نخست وزیر انگلیس که در تعطیلات به سر می برند، به سفرهای خود خاتمه دادند.

پیش‌تر نیز راب در مصاحبه با رسانه‌های خبری خواستار یک رویکرد عملگرا در مقابل گروه طالبان شد و اعلام کرد باید واقعیت قدرت گرفتن این گروه را پذیرفت.

 راب همچنین گفته بود: انگلیس و متحدانش باید از وضعیت موجود بهترین استفاده را ببرند و با فشار بر طالبان اطمینان یابند این گروه با نسخه قدیمی خود متفاوت است و معتدل‌تر شده است

پربیننده ترین فیلمی غم‌ انگیز از سرنشینان چرخ هواپیمای آمریکایی سرنوشت زنان افغانستان با آغاز حکومت طالبان + فیلم به دنبال تغییر بزرگ اقتصادی هستیم / زنان در قالب شرع اسلام به فعالیت خود ادامه می دهند پیام مشترک حامد کرزی و عبدالله عبدالله رییس بانک مرکزی افغانستان فرار کرد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان نخست وزیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • طالبان خواستار سرمایه‌گذاری تاجران روسی در افغانستان شد
  • وقوع انفجار در کابل
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • قدردانی طالبان از تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان