Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) است و این شهر در ماه محرم سیاه پوش عزای امام حسین (ع) شد، مردمی که عشق به امام خود را فریاد می‌زدند و هر سال روز عاشورا برای سوگواری شهدای کربلا در دسته‌های مختلف به سمت حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) روانه می‌شدند تا عاشقی خود را به گوش جهانیان برسانند که البته امسال به خاطر شیوع کرونا هیئت‌های مذهبی بدون دسته روی عزاداری‌های خود را دنبال کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی به صورت مناسبی رواج پیدا کرده و بر اساس مصوبات ستادهای ملی و استانی کرونا تمامی هیئت‌های مذهبی ملزم به برگزاری مراسم‌ها در فضای باز شدند این مصوبه در حالی ملاک عمل هیئت‌ها مذهبی در شیراز و استان فارس قرار گرفت که هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری در فارس همواره برای سلامت آحاد مردم تاکید داشته و در تمامی ایام سال نیز بر آن می‌کوشیدند که با حضور در رزمایش‌های کمک‌های مومنانه نقش اجتماعی خود را در راستای کمک به محرومین ایفا کنند.

رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در میان هیئت‌های مذهبی استان فارس بیش از میانگین کشوری بوده و نزدیک به ۹۰ درصد هیئت‌های مذهبی در استان فارس شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده تا بتوان مراسم روز عاشورا را به بهترین وجه و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اجرا کرد و نشان دادند که شور و شعور حسینی را همراه هم کرده‌اند.

روز عاشورا، روز جوانان سیاه پوش عاشق امام حسین (ع)

با نگاهی به هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری حضور جوانان در این هیئت‌ها محسوس‌تر از سالیان گذشته بود که این موضوع نشان دهنده عمق ارادت نسل جوان به امام حسین (ع) و آرمان‌های آن امام همام است این در حالی است که اگر محدودیت‌های کرونایی باعث شده تا مردم نتوانند آنگونه که باید ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان دهند اما عزای حسینی در میان قلوب مسلمین جهان بیش از هر زمان دیگری است.

جوانان هیئتی در شهر شیراز با ایجاد تکیه‌های صلواتی چای نذری در میان عزاداران امام حسین (ع) توزیع کرده تا نذر خود را اینگونه ادا کنند این در حالی است که در میان تکیه‌های صلواتی که در سطح شهر شیراز ایجاد شده بود باز هم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ملاک فعالیت این تکیه‌ها بود و بسیاری از جوانانی که امسال نذر امام حسین (ع) داشتند تلاش کردند تا نذر خود را به صورت خام در میان افراد محروم جامعه توزیع کنند.

حسین بهروز یکی از جوانان هیئتی است که با ایجاد تکیه‌ای صلواتی در مسیر حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) در تلاش است تا به عزاداران امام حسین خدمت رسانی کند و در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: به علت شیوع کرونا نمی‌توان آنگونه که باید عزاداری کرد اما می‌توان به گونه‌ای دیگر عزاداری کرد از این رو نسبت به ایجاد تکیه‌ای صلواتی اقدام کرده تا بتوان به عزاداران خدمت ارائه کرد.

وی اضافه کرد: تمامی وجدان‌های بیدار در جهان برای عزای امام حسین (ع) سیاه پوش خواهند شد و فرقی نمی‌کند در کدام کشوری حضور داشته باشند بلکه در تمامی کشورهای جهان در روز عاشورا هستند وجدان‌های بیداری که برای مظلومیت امام حسین سیاه بر تن کنند و عزاداری کنند.

او ادامه داد: این تکیه صلواتی که به گونه‌ای نذر امام حسین (ع) است با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به عزاداران امام حسین (ع) چای ارائه می‌دهد و سعی می‌کند اینگونه تشنگی این افراد را برطرف کند.

ویژه برنامه‌های عاشورا در حرم شاهچراغ (ع)

حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) که از آغاز شیوع کرونا تاکنون به صورت ویژه در حال رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است امسال نیز برای برگزاری مراسم‌های محرم ویژه برنامه‌های مختلفی داشت که رکن اساسی تمامی این برنامه‌ها رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بود.

در محرم سال ۱۴۴۳ هجری قمری حرم مطهر شاهچراغ (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم‌های ماه محرم اقدام کرد که از جمله برنامه‌های اجرایی در این حرم مطهر می‌توان به سوگواری‌های تاسوعا و عاشورا حسینی، احلی من العسل و سایر مراسم‌های این دهه اشاره کرد.

در روز عاشورا نیز صحن حرم مطهر احمد ابن موسی با ساماندهی که از قبل صورت گرفته بود میزبان عزادارانی است که برای سوگواری امام خود به این حرم آمده بودند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به برگزاری این عزاداری اقدام کردند لازم به ذکر است که میزان عزاداران در حرم مطهر با توجه به رعایت شیوه نامه‌ها بسیار کمتر از سالیان قبل بود و ساماندهی قابل توجه‌ای نیز در راستای عدم شیوع زنجیره انسانی کرونا صورت گرفت.

کد خبر 5284380

منبع: مهر

کلیدواژه: عاشورا کربلا فارس شیراز قیام عاشورا محرم 1400 ویروس کرونا محرم 1400 ماه محرم مراسم عزاداری واکسن کرونا محدودیت های کرونایی شیوع کرونا عکس استانها رسانه هیئت آمار کرونا بوشهر هیئت مذهبی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا رعایت شیوه نامه های بهداشتی حرم مطهر احمد ابن موسی هیئت های مذهبی روز عاشورا برنامه ها امام حسین مراسم ها هیئت ها دسته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم

بارش باران موجب لطافت هوا می‌شود. یکی از زیبایی های باران پدیده رنگین کمان است که اغلب بلافاصله پس از بارش ها رخ نمایی می کند و چشم هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از جلوه گری رنگین کمان در آسمان شهرستان شهرکرد استان چهارمحال و بختیاری را به نمایش گذاشت.

منبع: حیدری - چهارمحال و بختیاری

بیشتر بخوانید:

جلوه گری رنگین کمان در آسمان شهر زیرآب + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • (عکس) حسین حسینی به جانشینش در استقلال؛ مطمئنم که می‌درخشی
  • سید حسین حسینی و دانیال اسماعیلی فر بخشیده می‌شوند؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی