Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@23:10:14 GMT

عزاداری پرشور لبنانی ها در روز عاشورا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۵۵۳۹۴

عزاداری پرشور لبنانی ها در روز عاشورا

به گزارش ایرنا، شیعیان لبنان و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام از دیگر ادیان و مذاهب در این کشور هرساله در روزعاشورا با حضور در خیابان ها، ارادت خود را به خاندان پیامبر (ص) اعلام و در عزای شهدای کربلا به سوگ می نشینند.
علاوه بر برنامه های منظم شبانه و سخنرانی های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، در طول دهه اول محرم، عزاداری روز عاشورا در بیروت از شکوه دیگری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در لبنان، صبح زود و ساعتی پس از اذان صبح مراسم مقتل خوانی آغاز می شود و پس از آن عزاداران در خیابان ها به عزاداری می پردازند.
امسال نیز برغم مشکلات داخلی و شیوع ویروس کرونا، عزاداری شیعیان لبنان در سراسر این کشور و بویژه در ضاحیه جنوبی بیروت با شکوه برگزار شد.
در سوریه نیز حرم های حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما در دهه اول محرم و سه روز پس از آن میزبان عزاداران حسینی است.
در حرم حضرت زینب(س) هر شب پس از نماز مغرب و عشاء تا پاسی از شب، آیین های مختلف عزاداری برگزار می شود.
در منطقه زینبیه که نام آن به شهرک حضرت زینب تغییر کرده است، آنچه بیش از دیگر مناطق خودنمایی می کند، موکب های ایرانی، عراقی و افغانستانی است که وظیفه خدمت رسانی به زائران و عزادران را در این ایام برعهده دارند.
در حرم حضرت رقیه(س) نیز روزها مراسم عزاداری به زبان عربی و پس ازنماز مغرب و عشاء عزاداری ایرانیان و فارسی زبان های مقیم برگزار می شود که امسال مورد استقبال گسترده سوری ها نیز قرار گرفته است.

برچسب‌ها کربلا سوریه لبنان سید حسن نصرالله بیروت عاشورا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا سوریه لبنان کربلا سوریه لبنان سید حسن نصرالله بیروت عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۵۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است

حجت الاسلام مهدی اخوان صباغ در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه این هفته در ۲ حوزه انتخابیه استان خوزستان برگزار می‌شود، باید از سوی مردم این ۲ حوزه انتخابیه جدی گرفته شود و انتخابات باید همانند مرحله اول با مشارکت پرشور مردم همراه باشد.

وی افزود: مردم باید همانگونه که در مرحله اول با شور و نشاط شرکت کنند و انتخاباتی از روی آگاهی و بررسی داشتند در این دوره با همان اهمیت مشارکت کنند و افراد اصلح را راهی خانه ملت کنند.

حجت الاسلام اخوان صباغ تاکید کرد: اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مراتب اهمیت بیشتری نسبت به مرحله دوم دارد چرا که ۵۰ درصد افراد راه یافته به این مرحله با رأی مردم به مجلس می‌روند و نماینده مردم آن حوزه انتخابیه می‌شوند به همین دلیل هر چه مشارکت آگاهانه و پرشورتر باشد، افراد اصلح‌تری راهی خانه ملت می‌شوند و می‌توانند تأثیر مثبت‌تری بر شرایط قانونگذاری در کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد.

بر این اساس در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از سه نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6099422

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • سومین سوگواره فرهنگی و مذهبی «نی ناله» فراخوان داد
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • اسرائیل دست به دامن فرانسه برای کاهش حملات حزب الله
  • شهادت ۲ لبنانی در حملات رژیم صهیونیستی
  • شهادت و زخمی شدن چند لبنانی در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی
  • پیک موتوری برقی در راه بازار تهران
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • تشییع پیکر پاک شهید محمد شفیع فیضی زاده با حضور پرشور مردم ایلام
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)