Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه پاکستان قرار است تا روزهای آینده برای همفکری درباره وضعیت افغانستان و کمک به پیشبرد روند صلح، به کشورهای همسایه افغانستان و منطقه سفر کند.

به گزارش برنا، منابع رسمی پاکستان روز پنجشنبه اعلام کردند:  «شاه محمود قریشی» با هدف پیشبرد روند صلح افغانستان به زودی به پایتخت کشورهای همسایه و پیرامون آن سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روز گذشته نیز طی رایزنی تلفنی با  «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین از برنامه خود برای انجام سفرهای منطقه‌ای با دستور کار صلح افغانستان خبر داد.

قریشی به همتای چینی خود گفت: افغانستان امن و باثبات نیاز فوری و حساس برای پاکستان و کشورهای منطقه است.

پیش تر منابع خبری پاکستان گزارش داده بودند: دولت این کشور در تازه ترین تلاش دیپلماتیک خود کنفرانس اسلام‌آباد را برنامه‌ریزی کرده و قرار است از وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان از جمله جمهوری اسلامی ایران برای حضور در این نشست فوق العاده دعوت کند.

روزنامه انگلیسی زبان  «اکسپرس تریبیون» ۱۸ مرداد امسال در این خصوص نوشت: اسلام‌آباد در تکاپوی میزبانی وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان است.

کابینه دولت پاکستان تصمیم گیرنده درباره به رسمیت شناختن طالبان

در همین حال وزیر کشور پاکستان طی کنفرانس مطبوعاتی در شهر اسلام‌آباد گفت: نخست وزیر و اعضای کابینه دولت وی درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان در افغانستان تصمیم گیری خواهند کرد.

«شیخ رشید احمد» افزود: صلح و ثبات در افغانستان در راستای منافع پاکستان است و ما با همین دیدگاه به ایفای نقش سازنده برای پیشبرد روند صلح افغانستان ادامه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: به دستور نخست وزیر پاکستان دولت این کشور برای هر فردی که از کابل وارد پاکستان شود روادید فرودگاهی و یا روادید در بدو ورود به مرز زمینی این کشور را صادر خواهد کرد.

سخنگوی دولت و وزیر امور اطلاع رسانی پاکستان امروز سه‌شنبه گذشته طی کنفرانس خبری در اسلام‌آباد تحولات اخیر در کابل و تلاش‌ها برای پایداری صلح را خوشایند دانست و گفت: توقع داریم تا طالبان تابع حقوق بشر و قوانین بشردوستانه باشند.

«فواد حسین» افزود: پاکستان درخصوص افغانستان با کشورهای دوست در تماس است و ما برای هر تصمیمی درباره حکومت طالبان با کشورهای جهان همفکری خواهیم کرد.

اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان در جلسه‌ هفته گذشته خود برای بررسی اوضاع افغانستان بر لزوم پیروی از اصل عدم دخالت در این کشور تاکید و گفتند: همه طرف‌ها در افغانستان به قانون احترام و از حقوق بنیادین مردم حفاظت کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پاکستان افغانستان پایتخت وزیر امور خارجه کشورهای منطقه دولت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران وزیر کشور طالبان حقوق بشر کشورهای جهان امنیت ملی قانون حقوق پاکستان کشورهای همسایه امور خارجه اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیرخارجه اردن: نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • وزیرخارجه اردن:نباید اجازه داد نتانیاهو منطقه را به نابودی بکشاند
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • آیا بارورسازی ابرها در کشورهای همسایه باعث بارش سیل‌آسا در ایران شد؟
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان