Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که طبق مصوبه ستاد کرونا، عزاداری در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در روستاها منعی ندارد، مدیرکل امور روستایی استانداری مازندران برخلاف مصوبه این ستاد، تمامی مراسم‌های عزاداری تاسوعا و عاشورا را در روستاها ممنوع کرده است.

ابلاغ این مصوبه در حالی است که مراسم‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق مختلف کشور در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند سوم ابلاغیه هفت بندی که از سوی اداره کل امور روستایی استانداری مازندران به بخشداران ابلاغ شده است، آمده است «برگزاری تمامی مراسم‌های مرسوم عزاداری در ایام تاسوعا و عاشورا مطلقاً ممنوع است، در صورت مشاهده و برپایی آن جلوگیری و ضمن گزارش به بخشدار و پاسگاه منطقه، با همکاری نیروهای انتظامی از برگزاری آن ممانعت به عمل آوردند»

ابلاغ این مصوبه به دهیاران و مخالفت با برپایی آئین‌های مذهبی در محیط‌های باز روستایی موجی از گلایه‌های مردم عزادار مناطق مختلف مازندران از جمله روستاها را دامن زده است و خواستار رسیدگی رئیس دولت جهادی و انقلابی به این مسئله شد.

درحالی از برپایی مراسم‌های عزاداری در روستاها جلوگیری شده است که مسافران غیربومی به راحتی به استان وارد می‌شوند و حضور بی رویه این افراد در مناطق گردشگری و پلاژها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مایه انتقاد مردم مذهبی و عزاداری مازندران شده است و از ضعف مسئولان امر در مدیریت سفر گلایه دارند.

کد خبر 5284371

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مازندران مراسم عزاداری ساری ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم مراسم عزاداری واکسن کرونا شیوع کرونا محدودیت های کرونایی عکس استانها رسانه هیئت بوشهر آمار کرونا هیئت مذهبی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۴۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود

ایسنا/خراسان شمالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت مذهبی استان به‌مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۱۶ شهر استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هیأت‌های مذهبی، علما، روحانیون و مردم ولایتمدار استان در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به‌صورت متمرکز به دسته‌روی و سپس عزاداری و سوگواری خواهند پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری باشکوه‌ این مراسم، ادامه داد: در تمام نقاط شهری استان از جمله مراکز ۱۰ شهرستان و به‌طور کلی ۱۶ شهر خراسان شمالی شاهد برگزاری این دسته‌روی‌ها و عزاداری‌ها خواهیم بود. همچنین در روستاهای بزرگ استان، مراسم عزاداری و دسته‌روی به‌صورت همزمان برگزار می شود.

وی گفت: آیین دسته‌روی و عزاداری متمرکز هیأت‌های مذهبی شهرستان بجنورد ساعت ۹:۳۰ صبح شنبه، ۱۵ اردیبهشت ماه از محل میدان شهید به سمت آستان امامزاده سید عباس (ع) انجام می‌شود.

هدایتی با بیان اینکه این دسته‌روی در همه نقاط شهری استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آیین در شیروان ساعت ۹ صبح از مساجد به سمت مصلای نماز جمعه، در اسفراین ساعت ۱۰ صبح از مساجد شهر به سمت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و در آشخانه نیز ساعت ۹ صبح از ابتدای بلوار شهید بهشتی تا میدان امام خمینی (ره) مقابل مسجدجامع است.

وی با تاکید بر لزوم الگو گرفتن از سبک زندگی امام صادق (ع) افزود: نگاه خاص امام صادق (ع) به موضوع تعلیم و تربیت و پرورش شاگردانی ممتاز برای ترویج فرهنگ ناب قرآنی و اسلامی می‌تواند بهترین الگو برای فعالان فرهنگی، قرآنی و مجموعه‌های حوزه تعلیم و تربیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • یادواره شهدای کارگر مازندران برگزار شد
  • اتفاق عجیب در مراسم خاکسپاری | وقتی حاضران زیر خاک دفن می‌شوند! + ویدئو
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • دور برگشت لیگ یک گلبال کشور در بابلسر
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری